- 764 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
o var öyleyse bende var'ım
İnsan var mıdır ? varsa nasıl vardır ve kendisi varlığının bilincinde midir?
evet insan varlığını ancak başka bir varlıkla anlayabilir, buradayım diyebilmek için kendisini görebilen oda yetmez işitebilen bir varlık olmalıdır karşısında ki; seslendiğinde karşıdan bir cevap alabilsin , evet sen varsın ve ben seni gördüm ve işittim diyebilmeli karşındaki varlık, evet sen başka bir varlıkla var olduğun gibi başka bir varlıkta sen var olduğunu anlar .
bir oda düşünelim ve yalnız başına sen acaba var mısın sen orda kime göre varsın? bir yer düşün ki sesini işiten yok orada peki sesin var olur mu orada, yada ses neye yarar, seslendiğin biri veya sesine gelecek biri yoksa?
yahut kulaklar neye yarar duyulacak bir şey yoksa bir anlamı kalır mı duyularının?
velhasıl yalnız kaldığında sen yok musun yani? sen biriyle varsan ve hep birileri olmalıysa ve her zaman her yerde birileri veya biri yanımızda yoksa biz ozaman yok muyuz? yada her zaman bizi gören ve işiten biri mi var?
var tabi oda Allah, insan hissetmez mi sence her zaman yanında birinin olduğunu , bir okyanus ortasında çığlık atan vicdanında hissetmez mi bir varlık olduğunu? çaresiz kaldığımızda insanlardan ümit kestiğimizde içimizde bir ses elini aç biri var o duyar o görür o yetişir demez mi bize?
peki başka bir şey desem ? içimiz içimiz var mıdır ? dışımızı anladık gören işiten duyan insanlar var çevremizde!
peki ya aşkımızı , yürek acılarımızı? korkularımız ,nefretlerimizi nice duygularımızı kim görecek? aşk kağıda yazılır mı ya acılar ? peki yazıldı kim anlayacak hadi anladı sen söyle? kimse tam anladımı seni kaç birikmişin var kaç ifade edemediğin duyguların acıların yaşanmışlıkların var? söylesene içimizi tam bilen yoksa? içimiz var mıdır ? yalan mı sahiden çektiğimiz yaşadığımız biriktirdiğimiz acılar anılar sırlar? yalan mı?
hayır hayır hayır !bizi bizden iyi bilen bize en yakın olan bizi her zaman anlayan bir Allahımız var!
O VAR ÖYLEYSE BENDE VAR’IM ÖYLEYSE HERŞEY VAR!
(MEHMET KARAHANLI)
YORUMLAR
Sayın Mehmet Karahanlı konuya çok güzel yerden girmişsiniz.Sonunda ALLAH'ın varlığını ispatlamanıza bayıldım.Başarılı olmuş gerçekten.
mehmet karahanlı
isimsizkral tarafından 1/3/2019 3:18:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
isimsizkral tarafından 1/3/2019 3:18:10 AM zamanında düzenlenmiştir.