- 1539 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SAHABENİN PEYGAMBER SEVGİSİ ( 2 )
sevgili Peygamberimiz,Ashabım Gökdeki yıldızlar gibidir.hangisine tabi olsanız sizi kurtuluşa erdirir.buyurdu.
Gerçekten sahabe bizlere çok güzel örnekti.onlar Allah’ın elçisine mutlak itaat ediyorlardı. Bir keresinde sevgili Peygamberimiz mescitte Allah Sevgisini anlatıyordu. Sahabe de pür dikkat onu dinliyorlardı. Başlarını dahi oynatmıyorlardı. Sanki başlarını kımıldattıkları takdirde, başlarının üzerinde olan devlet kuşu uçup gidecek gibi öyle pür dikkat dinliyorlardı. Ve mübarek Sahabe; ’Ya Resulallah senin huzurunda iken Allah ve Resulünün emirlerini yaşayıp, yasaklarından sakınmak konusunda imanımız azmimiz ve irademiz çok kuvvetleniyor. Hiç günah işlemeyelim kararını alıyoruz. Yalnız sonra insanların içerisine girince birçok hatalar günahlar işliyoruz’ diye üzüntülerini beyan edince, Sevgili Peygamberimiz ’Eğer buradaki halinizi, Allah Peygamber sevginizi diğer zamanlarda da devam ettirseniz, gökten meleklerin köşe başlarında size selam verip, yanınızdan öyle ayrıldıklarına gözlerinizle şahit olurdunuz’ buyurmuştu.
Yine günde 5 kere okunan ezanlar, sahabenin Allah Peygamber sevgisini her zaman bize hatırlatır, bizim için büyük bir ibrettir. Şöyle ki; bir gün yine pür dikkat Sevgili Peygamberimizi dinlemişler, Allah elçisi onlara camide kılınan namazın 27 derece evde kılınandan üstün olduğunu, camide yapılan dua ve ibadetlerin, tövbelerin Allah tarafından mutlaka kabul edileceğini bildirmiş, hatta her adım başı amel defterinden bir günah silinip, bir sevap yazılacağını haber vermişti. Bunun üzerine sahabe-i Kiram insanlığa şu hayret verici ibret dersini vermişlerdi. Medine’deki Mescid-i Nebevi’ye yakın evlerini satıyorlar ve oraya uzak yerlerden ev satın alıyorlardı ki, daha fazla sevaba nail olmaları için.
Allah, Peygamber, din, iman, Kuran sevgisi ile dopdolu yaşamaya azmetmiş olan müslümanlar olarak bizler, sahabe-i Kiram’ın bu ve benzeri durumlarını düşünelim ve Allah, Peygamber, din, iman, Kuran, namaz, dua sevgimizi her zaman çok kuvvetli tutmaya çalışalım.
22.02.2019.ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.ANKARA.
YORUMLAR
ABDULKERİM KAYA
Coşkuyla duyumsadığım çokça duygum var sayın hocam.
Kalabalığın içinde özellikle kendimi huzurlu hissettiğim ve O'nu andığım her saniye...
İnsan zora ve dara düştükçe daha da kuvvetlenen bir duygu hidayetin ayak sesi.
Allah sevgisi ve hasıl olan huzur ve iç sesimiz ve saklı tutmak iyi niyeti.
Vicdan rahat olduğu kadar dünya daha yaşanılır bir yer.
Çiçeklerde, gökyüzünde kısaca her yerde O'nu görmek ve anmak.
Efendimiz sayesinde kötü yönlerimizi ayıklamak ve iyiye doğru ilerlemeliyiz.
iyi olan ve güzel ve değerli.
İyi niyet ilk sırada ve insan ayrımı yapmadan herkese eşit mesafede yaklaşmak.
Sevgi çok muteber bir duygu ve dinimizin de sembolü.
Muhterem hocam, sizi okumak aydınlığın ta kendisi, efendim.
Var olun siz.
Ve bizlere sunduğunuz bu değerli paylaşımlar sayesinde bilgileniyor ve kendimizi sorguluyoruz.
Hayırlı Cumalar, sayın hocam.
Selam ve dua ile.
Ve şahsım adına çok teşekkür ediyorum.
iyi ki varsınız değerli hocam.