- 1883 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
PAZAR GÜLDÜRÜSÜ/ YAZILI YAZISIZ
İYİ PAZARLAR
Kimse coşa gelmesini,
siyasi paylaşım değil bu,
sadece insan hayatını kıyaslıyoruz!
YORUMLAR
Sevgili Filiz Hanım, coşa gelmek ve hırsızlığı asla masum görmek adına değil ama bu ülkeyi seksen senedir yerinde saydıran, adı sanı duyulmamış ülkelerin bile gerisinde bırakan, bu milletin geleceğini, umutlarını ve duygularını çalan hırsızlardan daha profesyonel hırsız. Dünya ortalaması otuz bin dolar iken, bu ülkede kişi başına düşen milli geliri iki bin üç yüz dolara kadar geriletmeyi başarmış daha büyük hırsızlık olayı olduğunu sanmıyorum.
Zaten onlarca yıldır gülmüşüz ağlanacak halimize küçücük bir gülücükten bir şey çıkmaz sanırım!
Karikatür çok hoştu, düşündüren kısacık yazınız da tabi..
Saygı ve sevgilerimle.
Filiz Şahin.
demek ki laiklik değil layıklıkmış hakkımız
Serhat BİNGÖL
Mustafa Kemal Atatürk’ün bilinen benim de çok beğendiğim bir sözü vardır. ‘’Vatanını çok seven işini en iyi yapandır.’’ Hadim değil ama Atamız keşke şu sözü de ilaveten söyleseydi. ‘’İşini iyi yapmayanlar aynı zamanda ülkenin ve milletin geleceğini çalan hırsızlardır’’ diye. Gerçi Atamızın söylediği o anlamlı söz, tersten yorumlandığında böyle bir anlam çıkıyor ama görünen o ki düzden okunduğunda ki anlamı dahi maalesef tam olarak kavrayamamışız ama yinede ilaveten ve açıkça söylemiş olsaymış daha etkileyici olurdu diye düşünüyorum.
Yani konumuz karikatürden kaynakla hırsızlık.!
Kaldı ki dikkat ettiysen yorumumda (seksen sene) dedim yani Atamızın vefatından günümüze geçen tüm zamanları kast ettim. Yani şöyle deseydim ‘’Altmış dört senedir bu ülkeyi yerinde saydıran ….. …. ….. ve bu şekilde devam etseydim. O zaman bu yorumunda nicelik olarak haklı olabilirdin. Kaldı ki beğenirsin veya beğenmezsin yeterli bulursun ya da bulmazsın o ayrı bir konu, fakat son on altı yılda bu ülkeye yapılan büyük yatırımları ve iyi işleri inkar edemezsin. Tabi bu, bakma görme ve biraz da vicdan meselesi.
Bazen ne düşünüyorum biliyor musun? Son on altı yılda bu kadar yatırım yapıldığı halde birde üstüne siyasi düzlemde hırsızlık yapılıyorsa (yapılmıyor demiyorum) bu ülkede doğru düzgün taş üstüne taş konulmadığı altmış dört yılda ne düzeyde hırsızlık yapıldığını aklım alıp hesaplayamıyorum bile!
Naçizane ben siyaset bilimine ilgi duyduğum ve siyasi fikirlerim yeşermeye başladığı gençlik yıllarım da televizyon yayınları siyah beyaz ve sadece tek kanallıydı….:)
Dolayısıyla naçizane yıllardır üzüntüm ve mücadelem koca bir imparatorluktan gelen ülkemi, hak ettiği halde aynaya baktığımda aslan göremeyişimdir.
Serhat BİNGÖL
Ben iktisat fakültesinde okumadım ancak on iki eylül darbesi sonrasında ailece memur olma haklarımız elimizden alınınca tüm aile fertleri hayata tutunmak adına ve yaşamın akışı içerisinde her birimiz farklı sektörlerde ticarete atıldık. Uzatmayayım benim akranlarım kız arkadaşlarıyla sinemaya gezmeye giderken naçizane ben bünyesinde iktisat ve işletme fakültelerinden mezun olmuş mesai arkadaşlarımın da olduğu elli altmış kişiyi istihdam eden şirket sahibiydim. İlerleyen zaman da bu sayı çok daha farlı boyutlara ulaştı çok şükür. Özetle, ekonomiyi sıcağı sıcağına takip ederim. Ya da başka bir değişle etmek zorundayım. Öyle internetten falan değil ticaret odası veya sanayi odasının, ihracatçılar birliğinin düzenlediği toplantı ve seminerlerini takip ederek.
Bu iktidarın açtığı fabrikaları sorgularken neyi kast ediyorsun bilmiyorum. Fakat bu iktidar zamanın da özel sektörde öyle fabrikalar açıldı ki yurt dışından gelen müşterilerimi gezdirdiğimde ağızları açık kaldığı gibi ağzın açık kalır. Tüm samimiyetimle söylüyorum fabrikanın içerisinde (kapalı alanda) gidişli gelişli otoyol var. Bayağı trafik ışıkları yaya geçitleri yol çizgileri falan içeride Tır ve diğer araçların yoğun şekilde hareket halinde olduğu devasa fabrikalar.
O sıraladığı listenin ne kadarı gerçekleri ifade ediyor o belli değil onu tespit emek için de benim zamanım yok. Kaldı ki birkaçının satışı ile ilgili yanlış bilgiler var. Velev ki hepsi doğru bile olmuş olsa yabancı sermayenin gelmiş olmasında ne sakınca var onu anlamadım. Kaldı ki o sermayede bir potansiyel görürse gelir.
Neyse sabah erkenden kalkmam gerekiyor şimdilik burada noktalıyorum.
Güzel ve doğru bilgi içeren paylaşımlar da buluşmak dileğimle.
İyi geceler.
Filiz Şahin.
bütün gece yazmışsınız da brn daha teni farkettim çünkü bu bildirim gelmiyor bana hasılı
çalıyorlar ama yapıyorlar mevziine gelecek mevzuu ve gülünecek halimize ağlamaya başlamadan konuyu kapatmamızda fayda var bence ki pek aklım yetmese de naçizane tavsiyemdir...
selamlar saygılar ve teşekkür ederim
Cuk diye gediğine oturmuş!
Düşünen zekayı, çizen kalemi, yayınlayan cesur yüreği, kocaman kutluyorum.
Hafta sonlarının en güzeli sizin olsun.
Filiz Şahin.
bilmukabele, selamlar sevgiler