AŞIK ZİYA VAR'I TANIMAK...
Nasıl başlasam satırlarıma? İnanın bilmiyorum. Kelimelere dokunurken parmaklarım; ’acaba’ diyorum, hakkını verebilecek cümleler kurabilir miyim? Zordur gerçek bir dostu, Türk edebiyatına gönlünü, yüreğini koymuş birini yazmak, onun kıymet değerlerini sunabilmekiçin ustaca bir yazar olmak gerek. Türk dünyasının sesi ve kulağı olmuş, kıtalara uzanmış nefesinden çıkan güfte ve şiirlerinin kaynağı asil bir yüreği anlatabilmek cüreti kendime bulamama rağmen affına sığınarak, asil duruşuna bir kaç kelime etmeden geçemeyeceğim.Dinlediğim türkülerinde, şiirlerinde mest olduğum, Karacaoğlan’ın, Yunus Emre’nin, Nesimi’nin, Dede Korkut’un karakter özelliklerini üzerinde barındıran, Türk’ün kültür hazinesini nakış nakış gönüllere işleyen gönül erimizi, kültür elçimizi muhteşem eserleriile sizlere tanıtmak en güzel bir şereftir benim için! Bunun şuuru ile candan kardeş bildiğim, değer verdiğim usta ozanımızdan, aşığımızdan bahsetmek istiyorum.
Onu yıllar önce yıllar önce Adana’da bir şiir etkinliğinde tanımıştım ve ilk kez orada kendi bestelerini kendi sesinden dinleme fırsatım olmuştu. Kaldığımız otelde de geç vakitlere kadar otelin resteorantında oturmuş, içten samimi sohbetlerimiz olmuştu.Özel bir proğram yaparak bizlere nezih dakikalar yaşatmıştı. Söylediği türkülerin içi dolu, anlamları derin sözlerden oluşuyordu. Yazdığı şiirler tam ustaca bir şair maharetinde bizlerle buluşturuyordu. Sahneye çıktığı zaman can kulağı ile dinlediğimde bendeona karşı sevgi ve saygının kendiliğinden oluştuğunun farkına vardığımda onunla arkadaş olmuştuk farkına bile varamadan. Bu da; gönüllerimiz, yürekteki sevginin yalın olmadığını gösteriyordu. Ben şahsen her ozana, aşığa ısınamam! Ama Ziya Var kardeşimde Orta Asya Türklüğünün o inançlı ülküsü beni kendine çekti. Türk’ün yanında, halkı ile iç içe olmayı kendine şiar edinmiş biri olması da kendisine olan sevgiyi artırmakta büyük etkendi bende. Adana’daki etkinliğin sürdüğü üç gün boyunca bir grup arkadaşlarla hep beraber gezdik, ziyaret edilecek yerleri ziyaret ettik. Bu zaman zarfında ozanımız Ziya Var beyefendi ile sohbet ettiğimizde sohbetlerine doyum olmuyordu. Nasrettin Hoca’mızın nükteleri kendisine miras kalmışçasına o denli düşündürücü ve tebessümler ettiriyordu ki; hayranlık duymamak elde miydi? Şiirleri ve türküleri kadar konuşmalarına dopdoluydu. Tam bir Türk beyefendisi, örnek bir insandı gözlerimde. Gittiği etkinliklere yüreğindeki aşk ve şevkle yüzlerce kilometrelik yolları yarım saatlik bir proğram için gözü gibi koruduğu yoldaşı sazı ile otobüslerle kat etmesi ve hiç bir menfaat gözetmeden sırf Türk aşıklar geleneğinin görevini yerine getirmenin asıl amacı aşkı ve inancı olmasıydı.
Şiir ve edebiyat için düzenlenen etkinliklere gittiğimde onu hep gördüm. Mütevaziliği yüreklere taht kuran Aşık Ziya Var kardeşimin sazını, sözünü, bestesini ve şiirini bir kez dinleyen kişiler, onun ne denli Yunus ehlinden olduğunu anlar ve bir daha onuunutamaz. Sazı eline alıp söze başladığında başlı başına ruhumuzun besleyicisi, zamanın ötesinden gelen duruşu ile Türk seciyesinin tüm özelliklerini dinleyicilerine aksettiren, tarihin derinliklerine yolculuk eden kültür hazinemizin temel taşlarındandır.Türk aşıklık geleneğini en güzel temsil edenlerimizdendir. Mızrabı sazın tellerine dokundurduğunda kendinizi hoş ve dinlendirici bir atmosferin içine çekiverir sizi. Onu her dinlediğimde hayal alanım sınırları aşarak Turan illerinde yankılanır Türklüğün yücesesi. Dağları, ovaları, ırmakları ve denizleri bir çırpıda dolaşır sesinin ve sazının ahengi. Gururunuz olur her bir dizesi bestelerinin. Söylediği her bir kelimede Türk kültürünün binlerce yıllık sırları yatar. Derindir her sözü ve şiirleri...
Yayınladığı ilk şiir kitabını bana imzaladığında dostluğa, kardeşliğe, bir ömür boyu yürekte silinmezliğine bir kez daha şahit oldum. O mütevazi gülüşü ile kitabını imzalayarak bana verirken ne kadar çok mutlu olmuştum. Bir üstadın elinden imzalı kitabını almak ne büyük gururdu benim için. HASRET KOYDUM ADINI taşıyan ilk şiir kitabı çıkar çıkmaz gönüllerde ebedi kalıcı bir taht kurmuştu. İsminden de anlaşılacağı üzere; yıllardır eşinden uzak kalan Aşık Ziya Var, sevdasına ayrı kaldığı yıllara hitaben şiir kitabına bu anlamlı ismi vermiş. Sevdiceği Hatice hanım, Almanya gurbetinde olduğu için özlem dolu yıllarını şiirlere aksettirmiş ve HASRET KOYDUM ADINI isimli şiir kitabı ile gecelerin yalnızlığını vurgularcasına sevgili eşine ve hasretlik çeken milyonlarca özlem dolu yüreklere ışık olmuş şiir kitabı. Şiirlerini okuduğunuzda göreceksiniz ki; her şiirinde kendinizi bulacaksınız. Acısı, tatlısı ile hatıralarınız canlanacak, gözleriniz buğulanacak şiirlerin büyüleyici etkisinde. Diğer bir şiir kitabı daha var. YAR DOĞAR SABAHLARIMA. Mutlaka kitaplığınızda bulundurmanız kitaplığınıza zenginlik katacak, sizlerin onuru olacaktır. Bu şiir kitabında da özlemlerin şaha kalktığını görüreceksiniz! Yârdan uzak kalmak insana ne güzel eserler yazdırmaya zorluyor. O nedenle içindeki o GURBET hiç bitmesin Aşık Ziya Var kardeşim.
Ziya Var, her kesimden ve her yaştan insanımızın gönül deryasına girmesi değerini kat be kat artırmaktadır. Gönül eridir O. Hani bazıları vardır ya; iki kelâm eder, biraz şiir yazar, sazının tellerine bir el sürer sonra bakarsın Kaf dağlarını bile aşmış mağrurlukta ’En büyük benim!’ dercesine kibri kuşananlardan değildir Ziya’mız. Ahmet Yesevî, Hacı Bektaşî Veli, Yunus Emre duruşu vardır onda. Bazen Pir Sultan, bazen de Ozan Arif olup çıkar karşınıza. Erenler ehlindendir. Gönülleri kıran değil, gönülleri yapmaya gelenlerdenimizdendir! Memleket memleket dolaşır Allah’ın rızasını kazanmak, insanlarımıza gönül menbaasından gül kokulu şiirler, türkülerini sunmak için. Onun şiarıdır Hak’ka hizmet! Aldığı plaketler ve ödüller Aşık Ziya Var’ın değerinin paha biçilemez değerde olduğunun ispatıdır!
Ziya Var, aynı zaman da tarihimizin en kadim şehirlerinden Bilecik’in de gönüllü kültür elçisidir! Orada tarihi ile yaşmakta iç içe. Ecdadımızın nefesleri ile nefeslenmekte, onlara lâyık evlat olabilmenin şuuruyla donatılmış kalbinden sevgilerini fersah fersah yaymaktadır insanlarımıza, insanlığa... Şehrinin devlet ve belediye kültür birimlerinin Aşık Ziya Var’ın varlığının ne kadar farkındalar onu da belirtmek isterim. Kendisine yeterli destek veriliyor mu? Onun gönüllü elçiliğinin elinden tutuluyor mu?Neden diyorum bunları? Öyle şehirler tanıyorum ki; kendi öz toprağında yetişenleri maalesef göremedikleri gibi, sanatın hiç bir yönünü temsil etmeyenlere ayırdıkları bütçeleri gördükçe içim hep sızlamıştır.Kültürümüzün gerçek temsilcileri nedense görmezmezlikten gelinmişliği beni yaralamıştır! Umarım Aşık Ziya Var üstadıma şehri sahip çıkarak, şehrin onur için ona gereken desteği sunarlar! Öyle ya; bir aşık, ozan kolay yetişmiyor ve aşıksız bir şehir ölü şehirdir benim nazarımda. Aşık Ziya Var, varlığı ile şehrini gönüllerde ölümsüzleştirendir. Her şehre nasip olmayan bir cevherdir Bilecik için. Değeri bilinmeli, nesilllere tanıtılmalıdır!..
Aşık Ziya Var, eserlerine yenilerini ilave ederek kültürümüze hizmette sınır tanımıyor. Yeni çıkacak eserlerinden ROMANSI HİKAYELER. Şiir kitapları gibi muhteşem bir eser olacağına kefilim. Sohbetlerinde ağzından damıttığı bal sözcükleri, cümlelerinden biliyorum; ayrıca hikayeler demetinden bir örneğini Adana’da bizlere anlattığında ’İnşallah bir gün bu anlattıklarınız kitaplaşır üstadım!’ demiştim. Kendisi de ’ Öyle bir düşüncem var’ dediğinde müjdesini ta o zamandan vermişti bizlere. ROMENSI HİKYELER kitabını da büyük bir heyecanla beklemekteyim. Kitaplığımın baş yapıtlarından biri olacaktır. Umarım gönül deryasından daha nice eserler verecektir bizlere.
Değerli can kardeşim, dostum, üstadım Aşık Ziya Var beyefendiye yazılacak daha çok sözlerim olacak ama sayfaların buna yeterli olmayacağını görüyorum. İnşallah her eserin çıktığında heybemde senin için biriktirip sakladığım yazılarım olacak! Yeter ki ne sazın, ne dilin susmasın. Kalemin her daim kavi kalsın! Ömrün oldukça Turan illerinde sesin ve sazın çınlayacaktır. Bıraktığın eserler tarihimizin şerefli sayfalarında altın yıldızlar gibi parlayacak, nesillerden nesillere türkülerin söylenecek!
Allah yâr ve yardımcın olsun soylu Türk Ozanı Ziya Var.
Bir ömür yolun ve gönlün açık ola. Seni bekleyen hasret yüklü yürekler var!
Nice başarılara koşar adım...
Zafer Direniş
…
06 Mart 2019 Çarşamba 11:00 KARABULUT
YORUMLAR
Var olun değerli hocam.
Güzel bir insanı ne güzel tanıtmışsınız cümlelerinizde.
Böyle değerli insanların varlığına duyduğumuz ihtiyaç fazlasıyla bizi mutlu kılmaktan her tanıdığımızda.
Selam ve saygılarımı sunuyorum, değerli hocam.
Daim olsun kaleminiz.