- 1029 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
İşsizlik Maaşı Düzenlemesi
İşsiz olduğum için geç yattım. Geç yatınca da geç kalktım. Yani biraz önce kalktım. Televizyonun fişini sokup haber kanalını açtım.
Kamuda çalışanlar sırtını devlete dayayanlar emekli olanlar yaşadı. Diğerleri hapı yedi. Pardon hapı yuttu. İşsizlere ve esnafa da işsizlik maaşı düzenlemesi gelecekmiş. İşte yüzyirmi günü doldurup işten çıkarılan işsizlere maaş verilecekmiş. İyi de kimse işten çıkarılmıyor ki. Yöneticiler kimseyi işten çıkarmaz ki. İşten çıkarırlarsa tazminat öderler.
Yöneticiler sezon sonu geldiğinde işçilere neden iki gözün var neden iki tane kulağın var neden senin burnun var derler. Yani üzerine oynarlar. Kendisi istifa yazıp bırakıp gitsin diye uğraşırlar.
Her yönetici yanında kendi adamını tutar. İyi yalakalık yapanlar kalır. Diğerlerini öyle yada böyle gönderirler. Herkes her yere önce kendi adamlarını yerleştirir. Başka çalışanları işi bitince şutlar.
Devlet bu durumda hangi işten çıkarılanlara maaş verecek? Doğrusu merak ediyorum. Kaç kişi işten çıkarılmış bana da haber verin.
08.09.2016
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Yeni yapılan düzenleme neleri kapsıyor henüz bilmiyorum.
Ancak; (İşsizlik maaşı ödemesi, işçinin işten çıkış/çıkarılış gerekçesiyle birebir ilişkili olduğundan) işçinin haklı sebeplerden dolayı iş iş akdini fesih hakkı mevcut. Baskı, taciz, zorlama, hakaret, eksik pirim, fazla mesai ve eksik maaş ödemesi vs. gibi bir çok gerekçe ile işçi iş akdini feshederek tazminatını alabilir. Ve işsizlik maaşından faydalanabilir.
Bunların ispatı neticesinde tazminat ödemesi yapılmaz, işsizlik maaşı bağlanmaz ise yargı yoluyla bu sağlanabiliyor.
Tabi bu durum, bilindiği üzere daha da derin bir yara ülkemizde.
İşçi işten çıkarılma korkusu ve "ekmek yediği kapıya ihanet etmeme" güdüsünü aşamadığı, hakkının peşine düşemediği taktirde daima köleliğe maruz kalacaktır.
Maalesef ki bilhassa özel sektörde, Devletin yaptırım gücünü ensesinde hissetmeyen işverenler bildiğini okumaya devam ediyor. Devlet / Hükumet de bu durumu fiilen düzeltmek yerine, dolaylı bir kaç düzenlemeyle, seçim öncesi topluma şirinlik gösterme girişiminden ileri gitmiyor.
İşçiye de bir avukat gibi, mevcut yasaları iyi irdeleyip açık kapılardan hakkını aramak düşüyor.
Yara derin, merhem kıt...