- 1275 Okunma
- 13 Yorum
- 1 Beğeni
ÖLÜM
Ölene üzülür, doğana seviniriz. Ölümün acısı şiddetli olur. Kısa sürer. Doğanların sevinci alır götürür acıyı. Her ölümün bahanesi vardır. Kaza der gelir, kavga der gelir,sigara der gelir, hastalık der gelir, yaşlılık der gelir. Bahanesiz gelmez ölüm. Plan yüksek yerdendir. Aklımızın erdiği ve en anlamlı bulduğumuz da,
Yaşlılıktır.
“Evladım taze fidanlar yetişin diye eski dalları keserler.”
Demiştir babalarımız. İnanırız…
Hastaneler yolumuz, ilaçlar dermanımız, bakanlar şükrümüz olur. Bakarız bize bakanların gözüne!
“Ölmeyeceğim değil mi?
Oysa ölünür işte…
“Vakit tamam” der gelir emanetini almaya.
“Hepsi bu kadar mıydı sanki” denilse de,
“Gidiyorum ben. Hoşça kalın.”
Diyemeden, gidilir.
Yatırırlar musalla taşına. Cahit Sıtkı’nın dediği gibi bir namazlık saltanat olur.
Hoca;
Helallik alır saf tutanlardan. Götürür bırakırlar kara toprağa
Acıyan yer ayrıdır, acıkan yer ayrı. Komşular yemek getirir. Yenilir. Dünya dönüyor, hayat devam ediyordur.
İlk borçlar gelir akıllarına geride kalanların. Borcu yoksa sevinilir. Sonra bıraktıklarındadır akılları.
Kavgalar olur. Demez kimse kardeşimdir karşımdaki. Acildir ihtiyaçları. Satılmalıdır.
Unutulmuştur rahmetli…
Doğan büyür, büyüyen yaşlanır, yaşlanan ölür. Devam eder bu döngü.
Gün olur sıra kalanlara gelir. Herkes kendi yerine ölür…
Eyy… Ölüm sen geldiğinde ben gitmiş olacağım.
Korkmuyorum senden.
Geleceksin biliyorum. Bekliyorum.
Gelmeden önce haber ver.
Yapacaklarım var daha.
Ben yaşamayı seviyorum.
YORUMLAR
Ölüm Allah'ın adaletinin en büyük tecellisidir... Zenginde fakirde, genç de yaşlı da herkes onu tadacaktır ki ayet de ''Yalnız benden korkun'' dediğine göre Rahman ve Rahim olan Allah, canımızı alacak olan büyük melek Azrail as.'dan korkmamıza gerek yok ... Güzel bir yazıydı ...
Bedri Tokul
Ancak ölüm acı be ÜSTAT...
Selam ve Saygıyla...
Canlılar içinde öleceğini bilen ve ölümsüzlüğü arayan tek varlık insandır. Ölüm imkansız, değişim sonsuz, ölüme hayat veren AŞKTIR. Hayırlı ömürler...
Bedri Tokul
Sorun ne biliyor musunuz?
Doğumuza inanıyoruz da
Ölümü kabul edemiyoruz.
Teşekkür ve Selam ve Saygıyla...
Ölüm deyince titremiyorsa insanın her bir iliği; ölümü idrak edebilmiş değildir henüz. Gerçi çok çok azımız idrak edebilmişizdir ölümü. Aslında bizler ölümden değil günahlarımızdan korkuyoruz.
Ne diyebilirim ki, Allah günahlarımızı telafi edebileceğimiz kadar hayırlı ve güzel ömür ihsan eylesin hepimize.
Başınız sağolsun, Allah serin sabırlar versin. Allah rahmet eylesin. Ölüm er geç bize hak.
Bedri Tokul
Acıyı yazdığım bir yazıya çoktandır görmediğim bir bir kardeşim yorum yazmış!!
Üzüntüde biz insanlar için.Sevinçte...
Teşekkürler.
Ayşegül AKDAĞ BARUTÇU
Sağlıcakla
Sevgili Bedri ağabeyim;
Allah gidenlere rahmet kalanlara selamet versin. Size uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum. Her canlı gibi hepimiz ölümü tadacağız. Dilerim ki ömrün sağlıklı olanını nasip etsin. Üç gün yatak dördüncü gün ölüm versin. Çekmek de çektirmek de zor.
Tatsız bir konu ölüm, ancak yaşamın gerçeği.
Saygı ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Hiç bir yazımı yorumsuz bırakmazsın. Biliyorum
Allah razı olsun.
Dediğin gibi Allah ölümünde hayırlısını versin.
Saygılarımla...
Allah rahmet eylesin bu ay içinde burada da üç hanım Türk vefat etti.Ecel vakti geldiğinde yaşlı genç demeden sırası gelen bakiye göç ediyor..Allah iman kurandan ayırmasın...Ecel gelir bahaneler arada baş ağrısı benzerleri sıralanır..Sydney den memleketime yurdumuza selamlar...
Bedri Tokul
Allah size Kur'an yolunda uzun ömürler versin
Selam ve Saygıyla...
Ecel gelmiş cihane, baş ağrısı bahane.
Derler ki Allah, dört büyük meleğe görevlerini taksim ettiğinde Azrail ''Ey Allah'ım en zor görevi bana verdin. İnsanoğlu benden nefret edecek '' demiş. Allah da '' Üzülme, hiç kimse senden bilmeyecek. Herkes mutlaka bir sebebe bağlayacak '' diye cevap vermiş.
İnsan oğlu bir kitap gibidir. Ama sayfa sayısı çok, ama az.Kitabı okursun, okunacak sayfa tükendiği zaman kaldırır rafa koyarsın. Bitmiştir artık.
Faydalı bir kitap olmak ve hayırla yad edilmek dileklerimle sağlıklı ve uzun bir ömür dilerim sevgili abim.
Rahmet-i Rahmana irtihal eden tüm sevdiklerine de Allahtan aff-ı mağfiret dilerim.
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Son sayfaya kaç yaprak kaldı bilmiyoruz.
Allah ölümünde hayırlısını versin Hocam.
Selam ve Sevgiyle...
Bedri Tokul
İyi yaşayamadık bu dünya da.
İnşallah iyi ölürüz.
Selam ve Sevgiyle...
Bedri Tokul
Beğenmeniz mutlu etti beni...
Sağ olun.
Selam ve saygıyla.
Evladım taze fidanlar yetişin diye eski dalları keserler.” bu sözü aldım kulağıma küpe ettim, zira yeni duydum
ez cümle
Başınız sağ olsun
Allah, ona rahmet eylesin hesabını kolay eylesin ailesine ve sizlere sabır ve sağlıklı ömürler versin.
Bedri Tokul
Ben de çok severim bu sözü. Yeri geldiğinde de kullanırım.
Sağ olun.
Allah tüm geçmişlerimize rahmet etsin.
Selam ve saygıyla...
"Ölüm bize ne uzak bize ne yakın ölüm,
Ölümsüzlüğü tattık bize ne yapsın ölüm"
diyen Erdem Beyazıt'in dizeleri aklıma geldi yazınızı okuyunca.Dostlarınızı vefa ile anmak ne güzel bir davranış.Saygılar selamlar...
Bedri Tokul
Sağ olun.
Selamlarımla.
Saygılar...
Ustam, Dostum, can Dostum....... Ağabeyim..
Yazıyı okudum ama gel bana sor.
Herkes ölecek yaşta, doğru da Allah gene de gecinden versin..
"Herkes kendi yerine ölür…"
ve "Ölüm sen geldiğinde ben gitmiş olacağım."
Müthiş adamsın vesselam..
Sağlıklı ömürler diliyorum can Dostum, Kıymetli Ağabeyim.. Selamlar..
Bedri Tokul
Hasret ve muhabbetle...