İNSANLIĞIN ÇİVİSİ NEDEN ÇIKTI?
İNSANLIK ONURU NEDEN KIRILGAN?
Onurlu insanlığa,şerefli insanlığa,dürüst,namuslu,yüksek ahlaklı insanlığa ne oldu?
Asalet sahibi,öz sahibi,medeniyet sahibi,fazillet sahibi,cesaret sahibi bilge insanlığa ne oldu?
Komşusu aç iken ,kendi tok yatmayan,bir nokta menfaat için,el, etek Öpmeyen,virgül kadar eğilmeyen, omurgalı insanlığa ne oldu?
Ne oldu,yardımseverlikleri ile çevrede takdir gören,yetim hakkını koruyup kollayan baba adamdı
Merhameti,şevkati,iyilik severliği ile bilinen anneliğe laik görülen cesur bilge vatansever Atatürk sever Cumhuriyet kadınına ne oldu?
Yaptığı yemekten,kurduğu turşudan,salçadan tarhanadan pişirdiği yufkadan,gözlemeden,bazlamadan,lokmalardan komşunun payını ayıran anadolu kadını,anası,bacısına Ayşe teyzeye,zühre bacıya, kerime geline ne oldu?
Emekli olduktan sonrada öğretmenliğini devam ettiren,çarşıda pazarda sokakta fötürlü şapkası ile bastonu ile dolaşan talebelerine gülümseyanibıkmadan usanmadan iyiliği güzelliği,çalışkanlığı öven anlatan Rasim öğretmenlerimize ne oldu?
Mahalle bakkalıyken bakkalın öünden geçerken sevdiği çocukların yanağını okşayan sevgisini ya leblebi tozu ,yada elmalı şeker vererek gönüllere taht kuran şekerci amca nerede?
Fakirlikten okuyamayıp,merhamet sahibi varlıklı aileler tarafından okutulan ton ton göbekli insanlık nerede?
Komşu anlaşmazlığında hemen devreye girerek,kötü boyutlara sebebebiyet vermemek için ,çatışan tarafları anlaşmaya götüren iyi niyetli komşuluklar nerede?
Kavga edip karakolluk olan tarafları ,babacan tavırlarıyla karşılayan,sabırla dinleyen mahkeme sürecine götürmeden barışmalarını sağlayan kucaklaştırıp barıştıran el ele karakoldan ayrılmalarını sağlayan Hulisi Kentmen tiplemeli başkomiserler nerede
Şehit polis evlatlarına öğrenim bursu veren,kimselere söylemeyn,belli etmeyen babacan emniyet müdürleriğ içişleri bakanları nerede?
Adaleti vicanıyla dağıtan hiç bir siyasi erk tesiri altında kalmadan viğcdanını cüzdan ayrı tutan babacan adalet dağıtan yargıçlar nerede?
Toplu taşımacılıkta,yaşlılara ,hamile kadınlara,kendinden büyüklere saygı gereği yer veren terbiyeli gençlik nerede?
Tasada,kederde,sevinçte,kıvançta bir olan beraber ağlayan,beraber gülen,komşuluk,akrabalık,iş arkadaşlığı asker arkadaşlığı,kader arkadaşlığı,yoldaş arkadaşlığı nerede?
Çivisi çıkmamış nesli kel aynak kuşları gibi tükenmek üzere olan onurlu,şerefli,haysiyetli ettiği yemine bağlı,söylediği sözü tutan,kinden,kibirden,öfkeden,benlikten uzak çöp,çamur ,çukur edebiyatından beslenmeyen,özü bir sözü bir,adam gibi adam,omurgalı dik dura bilen,fırıldak olmayan,her telden oynamayan,sık sık,söylem değiştirmeyen kendi çıkarını Vatan çıkarından,ülke çıkarından üstün tutmayan Allahtan korkan,kuldan utanan hakiki mümin ,hakiki müslüman insani değerleri ,insan hak ve çıkarlarını kendi hak ve çıkarları üstünde tutan, aklını kiraya vermeyen bilge insanlık nerede?
Ali Cemal AĞIRMAN
YORUMLAR
Boşuna yazdığımız malum, sayın hocam.
Emek ve sevginin yerlerde süründüğü ve adalet denen mefhumun izini süremediğimiz...
Kinaye ve iki yüzlü yaşamın artık kabul gördüğü ve temiz insanların var olma savaşına baştan karşı çıkıldığı.
Anlamsızlık ve düşmanlık diz boyu ve sebepsiz bir kindarlık...
Kardeşin dahi kardeşe düşman olduğu ve bölündükçe bölünen zihniyetler.
Geç olduğunu biliyorum artık ve vadesi dolan insanlığa da taziyelerimi sunuyorum.
İlkeler ve değerler alaya alınıyor aslında alay baş unsur olmuş ve sebepsiz bir düşmanlıkla insanlar birbirine çamur atmaktan zevk alırken...Allah sonumuzu hayır etsin.
Lakin bu dünyanın bir de yarını var ve işte huzurun ayak sesi.
Selam ve saygılarımla değerli hocam.