- 1156 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlahiyat Öğrencisi Emre Korkmaz ile..
Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencisi Bahattin Emre Korkmaz: ”İyi ilahiyatçının güncel ve yeniliklere açık olmasıdır. Daima okuyan, araştıran, yeniliklere açık bireyler gerek hitap etme gerekse belagatları açısından daha önde olacaklardır.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
EMRE KORKMAZ - İsmim Bahaddin Emre Korkmaz.2000 yılında, Ankara’da doğdum. Aslen Tokatlı’ yım. Tokat Anadolu İmam Hatip lisesi mezunuyum. Şu anda Gaziosmanpaşa Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde hazırlık eğitimi görmekteyim.
SORU- Neden İlahiyatı tercih ettiniz neden okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
EMRE KORKMAZ- Açıkçası Üniversite sınavına hazırlanırken pek fazla ilahiyat düşüncem olmadı. Bunun sözel tercih etmememden de kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Sınava hazırlanmak için pek fazla vaktim kalmamıştı. Lakin azim ve çabayla üstesinden gelinebiliyor. Yine tercih etmemde bir diğer etkide babam oldu. Okula gelmeden önce pek sıcak bakmamıştım açıkçası fakat geldikten sonra gerek akademik kadro gerekse arkadaş çevresi sayesinde, insan ortama uyum sağlayabiliyor.
SORU-Ailenizden bahseder misiniz? Ailenizin ilahiyat tercihinizde ne katkısı oldu?
EMRE KORMAZ-Aileme bağlı bir bireyim babamın mesleğinin iş ve meslek danışmanı olmasının çok büyük bir etkisi oldu. Gerek mesleğin geleceği olsun gerek mesleğin kişiliğe uyumu konusunda olsun bana çok yardımcı oldu. Keza annem de aynı şekilde destekledi ve bu şekilde tercih yapmış olduk. Sanırım gençliğinde vermiş olduğu etkiyle 4 kere tercih değiştirdim fakat doğru tercihi yaptığımı düşünüyorum.
SORU- İyi bir ilahiyatçı size göre nasıl olmalıdır?
EMRE KORKMAZ- İyi bir ilahiyatçı olmak aslında ilahiyattan beklentilerinizle doğru orantılıdır. Ama şunu söylemeliyim ki ilahiyatta olmazsa olmaz kesinlikle Arapçadır. Bunun nedeni bazı Arapça kaynakları kendi bilgilerinizle çevirip anlamak, normal çevirilerini okumaktan kat kat anlaşılır ve faydalı olacaktır. İkinci olarak çok önemli olan bir diğer unsur ilahiyatçının güncel ve yeniliklere açık olmasıdır. Daima okuyan, araştıran, yeniliklere açık bireyler gerek hitap etme gerekse belagatları açısından daha önde olacaklardır. Bir diğer olarak da ilahiyata giden imam olur gözüyle bakılmasıdır. Fakat bildiğiniz üzere çevirmenlikten tutunda akademisyenlik, öğretmenlik gibi pek çok alanda istihdam edilmemiz mümkün.
SORU- İyi bir ilahiyatçı iyi bir iletişimci olması gerekirken neden çoğu iletişim kurmaktan rahatsız olur?
EMRE KORKMAZ- Evet güzel ve zor bir soru fakat başta da dediğim gibi yeniliklere açık ve güncel olmak bu konuda çok önemli. Bunun nedeni gelişen toplumumuzun daha bilgili daha sosyal olarak insanlara yol gösterici tutum sergilemesi ve iyi bir iletişim kurması gerekiyor. Peygamber efendimiz(s.a.v) bir hadisi şerifinde “Allah katında en kötü kimse, ağzının bozukluğundan dolayı insanların kendisiyle buluşmayı ve görüşmeyi terk ettiği kimsedir.” (Buhârî, Edeb, 48) buyurmuştur. .Bu nedenle insanları kırmak ve incitmek dinimizce doğru değildir.
SORU- Üniversiteli olmak nasıl bir duygu ?
EMRE KORKMAZ- Güzel fakat liseden gelecek arkadaşlar için baya farklı bir sistematiği var. Üniversite açıkçası en azından hazırlık açısından gerçekten çok zorlayıcı. Gerek sosyal gerek se eğitim açısından lise ve ilkokuldan çok farklı bir yapısı bulunmakta.
SORU- Okulunuzun ve Üniversitenin Gelişmesi İçin Neler önerebilirsiniz?
EMRE KORKMAZ- Aynı şekilde güzel bir soru bu konu için Eğitim ve Öğretim elamanlarının getirtilmesi daha fazla sempozyum konferanslarla bilgi günleri düzenlenmesi gelişim açısından faydalı olacaktır. Farklı bir diğer sorun ise ulaşım. Çoğu arkadaşım eminim bu konuda bana katılacaklardır. Bazen gelen 10 otobüsün 10 uda dolu oluyor ve derse geç kalmak durumda kalıp mağdur olan arkadaşımız çok oluyor. Aynı şekilde okulumuzun şenlik ve konserlerinin artırılması çok güzel olacaktır.
SORU- İlahiyatı tamamlayınca ne olmak istiyorsunuz ve gelecek planınız neler?
EMRE KORKMAZ- Ben felsefeye aşık bir öğrenciyim ve bunun için biraz erken olsa da din felsefesi ve din bilimleri üzerine master ve doktora eğitimi yapmak isterim. Aynı şekilde çıkarmak istediğim bir kitabım var onu bastırmak istiyorum
SORU- Kitap okuyor musunuz? İyi bir İlahiyatçı sizce neler okumalı?
EMRE KORKMAZ- Genelde son zamanlar fazla vakit bulamıyorum derslerden fakat zaman bulunca kesinlikle günde kitap bitirdiğim de olur. İlahiyata gelecek arkadaşlar her şeyden önce Arapçalarının temellerini güçlendirmeleri çok önemli bu konuda imam hatip lisesinden gelenler çok az da olsa biraz daha avantajlı oluyor fakat bu imam hatip bitirmeyenlerin başarılı olmayacağı anlamına gelmez tabii ki şu anda imam hatip kökenli olmayıp da bizden daha başarılı arkadaşlar da var tabii ki de.İlahiyat da bir diğer önemli unsur kuran okuma aksanınızı düzeltmeniz olacaktır gerek tecvit kuralları gerek kuran telaffuzunuz düzgün olmalı. Dediklerimi hallettiyseniz ek olarak Riyazüs Salihin , İhyaulumiddin gibi eserleri okuyabilirsiniz.
SORU- İyi bir İlahiyatcı olmak İsteyenlere başka ne önereceksiniz?
EMRE KORKMAZ- Genel olarak islam inanç ve esaslarını yerine getirmeleri en önemlisi tabii ki çünkü başkalarına örnek olup hatiplik yapacaklar. Bol bol kitap okuyarak sürekli kendilerini geliştirmeye çalışsınlar ve Arapça kurslarına katılsınlar sürekli güncel olsunlar çünkü hitap etmenin gereklerindendir bilginin güncel ve doğru olması söyleyeceklerim bu kadar. Röportaj için ayrıca yazar Turan Yalçın’a teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.