- 2875 Okunma
- 36 Yorum
- 2 Beğeni
OZAN ARİF HAKK'IN RAHMETİNE KAVUŞTU
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"10 Haziran 1949 yılında Giresun’un Alucra ilçesinin Yükselen köyünde Muharrem Şirin’den olma Fatma Şirin’den doğma Arif Şirin nam-ı diğer Ozan Arif’in dünya seyahati 13/02/2019 sabaha karşı 04.50 da son buldu, Ozan Arif aramızdan ayrıldı.
Özellikle milliyetçi kesimin son derece beğendiği, ülkücü camianın tutkuyla dinlediği gür sesli ozandır.
Babasının memuriyeti dolayısıyla, ilk ve ortaokulu Samsun`da bitirdikten sonra, hayli kalabalık olan ailesine kısa zamanda maddi yardım yapabilmek düşüncesiyle öğretmen okuluna başladı. 1969-1970 döneminde Ordu İli, Perşembe Erkek Öğretmen Okulu’ndan mezun oldu. Okul süresi boyunca kışları okuyup, yazları rençberlik yapan bir öğrenci idi. İlk göreve başladığı okul, ailesinin bulunduğu Samsun`da Karaoyumca köyündeki ilkokuldur. Bir yıllık stajyerlik süresinden sonra, yine Samsun`da Devgeriş köyüne tayin oldu. 1972 yılında yine aynı köyde stajyerlik yapmakta olan ve ona ömrü boyunca en büyük desteği veren; Süheylâ hanımla evlendi. Devgeriş köyünde beş yılı öğretmenlik, dört yılı ise okul müdürlüğü olmak üzere, toplam dokuz yıl T.C. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak kamu hizmeti verdi.
1970’te başladığı öğretmenliği 1979 yılına kadar sürdürdü. 24 Eylül 1980, 5 Kasım 1991 tarihleri arasında Almanya’da yaşadı. Yani ozanlığı öğretmenliğini bitirdi diyebiliriz.
“”İlk göreve başladığı okul, ailesinin bulunduğu Samsun`da Karaoyumca köyündeki ilkokuldur. Bir yıllık stajyerlik süresinden sonra, yine Samsun`da Devgeriş köyüne tayin ol du. 1972 yılında yine aynı köyde stajyerlik yapmakta olan ve ona ömrü boyunca en büyük desteği veren Süheylâ hanımla evlendi. Devgeriş köyünde beş yılı öğretmenlik, dört yılı ise okul müdürlüğü olmak üzere dokuz yıl hizmet vermiştir.
İnançlarından ve prensiplerinden asla taviz vermeyen bir kişiliğe sahip olan Ozan Arif, o devrin yöneticilerinin büyük baskısı ile, maalesef 1979 yılında öğretmenlik mesleğinden ayrılmak zorunda bırakılmıştır. Öğretmenlik mesleğini şok seven Ozan Arif`in çok başarı lı takdirnamelerle dolu meslek hayatına rağmen, o günün şartlarında başka bir tercihi de kalmamıştı.
Derken, 12 Eylül 1980 olaylarıyla birlikte, inanan, milli ve manevi değerlerine sahip çıkan, memleketin, milletin bekasını düşünen bir çok vatansever insan gibi yanlış değerlendirilmekten çok büyük bir üzüntü duyan Ozan Arif, ailesini, çocuğunu ve hepsinden önemlisi, öz vatanı Türkiye`yi geride bırakarak, 24 Eylül 1980 tarihinde Almanya`ya gitti. Onbir yıllık acı bir ayrılıktan sonra, 5 Kasım 1991`de nihayet memleketine ve vatanına geri dönmesi nasip oldu. Bu süre zarfında, dünyada nerede bir müslüman Türk insanı varsa onu gidip bularak, milli heyecanın filizlenmesine yardımcı olmuş ve önemli görevler almıştır. Daha çocuk yaşlarda iken Kerem ile Aslı`yı, Leyla`ile Mecnun`u, Karacaoğlan`ı, Köroğlu`nu, Dadaloğlunu, Yunus`u ve daha nicelerini okuyarak aşk cönklerini ezberleyen Ozan Arif, Karadeniz`de, yaşadığı yörede hayli yaygın olan irticalen Türkü söyleme sanatı sayesinde çok meşhur oldu. Hatta eskiden destan satıcılarının Ozan Arif`e destanlar yazdırıp, daha sonra bunları bastırarak dağıtmaları sebebiyle, yörede ismi çok duyulan bir aşık olmuştur.
İlk olarak ortaokul ikinci sınıfta sesine aşık olduğu bağlama ile tanışan ve hayli dar olan aile bütçesinden biriktirdiği harçlıklarla, 1964`te İstanbul`da bulunan Şemsi Yasıtman saz evinden 15 liraya aldığı bir bağlama ile ses ve saz dünyasının içine giren Ozan Arif, o gün bugündür hiç susmadan ve hak bildiği yoldan taviz vermeden gönül dostlarına seslenmiştir.
ÖDÜLLERİ
Güzel sanatlara yeteneği, şiire ilgisi ve özellikle şairliğe olan kabiliyetinden dolayı okul çağlarında şiir ve resim dallarında birincilikler ve ödüller almaya başlayan Ozan Arif`in başarıları hayatının ileriki yıllarında yöresel sınırları aşıp Türkiye genelinde de devam etti.
Birçok şiir ve Halk Edebiyatı yarışmalarında üstün başarı gösteren Ozan Arif`in Türk Halk Edebiyatı`nın şiir, atışma, muamma, irticalen şiir söyleme, lebdeğmez (dudakdeğmez), güzelleme ve diğer dallarında çeşitli tarihlerde aldığı Türkiye birincilikleri, sertifikalar ve ödüller vardır.
Bunların yanında Konya`da Türkiye Aşıklar Bayramı`nda değişik yıllarda, değişik dallarda birincilikler elde eden Ozan Arif, yine Konya Aşıklar Bayramı`nda 1976, 1977 ve 1978 yıllarında her dalda altın madalya kazanmıştır.
Lakin kendisi onun için en büyük ödülü şöyle ifade etmiştir:
"...ortaokul çağlarında çocuk yaşta bu sevdaya gönül vermişim. O yaşlardan beri verdiğim mücadelenin karşılığını, tertemiz yüreklerde sevgi sarayları kurarak aldım. Ülküdaşlarımın sevgi ve muhabbetinden daha büyük beşeri ödül olamaz." “
(Alıntı yaptığım adres : www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=4684)
Künyem
Tevellüt; kırkdokuz, adım Arif`tir.
Soyadım kütükte Şirin bilinir.
Giresun, Alucra, Hapu köyünden,
Soyumu sopumu sorun bilinir.
Ozan diye tanır tanıyan beni,
Gönlümde yaşatmam garezi, kini,
Ve lâkin memleket, millet haini
Olanlarla aram serin bilinir
Siz sakın sanmayın el vurdu bana;
Öpmeye kalktığım el vurdu bana,
Bülbül idim bülbül, gül vurdu bana,
O yüzden dertlerim derin bilinir
Hakkımda istenen ceza çok benim.
İpe de çekseler, korkum yok benim.
Allah`a çok şükür, alnım ak benim.
Bekleyin... Sabredin... Durun bilinir
Ben Arif`im, baba bildim devleti.
Benim işim uyandırmak milleti.
Söylediğim bu destanın kıymeti,
Bugün bilinmezse, yarın bilinir.
Ozan Arif"
Ozanı anlayanlar onunla birlikteydi, anlamayanlar dönek damgasını yedi, yürüdü gitti.
KOCA KOCA OZANLAR GÖÇÜYOR BU DÜNYADAN, ÖLÜMÜN OLDUĞU YERDE BAŞKA BİR GERÇEKLİK ARANMAZ!
OZAN ARİF BU DÜNYADAN GÖÇTÜ, ALLAH GANİ GANİ RAHMET EYLESİN.
dipçe: Ozanın cenazesi resmi İnternet sitesinde yapılan duyuruya göre
16 Şubat 2019 cumartesi günü saat 10:00’da Samsun, Atakum / İnecusu, Yalı mah. 6003. Sokaktaki evinden alınarak Büyük Cami’de kılınacak öğle namazına müteakip Kıranköy mezarlığına defnedilecektir.
YORUMLAR
Yazdıklarına söylediklerine hayran olduğum mert bir insandı vakti gelmiş ne diyebiliriz ki eserleriyle yaşayacak artık. Mekanı cennet olsun.
Filiz Şahin.
Sevgili Filiz Şahin, duyarlı yüreğine teşekkür ediyor, vatansever ustamıza sonsuz rahmet diliyorum. Ruhu şad olsun.
GURBET
Ne kadar anlatsam tükenmez, bitmez
Bu benim bağrımda yatan hasreti
Anlatmaya zaten takatim yetmez
On yıldır yakamdan tutan hasreti
Pençesi bagrımda dişi derinde
Söküp atar mıyım günün birinde?
Gurbetin upuzun gecelerinde
Beni yudum yudum yutan hasreti
Arif bu hasretin yoktur ilacı
Ana, baba, kardeş, bir yanda bacı
Birinin hasreti birinden acı
Amma en acısı vatan hasreti
Ozan Arif
Filiz Şahin.
: RUHUN ŞAD MEKANIN CENNET OLSUN OZANIM.
Güller bir gün ölür gazele döner
Gündüzler yorulur ışığı söner
Ülkü gülleri mi onlar yıldızdır
Onlar hak burcunda ebedi döner
Şair Sevim Yakıcı (Kargülü Almila)
Filiz Şahin.
Filiz Şahin.
siz ben etkilediniz o üzgün halinizden etkilendiğimden oldu bunlar. Ben teşekkür ederim, siz beni etkilemeseydiniz ben bu yazıyı mümkün değil yazmazdım, belki düşünürdüm ama oturup da ozanın hayatını araştırıp şiirlerini okuyup bu siteye bu yazıyı asamazdım. Bana gelene kadar ne ülkücüler var burada, ne sevenleri var, bana düşmez onlar dururken der, haddimi aşmaktan korkardım ama gördüm ki ozanın hak etmediği bir sessizlik hakim, Acele kopyala kes yapıştır as yaptım ama benim kazanımım daha çok oldu zira ozan bir derya imiş, geç kaldığım bir değermiş.,
ben size çok teşekkür ederim, selam ve saygı sunuyorum.
Hep sustun harama helal denirken
Bağrında öksüzün hakkı yenirken
Küfür kara kara filizlenirken
Yüreğe gömülen dini de anlat.
OZAN ARİF
Halkın, gür, mert,cesur ve zalimin karşısında eğilmeyen bir sesini (OZANINI) daha kaybetti...! Halkımızın, sevenlerinin ve hepimizin başı sağ olsun..!Durağı cennet, mekanı bir nur olsun. Yüce Allah, sevenlerine ve halkımıza sabırlar ihsan eylesin..
Duyarlı yüreğinize sonsuz teşekkürler...Saygılarımla..
Filiz Şahin.
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun... Değerli ozanımız, şairimizdi. Suskunların, adaletsizliğe uğrayanların, mazlumların velhasılı Türk dünyasının onurlu sesiydi... :(
Avurupa yıllarında birlikte çok olmuştuk. En zor şartlarda Avrupa Türklüğünün sesiydi, gücüydü... Onun yetiştirdiği on binlerce yiğidimiz var. Yani gözü açık gitmedi... Yolundan bir milim kaymadı... Ona dönek diyenlerin ne fırıldak olduklarını bizzat görenlerdenim... Neyse... Allah büyük!..
Onurlu, vefalı yüreğinize selam olsun Filiz kardeşim. Sağolasın… Ben de bugün yayınladığım SEVGİLİYE MEKTUPLAR (7) da kendinden bahsettim kısaca... :(
Filiz Şahin.
ben baı değerlere çok geç kalmakla ün yaptım ozanı tanımakta da geç kaldığım için üzgünüm tekrar başınız sağ olsun Allah rahmet eylesin
yazınızın adresini de ekledim
merak eden okurlarınız okusunlar diye
https://www.edebiyatdefteri.com/180797-sevgiliye-mektuplar-7/
Hepimiz bu ülkenin güzel renkli çiçekleriyiz. Bugün ne mutlu ki,onun çabaları ve onun dillendirdikleri her kesimde değer buluyor. Bu kadar yiğitçe, mertçe düşüncelerinin fikirlerinin arkasında duran, çilesini çeken bu Anadolu Yiğidine, bizden gani gani rahmet olsun.
Filiz Hanım, güzel bilgileriniz ile bizi bilgilendirdiniz. Güzel yüreğinize, rahmetlinin bir gönüldaşı olarak çok çok teşekkür ederim. Ruhu şat olsun.
Saygımla selamlar efendim.
Filiz Şahin.
70'li yılların gür sesi, cesur seslenişleriyle ozanlar dünyasında güçlü bir yer edinmişti.
Vatanından ayrı kaldığı sürede de gurbetçilerimiz tarafından baş tacı edilen Ozan Arif, arkasında güvenilirliğine inanmış yürekler bırakarak sonsuzluğa göç etti.
Vatansever yüreğiyle hep hatırlanacaktır. Mekanı cennet olsun.
Duyarlılığınız için teşekkür ederim Filiz Hanım.
Sevgilerimle.
Türk Milleti’nin gür sesi, günümüzün Pir suntanı, Türklüğün Türk-İslam ülküsünün çile bülbülü Ozan Arif (Şirin) Ozanımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına ve milletimize başsağlığı diliyorum. Ruhun şad, mekânın cennet olsun.. Türk milletine ve sevdiklerine baş sağlığı dilerim..
Duyarlı yüreğinize sağlık
Türk Milleti’nin gür sesi, günümüzün Pir suntanı, Türklüğün Türk-İslam ülküsünün çile bülbülü Ozan Arif (Şirin) Ozanımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına ve milletimize başsağlığı diliyorum. Ruhun şad, mekânın cennet olsun.. Türk milletine ve sevdiklerine baş sağlığı dilerim..
Duyarlı yüreğinize sağlıkç
Filiz Şahin.
merhaba Şair
vâr olsun duyarlı yüreğiniz selam olsun hakkını teslim ettiğiniz Ozan adına
doğru doğrudur yanlış da yanlış adam adamdır alçak da alçak
dili dini milliyeti fikri cinsiyeti siyasi görüşü ne olursa olsun bu kural değişmez
saygımla Eyvallah...
ne demişti Ozan bir şiirinde sahi;
anlat
Dile gel be Anadolu'm dile gel,
Dile gel bugünü dünü de anlat.
Kimse beni dinlemiyor hele gel,
Hele gel istersen bunu da anlat.
Anlat,çünkü ben anlatsam can sıkar
Muş çalışır İstanbul yer,Muş bakar.
İzmir mamur Bursa şenmiş ne çıkar
Yozgat'ı Bitlis'i,Van'ı da anlat.
Sen anlat,bulunur elbet bir duyan
Yerli kırem beğenmezken şu bayan
Ağustos ayında orak sallayan
Sıcaktan kavrulan teni de anlat.
Hep sustun harama helal denirken
Bağrında öksüzün hakkı yenirken
Küfür kara kara filizlenirken
Yüreğe gömülen dini de anlat.
Sen vatansın susma, söyle adını,
Çeken bilir her acının tadını.
Üstünde yaşayan karabudunu,
Budun'dan habersiz han'ı da anlat.
Yaraların eskimedi çok yeni
Kan gölüyken biliyorum ben seni
Kurşunların ıslak çaldığı dünü
Dün'lerin yediği gün'ü de anlat.
Ne günü unut sen ne de geceyi
Unutmaktan ateş sardı bacayı
Kanlı katil yetiştiren hocayı
İlimi,irfanı,feni de anlat.
Bir selden kurtuldun kim idi bendin
Bendi de bilirsin seli de kendin
Hangi yöne sürüklenmek istendin
Gelecek öğrensin yönü de anlat.
Tarih bazan inkar eder gerçeği.
Birliğine kim sapladı bıçağı?
Su ile beslenmez huzur çiçeği
Çiçeği besleyen kanı da anlat.
Şu ananın gözündeki yaşa bak!
Şu mezarın başındaki taşa bak!
Ne yazıyor doğumuna yaşa bak!
Uğrunda verilen canı da anlat.
Tekme vuran çok olurmuş düşküne
Arif miydi bomba koyan köşküne?
Suçlu isem susma Allah aşkına,
Beni de beni de...beni de anlat.
Ozan Arif
Filiz Şahin.
Allah rahmet eylesin, siz sevenlerine sabır ihsan etsin, başınız sağ olsun. Ben hep geç kalırım ozana da geç kaldım zaten. Allah rahmet eylesin.
Karşıt düşüncenin adam gibi temsilcisi olan bir adam, yurt sever bir insan, sevilen bir ozan.
ALLAH Rahmet eylesin mekanı cennet olsun.
Saygı sevgilerimle
Filiz Şahin.
ölüm karşısında ben hep fabrika ayarlarıma dönüyorum
ölüm herkesi eşitliyor
Bir değer daha göçtü gitti aramızdan...
Değer bilmeyen çoğunluğuz vesselam
sevdanın,kavganın,cesaretin,keskin dilin ,kıvrak düşünüşün,millet ve ülkü düşünün yılmaz savunucusu gitti
Gidenlere vefa borcu çok
Gidenler haklarını helal etse bari
Allah'tan rahmet diliyorum
mekanı cennet olsun
Filiz Şahin.
bugün kalem işçiliği yapıyorsak bir ozana saygıyla son görevimizi yapmamız lazım gelirdi, bende naçizane bir şeyler yapmaya çalıştım.
sağ olun saygı sunarım
Ozan Ârif'e
Yaşı yetmiş oldu, döndü en başa,
Vakti gelen cânda gelirmiş başa,
Sözü doğru söyler, kakmazmış başa,
Sevenler gönlünde ebedî yaşa. .......kadiryeter
Kadir Yeter. 13.02.2019 Çarşamba. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=180754
Filiz Şahin.'e
Filiz Şahin.
Filiz Şahin.
sevgimle
Şaire sultanımız yürekten akıp, çağıldamış
Bize söz kalmamış, bırakmamış
Gördüm, anladım ki
Şahin olur da şahine olmaz mı?
Yüreğe, emeğe, kaleme, kelama bereket efendim!
Saygı ve selamlarımla...
levent taner
Allah rahmet eylesin üstada
Tekrar saygılarımla hanımefendi...
levent taner
Türk milliyetçiliğinin sözüyle, söyleyişiyle dik duruşuyla sembol olmuş mert sesine selam olsun, Allah rahmet eylesin tekrar
Saygı ve selamlarımla...