- 1230 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Müslümanları ötekileştirme çabaları
Müslümanları ötekileştirme çabaları
İnsanoğlu,Allah tarafından özgür bir şekilde yaratılmıştır. Can, mal, ırz ve kendine özgü kişilik hakları dokunulmazdır. Bu fıtri ve doğal haklar hiç kimse tarafından görmezden gelinemez, kısıtlanamaz ve ellerinden alınamaz.
Tarihin tüm dönemlerinde İslam Ümmeti:bu haklara hep riayet etmiştir. Kendi Dinine mensup olsun veya olmasın, her insana insan oldukları için saygı gösterilmiştir. Hakları koruma altına alınmıştır. İbadet etme haklarına saygı gösterilmiştir. Mabetlerine dokunulmamıştır. Çocuk,kadın ve yaşlılara dokunulmamıştır. Peki bunu Yahudilik, Hristiyanlık ve diğer topluluklar için söyleyebilir miyiz? Cevap kısmi olsa da kesinlikle hayırdır. Hristiyanlık ve Yahudilik hak din olmalarına rağmen Peygamberlerin den sonra Müslümanları ötekileştirme politikalarını hep gütmüşlerdir.Tarih bunların yaptığı vahşetlerle doludur. Buhtunnasır kıyımı, Haçlı işgalleri, Endülüs kıyımı, İsrail işgalleri ve günümüzde, Çeçenistan, Afganistan, Myanmar, Irak, Suriye, Filistin ve daha nice İslam beldeleri hep İslam dininin ötekileştirilmesi, yok sayılması ve kıyıma uğramasına maruz kalmıştır.
Peki İslam alemi niçin devamlı bu saldırılara maruz kalmış ve bir türlü toparlanamamıştır.
"Küfür tek millettir".Nebevi ikazı bizlere herşeyi açıklar mahiyettedir. Onlar daima bir ve birlik olmaya çalışırken bizler ise kendi kardeşlerimizle bir bütün olmamışız. Kendimize gelemeyişimizin manevi boyutunun yanında, tarihte yaşanılan dört elim hadisenin payı büyüktür.
1-Moğol İstilası
2-Haçlı Saldırıları
3-Endülüs Emevi Devletinin yıkılma hadisesi
4-Osmanlı Devletinin yıkılması
Ve günümüzde emperyalist güçlerin ortadoğu politikalarıyla bu nedenler zirveye ulaşmıştır.
İslam Dini onların hak ve hukukuna hep saygı göstermişken, bu hassasiyeti malesef onlardan görmemiştir. Büyüklerimiz ne de yerinde demişler."Su uyur düşman uyumaz".Diye. Kanıtlarından bir tanesi de "Yeni Zelanda" dır
Rabbim İslam ümmetini derin uykusundan uyandırsın.
Bahattin Bulut/17/03/2019/Pazar/Van
YORUMLAR
Lütfen bırakın, tarihin bağrında pörsümüş düşünceleri.
Akdeniz taşıp israil-Filistin sular altında kaldığında;
Vatikan'a ilk yapay zekalı robot papa olduğunda;
Kabe'de ilk yapay zekalı robot imamlık yaptığında;
ihtimal dahilinde olmakla birlikte avrasya ve amerika yaşanmaz hale geldiğinde afrika da bambaşka bir medeniyet yeşerecek gibi.
Japonlar ilk robot din adamına vaaz verdirmeye başladı.
Şimdi düşünüyorum da genelde 1000 yıl içinde bir çok peygamber gönderen Allah, neden son peygamberi 1500 yıl önce gönderdi.
Şu son 50 yıllık teknolojik gelişim sonrasında bir peygambere ihtiyaç yok muydu dünyada..bütün dinler bölünmüş kendi arasında. saf gerçek bu.
ahir zaman üstad, dinlere inanmak kadar inanmamak da bir ikilimde bırakır insanı.
aslında yazınızın bilimsel hiç bir tutarlılığı yok yapılan katliamlar dışında ve yapılan katliamların ve savaşların baş aktörü de dinler olmuş.
sizinle aynı gözlükle bir katolik hristiyan bu yazıyı yazsaydı da aynı sonuçu çıkarırdı. lakin bu sefer suçlu, vahşi, insanlıktan uzak doğu milletleri olurdu.
çinde bile camiler yapılıp bir müslüman nufus oluştuysa ve buna izin verildiyse çin tarafından... amerika, avrupa, rusya da özgürçe camilerine giden, dinleri yaşayan müslümanları hangi kefeye koymamız gerekecek? hristiyan hoşgörüsü mü diyeceğiz bu duruma?
dünyayı karıştırmak isteyenler gelir bir gazeteciyi kıyma makinesinden geçirir, müslümanların çoğunlukta oldukları yerlerde rahiplerin boğazını keser, hristiyanların çoğunlukta olduğu yerlerde cami cematini tarar.
şu son yeni zellanda 'da vahşiçe katedilen müslümanlardan önce dünya emperyallerinden olan boing uçak firmasının uçakları gündemi işgal etmeye başlamıştı, gündemi nasıl da değiştiriverdiler diye bir yorum okumuştum.. doğruluk payı bile olabilir aslında...
bakalım nasıl bir bağlantı çıkaracaklar ve dünyaya sunacaklar yeni zellanda saldırısı sonrası..
herkes işine geldiği yerden yorumlayacak sonuçta.. olan masumlara olur bu dünyada..
zalim bir bahane bulur kendine..
Allah varsa doğru ve dürüst ve saf düşünceli iyiliksever insanların yar ve yardımcısı olsun.
saygılarımla..
Bahattin Bulut 04
Yinsani
kitabın ortasından yazdığım için saçmaladığımı düşünmüşsünüz, affedin!
öncelikle moğol istilası ile haçlı seferlerini kıyaslayıp sadece islama yönelik olduğunu söyleyemezsiniz, çünkü o tarihlerde aynı vahşeti çinde de yapmıştır moğollar. ki kaldı ki japonya'ya kadar uzanmıştır.
bu bağlamda o dönem için gücü elinde elinde bulunduran moğollar hangi yöne yöneldilerse katliam yapmışlardır. dinle alakası yok.
ikinci olarak bizanstaki latin işgalini de bilmeniz gerekir.. ingilizler ile fransız arasındaki yüzyıl savaşlarının nedeni neydi peki? peki, ikinci dünya savaşı? din savaşımıydı?
üçüncü olarak osmanlı'yı sadece dinle açıklanamayacak kadar büyük bir konudur. özetle mısır seferinden sonra devletin dini sünnilik olmuştur. o yüzden dini olarak osmanlıyı yavuz dan önce ve yavuzdan sonraki osmanlının islama bakışı olarak almak daha hakikatli olur.
ki osmanlı nın yıkılışının en önemli nedeni kaba softaların teknolojiye yaklaşımı olmuştur.
tarihi bakımından her konuyu işinize geldiği gibi anlatmayı bırakmanız toplum yararına, insan yararına olacaktır.
"küfür tek millettir" klişe sözüne de itibar edemem..
hakikatte ;iman tek kademe, tek millet olmadığı gibi küfür de tek kademe ve tek millet değildir değil mi?
yahudiler ve hristiyanların 72 fırkaya, müslümanların da 73 fırkaya ayrılacağından bahseden hadisler olduğunu biliyorum..sahih midir bu hadis? tarih içnde hatta islam tarihi içinde olana biteni araştırınca sahih olduğu izlenimi çıkıyor ortaya. hz osman'ı şehit etmeye gidenlerin arasında hz ebubekir'in oğlunun bulunmasından, kerbela'ya, 1402 ankara savaşından, osmanlı'nın arap ve ekseri mısır savaşlarını da sadece dinle açıklayamayız..ki kaldı ki o yıllarda portekizliler olsun, ispanyollar olsun afrikanın altından ticaret yollarını genişletmeye başlamışken Osmanlı da buna genel hedef olarak mısır- kızıldeniz yörüngeli bir seferle karşılık vermiştir. bir taşla bir kaç kuş vurmuştur işin açığı.
sizin yukarıdaki söylevleriniz kaçıncı fırkaya ait. ki kaldı ki; ehli sünnet vel cemaat denilen gruplar bile bir çok konuda birbirlerini kafir olarak nitelendirmeye kadar varmışken; küfür tek millettir sözü boşlukta kalıyor değil mi?
tarihe, devletlerin hedeflerine, insanın düşünce sistemindeki değişikliklere bakarsanız, yangından mal kaçırmaya çalışmak imamlara yakışıyor mu?
saygılarımla
Bahattin Bulut 04
Yinsani
asıl sizler cevap verin.. İnsanların acıları üzerinden istismar yapmak hak mı?
Bahattin Bulut 04
Yinsani
sakın unutmayın zamanı gelecek; hz ömer zamanında çıkarıldığını bildiğim, cami görevlilerine beytül mal dan maaş destek biadı da son bulacak.
o zaman göreceğim, inandığını söyleyenler hele hele imam ve müezzinler para için mi inanıyor yoksa gerçekten iman sahipleri mi?
kur an da edebi belagat harika, aklı şaşırtan kalbi hızlandıran ayetlerin dizilimi, şuurumu Allah a veya vahiy meleğine veya kuranı ceylan derisine dökenlere ve peygambere beni aşık ediyor..
yine de kendileri Allah yerine koyanlara karşı varsın, dinsiz kafir münafık denileyim..
varsa; şaşmaz terazi.. sorun yok..
hayırlısı ola..
bugün de hollanda' da bir eylem olmuş, onu da kınayacak mısınız?
Bahattin Bulut 04
Yinsani
Dostum, yârim, gönlüm, gülüm,
Kâlû belâm dedi, gitti!
Edep hâlinin erbâbı
Yâre selâm dedi, gitti!
Kolay değil, demedi zor,
Pervaneysen aşkını yor.
Vefâ, edep, hakikât kor.
Aman! dilim dedi, gitti!
Doğru dedi, taşladılar.
Ciğerini dişlediler.
Deli deyip fişlediler.
İşte çilem dedi, gitti!
Sır vermedi dünyeviye.
Dağ başında münzeviye,
Ezel ebed bir seviye,
Ettim kelâm dedi, gitti!
Bütün eksik konaklara,
Kervan geçmez bucaklara,
Gün düştüğü topraklara,
Gitsin kalem dedi, gitti!
Dünyevî’yim gerçek özge.
Şaşmaz ince, büyük denge.
Doğru dürüst en son cenge,
Allahua’lem dedi, gitti!
.
Allahua’lem dedi, gitti!
Bahattin Bulut 04
İlim bilmeze ne dersin
Allah sana akıl versin
Alimle tartışma derim
Saçmalarsın bilir bilmez
Senin kervan böyle gitmez
Bu lafların beş para etmez
Cahilane kalkışma derim
Bilmediğin işe girme
Cahilliğini el verme
Kendini çok bilmiş görme
Afallayıp şaşırma derim
Bende seni bilir sandım
Sana ayırdığım vakte yandım
Sözlerine sanma, kandım
Benimle atışma derim
Bahattin Bulut 04
ﻳَٓﺎ ﺍَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺍٰﻣَﻨُﻮﺍ ﻟﺎَ ﺗَﺘَّﺨِﺬُﻭﺍ ﺍﻟْﻴَﻬُﻮﺩَ ﻭَﺍﻟﻨَّﺼَﺎﺭٰٓﻯ ﺍَﻭْﻟِﻴَٓﺎﺀَ ﺑَﻌْﻀُﻬُﻢْ ﺍَﻭْﻟِﻴَٓﺎﺀُ ﺑَﻌْﺾٍ ﻭَﻣَﻦْ ﻳَﺘَﻮَﻟَّﻬُﻢْ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ﻓَﺎِﻧَّﻪُ ﻣِﻨْﻬُﻢْ ﺍِﻥَّ ﺍﻟﻠّٰﻪَ ﻟﺎَ ﻳَﻬْﺪِﻯ ﺍﻟْﻘَﻮْﻡَ ﺍﻟﻈَّﺎﻟِﻤِﻴﻦَ﴿٥١﴾
51- Ey iman edenler!
Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin.
Zira onlar birbirinin dostudurlar (birbirinin tarafını tutarlar).
İçinizden onları dost tutanlar, onlardandır.
Şüphesiz Allah, zalimler topluluğuna yol göstermez.
Mealli Kur'an - 116
Tarihin pörsümüş bilgilerini önüme çıkardın dedin. Gerçek mi istiyorsun. Filistin ve Suriyeyi iyi oku. Myanmar, Afganistan. Ben dinler bu vahşeti yapıyor demedim. Onlar da hak dindi. Allah bu dinleri de hak olarak gönderdi. (Ama dinlerini tahrif ettiler. Birçok Peygamberlerin dahi öldürdüler) (Beni İsralliler). Ve tarihin her devrinde müslümanlara kan kusturdular. İstisnaları yok mu? Var tabi. Yiğidin hakkını vereceksin. Şuan ki Etiyopya nın (Habeşistan) kralı ashame necaşi kendisine sığınan muhacirleri müşriklere teslim etmemiştir. Resûlullah ona mektup göndermiş, bu kral Müslüman olmuş ve vefat edince de Resulullah onun gıyabi cenaze namazını kılmıştır. Peki ABD Rusya vb nin ortadoğuda ne işleri var? Özgürlük mü getirdiler. Bana açıklarmısın. İsrail yılların müslümanlara kıymıyor mu? Bunu sen hiç görmedin mi? Tevratta ki on emre nasıl muhalefet ettiklerini görmedin mi? Bunlar müntesiplerine de kıymışlardır. Hitleri iyi oku. Yüzyıl savaşlarını iyi oku.
Bahattin Bulut 04
Yinsani
devlet memuru musunuz? Allah ın memuru mu? son yazımı okumuşsunuz herhalde?
müezzinlerin yaptığı işe karşılık benim öndeş fikir diye yazmaya çalıştığım konuda, teklnoloji kullanılarak günden beş vakit, ekstra salalar dahi yine okunacak ezan. o zaman müezzine ihtiyaç kalmayacak. ülkemizin de hali ortadai din adamından çok, bilim insanına ihtiyaçımız olduğu muhakkak.. yoksa ne din kalacak elde, ne de vatan. el birlik tarumar olmuş medeniyet içinde yerimizi alacağız..
imamların yaptığı işler ha keza, önümüzdeki yıllarda belki robotik teknoloji geliştiği sürece yukarıdaki şekilde düşünülebilir. bu sadece din hizmetleri konsunda değil, devamlı aynı işi yapan, aynı belgeleri hazırlayıp veren mühürleyen memurların yerine de robotik teknoloji gelecek... çok hızlı ilerliyor teknoloji.. haksız mıyım?
imamlar ve müezzinlere yeri geldi mi, düğün işlerine de el attı, müziği kullarak orkestralar oluşturdu. lakin yine bazı tarikatlere göre müzik haram. çelişiyorsunuz devamlı.
toplum daha üstünden din cahilliğini atamadı, lakin atıyor gitgide.. toplumumuzun genel islami kesimi beş vakit namazda bile ne okuduğunu bilmiyor daha. bilgisiz anlamdan ibadet kabul olur mu? tabii ki buna da ihlas diyerek cevap verirsiniz, bilgisiz ihlas olur mu?
hristiyanlarla yahudilerle dost olma tamam. EYVALLAH.zaten istesen de olamazsın, bari bir vahşinin yaptığı hareketi bir grubu kapsayacak şekilde değerlendirme.
ne alaka, moğollarla- hristiyanları birbirine karıştırmak. osmanlının yıkılması ile endülüsün benzerlikleri nedir?
yaptığınız sadece düşman meydana getirip, içerde keyfinize bakmak.
öyle bir hal aldınız ki, toplumsla düzende ortaçağ katoliklerinden bir farkınız kalmadı.
dostluk nedir, düşünelim. dara düştüğünde sana el veren kimsedir değil mi?
peki, osmanlı padişahlarının hristiyan kiliselerine veya patrikhanelerine el vermesini dostlukla mı açıklayacağız yoksa dostluk değil onlar insanlık mı diyeceğiz.
müslümanların çok olduğu yerlerde de kiliseler bulunması dostluk mudur? ha keza, hristiyanların çok olduğu yerlerde cami bulunması dostluk mudur?
yahudilerle her türlü ticareti yapıyor islami kesim, hristiyanlarla da öyle dinsizlerle veya başka inanç mensuplarıyla da öyle...bunlar dostluk mudur??
dostluktan anladığınız nedir?
düşmanlık nedir?
KARŞINDAKİ İNSANA ALLAH YARATMIŞ GÖZÜYLE BAKIP, SALDIRMAK SADECE CEPHE SAVAŞINDA OLUR.
Çanakkale de olur mesela, sakarya meydan muhaberesinde olur.
plevne de olur,
e peki, ankara savaşını, mısırla yapılan savaşları, iranla yapılan savaşları hangi kefeye koyacaksınız?
bir kişinin yaptığı vahşilik, bir gruba maledilemez. atanın günahı çoçuğa yüklemez.. yazmıyor mu bu tür mesajlar veda hutbesinde.
geçmiş 100 yıld aülkemizin en kaliteli insanları cephelerde vatan savunmasında şehadet mertebesine koşa koşa gitti.. yapılması gereken oydu..
sonra dini konuda bir çok eskiklikler çıktı, imamhatipler açıldı..
siyasiler, cenaze namazı kıldıracak imam ataması yapmadılar, camilerde ezan okuyacak müslüman kalmadı diye din hizmetleri aldı başını gitti..
lakin şimdi,
teknoloji sayesinde diyanet yapar bir video, cenaze nasıl yıkanır, defin şartları nelerdir?? o videoya koyar tüm müslümanlar ne yapması gerektiği bilir.
vaaz mı istiyorsun kardeşim, hangi konuda bu hafta anneler günü, öğretmenler haftası mı, çanakkale haftası mı... koy banda okunsun, size ne hacet...
umarım diyanet işleri başkanlığı, tarihi seyrinde şeyhülislamlık matbaalara karşı olduğu gibi bu devrin teknolojisine de karşı çıkmazlar.
ben müslümanım diyen biri bir cemaate namaz kıldıracak kadar donanımlı olmazı gerekmez mi? imamlığın şartları belli değil mi? size ne hacet..
bakınız kalabalık şehirlerin yol üstü uğrak ve kalabalık bir cemaati olan camilere bakınız... 3 kişi gelir caminin bir köşesinde biri imam olur diğerleri cemati... daha büyük bir grup da 10 kişilik bir grupda aynı bu...
o zaman camide imam görevlendirmeye ne hacet.
çoğunuz cami temizliği için bile devletten temizlikçi talep etmeye başladınız.. herhangi bir caminin cemaati temizlikçi arar mı talep eder mi ya hu. islam bir bakıma temizlik dini değil midir?
konu nereden nereye geldi laf lafı açtı azizim.
sizinle hiç bir sorunum olamaz. sizin geçtiğiniz yollardan ben de geçtim.
ha keza sizin serzenişe benzeyen neydik ne olduk, nerede sahabe müslümanlığı nerede biz diye yakarışlarınızı ben de çok ettim..
kuran diyorsuz ya, hani kuran da bir ayet vardır. hafız değilim tam yerini bilemeyeceğim..
der ki mealen: sizden hiç bir ücret talep etmeyen iman sahiplerine inanınız......diye başlayan ayeti kerime...
benim vergimden veya devletimin hazinesinden ücret talep eden sizlere nasıl inanayım?
saygılarımla...
Bahattin Bulut 04
Yinsani
the end.
Bu yazıyı Milliyetçiler ve Ulusalcılar okumasın pek hoşnut kalmayacaklar!
Yazıda okura konu aktarılırken Ümmet kelimesi çokça zikrediliyor
Aslında şu bir kelime ''Ümmet'' İslam milletlerinin günümüzde yaşadıkları sorunlarının çözüm yöntemidir.
İslam milletleri millet olmaya çalıştıkça iflah olamayacaklardır.
Kimlik ve ırk siyaseti Dinin önünde durdukça İslam Ümmeti Ümmet olamadığından Müslüman dik duramayacaktır.
Bakın Dünya coğrafyasına her yerde ölen yıkıma uğrayan Müslümandan başkası değildir.
Batı dünyası ırkçılığın bir hastalık olduğunu iki dünya savaşı yaşadıktan sonra anladı.
Oysaki bin dört yüz sene önce biz Müslümanlara ırkçılığın haram olduğu bildirilmişti.
Batı içindeki hastalığı temizledi ve biz Müslümanlara bulaştırdı.
Milliyetçilik ırkçılık toplumları zayıf düşüren kardeşi kardeşe düşman eden bir hastalıktır.
Bizler Müslümanlar ırkçılık yaptık zayıf düştük ve önüne gelen sallıyor tokatı Müslümana.
Zayıf olan Müslümanı Filistin de Arakan da Türkistan da Suriye de ve daha adını bile bilmediğimiz bir çok coğrafyalarda öldürüp katlediyorlar .
Sonrada şikayet ediyoruz ,Ne hakla!!!
Sen önce Ümmet olsana İslamın önüne koyduğun o kimliğini kaldırsana oradan
Avrupa Hıristiyan Ümmetini kurmuş ABD elli dört eyalet ile Ümmetini kurmuş .
Dünyanın her yerinde ekonomik askeri siyasi işlerde yapmadıkları rezillikler kalmadı.
Bu güçlü Ümmet bilincine varmış Hırıstiyan birliğinin karşısında kim durabilir!!!
Kimseler kusuruma bakmasınlar
Ya Ümmet olur diriliriz yada Millet kalır rezil oluruz.
Hayırlı günler.
ellerine saglik...Hocam onlarin tahrif edilmis dinlerinde öldüreceksin kundaktaki bebeleri dahi acimayacaksin ..S.eskiahit..Ve benzeri insanlik disi ögetilerle beyinler yikanmis maskotlasmis bir bati var karsimizda..esas bunlardan insanlik medeniyet cagdaslik bekleyen müslümanlara sitem etmek lazim...Zaten Rabbimiz bu yüzden bizleri bu sapiklarin insafina birakti..cünkü biz rabbimizin buyruklarini birakip bunlara yamandik