- 870 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BENDE YAZDIM SEKSENLERİ BÖLÜM 2.
SEKSENLERDEN ANILAR… Bölüm-2
Sayme gız, çatlamıyassın nereye gayboldun ayağlarıma gara sular yendi. Vijdansızlar hele demisiz bu garı nere getti? Bah çağalar acından öliler ha! Siz televizyonun önünde fıncik atisiz siz durun? Anam gel de patlama! Gız Nazlı! Sen gel heç değil mi bu gazan yerinden gahmi ha! Uyyy belim gırıldı. Mırttige gelessi kedi burnunu sohacah hele el atın bahan da!
(Nazlı hanım yan bahçeden koştu geldi. Zira artık Şadiye hanım zor durumdaydı.)
_Geldim geldim gomşum ölem sahan ne bele zorun ha? Dünya işi soyha bitmi ki! Sen seni telef edişin anam. Kefenin cebi yoh! Tav tav tav! Sen herşeyi evde yapisin gelinin çarşılardan çıhmi! Garısın avratsın maşşallah!
_Sus hele o mendeburu söleme bahan… Nedek anama ha çarşının uydurma şelerini yiyemik…Bastuh satiler gemük gibi…Süt satiler yarısı su…Yağ desen ot yağı gatılı…etin bile dadı yoh ölem sahan!
(Birlikte kazanı yerleştirdiler. Üzüm suyunu dökmeye yine güçleri yetmedi. Bu sefer Şadiye anne feryadı bastı.)
_Gız sağı sultan duydu beni meraksuzlar di gelin da! Nerdesiz soytarılar?
(Kızlar merdivenleri bir çırpıda indiler. Güle söyleye hepsi diziyle koştular yanlarına.)
_Sayme sen Dilandan o tarafı tutun ben gazanı tutam. Nazlı da dibinde tutsun. Haydi Bismillah!...
(Üzüm suyu döküldü. İmece usulüyle kazana. Şimdi sırada ne işler var bakalım?)
Sayme Dilana görümcelik ederek emretti:
_Sen ceviz gıynahlarını ipe düz.
Sonra da Nazlı hanıma alttan alır bir edayla:
_Nazlı abla senle bende livinci garışturah mı? Dedi.
Şadiye hanım bağırır bir ses tonuyla atıldı:
_Gız beton çeker minder alın altıza. Heç delse şu çulu serin! Ben de beyaz torpah getiredim gomşu Sülo gilden. Di girişin hadi…Gök açıh Allah vere de yağmur yağmıya…O boynu devrülessi nerde? Ocağı yahadı heç del mi? Nazlı hanım gadan alam bah herkesin delisi evinde derler ya işte ele. Bizim de bu herif evde barhta dur mi heç! Anam nedir bunun derdi heç anlamadıh. Gezi gırıh fidoş gibi yerinde dur mi? Gözü görmi gulağı duymi, bi şe desen anlami, bi şe get al desem gidi yolu bi daha döni unuti ki ben ne istemiştim diye. Allah etmiye ahan getse bi araba çarpsa mırttıgi çıhar valla…Herif gudurmuş musun deyim ne bu halın ha? Genşken de dinlemedin deni şimdi heç papucuna saymisin yeter Allah billah aşgına!
Nazlı hanım, ocağa odun atarken çıkan duman boğazına kaçtığından birkaç defa öksürdü. Gözlerini sızlatan dumandan kendisini kurtarmak için dumanın aksi istikametine doğru gitti. Kızaran gözlerini başındaki yazmasının ucuyla sildi ve dertli komşusunu teselli eden bir ses tonuyla şöyle dedi:
_Allah akıl fikir ver bacı! Ne diyek şimdi? Ölü bizim allah rahmet ede. Hahın yaşlıları gün geştikçe hoş oli bizimkiler tintiros oliler. Sanki bizim herif ondan eyi mi? Dün getmiş çarşıya ordan densüzün birinden ele kötü kilim almış ki göresin. Gız anam ite sersen oturmaz üstüne he! Büssürü de para vermiş. Sanki dersin bünyan halı almış. Gandıri gandıri yolliler eve.
Sayme hızlıca bitirmişti işini. Cevizlerin ipini ağaç çucuklarına bağlamış güzelce düğümlemişti. Annesine merakla sordu:
_Gız anne bunları ne zaman baturacayuh bulamacı bişürdüz mü? Hadı ha ahşam gına gecesi var bilmi misiz? Valla ben Filiz ablaya söz vermişim. Saçlarımızı yapdurmaya gideceyük kuaföre.
Nazlı hanım söze atıldı:
_Gız ayıp ayıp…Nedesiz kuaföre gidesiz. Evde saçızı cezvenin ssapını gızdırp sarami misiz? Niye masraf edesiz ha? Hah söz eder anam bah babaları gafayı üşütmüş gızları da Filizden gapı gapı gezi derler ha! Gine siz bilürsüz ben garişmim.
Saime sinirden yerinde duramadı. Nazlı hanıma fena kızmıştı:
_He anam he. Millet her cevizi gıri bize gelen de ayıp oli. Elinki bastuh oli basıli bizim ki orcik oli asıli.
Nazlı hanım alacağını almıştı. Şadiye onun bozuk yüzünü şenlendirecek bir şey anlatmaya karar verdi. Dilana:
_Gızım Nazlı hanıma bi gahve yap datlı olsun.
Dilan hızlıca mutfağa koştu.
Şadiye hanım komşusuna keyifle seslendi:
_Nazlı hanım. Bizim kövün bi delisi vardı. Her sabbah erkenden gahardı. Yolun kenarından geçen herkese “nolmiş nolmiş noooolmiiiiş? Der dururdu.
Nazlı hanım onun tıkırtılı gülmesine dargın bir çehreyle eşlik etti.
_Valla neblem anam şimdikiler delileri arati adama. Heç delmi onun kimseye bi zararı yohtu. Geçen gün diyezemin oğlu getmiş yola. Şoför ya.
_He he. Tır süri ele del mi?
_He bazım. Gurban olduğum allah vermedimi nedesin? Akıl yoh mu yohsa gendisi mi pejmürde bilmik ha!
_Gız nolmuş?
_Malı teslim etmiş. Parasını da vermişler.
_Eeeee? Ne hoş işte.
_Gız ne hoşu? Korolmuyassı parayı gaybettim demiş garıya. Borç hırtlekte. Günlerdir ac susuz oturiler.
_Uy anaaaa evim yıhıldı.
Devam edecek…
Ayşe Ciplioğlu Kaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.