- 548 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALNIZ KALAN KIRIMLI KARDEŞLERİMİZ
YALNIZ KALAN KIRIMLI KARDEŞLERİMİZ
Bugün 3 şubat 2019 Beyazıt Meydanında “Kırım Mitingine” katıldım.
Biz her zaman Osmanlının çöküşünün başlangıcını Birinci Viyana Bozgununa bağlarız. Ondan önce Kırım Hanlığının Ruslar tarafından işgali vardır ki bu bizim Kafkaslarda gücümüzün zayıflamasına sebep olmuştur.
O tarihten sonra Kırım Türkü onca direnmeye rağmen bir türlü bağımsızlığını elde edememiştir. Türklerin Ana vatanı olmasına rağmen Türklerden de buraya elde tutulur bir yardım yapılmamıştır.
Yerinden, yurdundan sürülmüş, katliamlara tabi tutulmuş, ezilmiş horlanmış Kırımlılar, günü geldiğinde hakkı olan , doğdukları bu topraklara geri dönüp bağımsızlığına kavuşacağına iman etmişler. Ahdetmişler.
Allah mazlumların yanındadır.
Bugün yapılan nümayişte Mustafa Cemil Kırımlıoğlu’nun Hanımı çok içli çok uyarıcı bir konuşma yaptı. Birleşmiş Milletlere dikkat çekti.
Çok heyecanlı, çok diri bir toplantıydı.
Dualar okundu,
İstiklal marşı,
Kırım marşı çalındı.
Arkasından şehitlerimize saygı duruşu yapıldı.
En son basın Açıklaması Kırım Dernekleri Başkanı tarafından yapıldı.
Fakat ne acı bir durum ki tek bir sivil kurumu, bir dernek yetkilisi konuşma yapmadı, hiçbir partinin eski yeni milletvekili orada yoktu.
Esir Türk İlleri için kurulmuş Ülkü Ocakları bile orada yoktu.
Hiç unutmuyorum yıl 1970 yıllarda Mustafa Cemiloğlu Ruslar Tarafından Tutuklanmıştı. Yurt çapında Ülkü ocakları büyük bir Miting yapmıştı ve Ruslar Cemiloğlu’nu bırakmak mecburiyetinde kalmıştı. Türkiye’ye geldiğinde de Alparslan Türkeş’e teşekkür etmişti.
Akdeniz’de Kıbrıs bizim için ne ise Karadeniz’de de kırım o kadar önemlidir.
RUS KIRIMDAN ÇIK
Türk yurdunda ne işi var Rus’un.
Şehitler diyarını terk et çık.
Belde kılıç at oynatmıştır atalarım Kırım’da,
Ne işin var benim yurdumda,
Rus Kırımdan çık.
Türkistan’ın göz bebeği,
Büyük Liman’ın karşısındaki öz kardeşi
Karadeniz’in incisi bir birine ikiz
İki kardeş Türk şehridir.
Rus Kırım’dan çık.
Barınamaz kartal yuvasında yabancı kuş,
Ötemez baykuşlar
Kartal kanadı çırpmadan defol
Doğduğum toraklardan.
Rus Kırım’dan çık.
Türkün kanı kaynayan da
Pençesi havaya kalkan da
Kaçacak delik arayacak,
İntikamım korkunç olacak.
Rus Kırımdan çık.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.