- 996 Okunma
- 4 Yorum
- 3 Beğeni
Ama benim adım “X”le yazılır...
Matematiği sevmenin ve sorularını çözmenin ayrıcalık sayıldığı sınıflarda geçirdim çocukluğumu...
Bu ayrıcalığının bende bıraktığı histen mi bilemiyorum; “matematiği seviyor musun?” sorusunun cevabı benim için belirsiz,0/0 gibi yani…
Matematiksel düşünceyi seviyorum ama.
”Düz mantık,bulanık mantık,analitik düşünce” bu yetkinliklerin tüm bireylere kazandırılması gerek şart, kanaatimce…
Arif olana malum sebeplerden “x” le de erken tanıştım.Denklem sorularında her zaman karşılığını bulmamız gereken “x” ten bahsediyorum.Derslerde değerinin bulunması gerekiyordu “x” in ve ben de bu konuda başarısız sayılmazdım. İlerleyen yıllarda bazı “x” lerin sadece bazı şartlar altında bulunabileceğini öğrendim.Daha fenası bazıları hiçbir şart altında bulunamıyordu ama bunun da ispat edilmesi gerekiyordu.Durum kompleks yani.İlkel bir mantıkla meseleye yaklaşınca x’in karşılığının sadece “bir sayı ya da sayılar kümesi “ olduğu fikri oldukça sıkıcı,itiraf ediyorum.
Malcolm X’in hayatını anlatan bir film seyrettim bir gün .Devrimci siyahi bir liderin biyografisi olan bu filmden sonra Denzel Washington’un filmlerini seyretme konusunda aktöre pozitif ayrımcılık yaptığımı da kabul etmeliyim.Filmde Malcolm’un soyadını X ile değiştirmesinin müthiş bir alegorisi vardı.Malcolm yüzyıllardır yok sayılan bir ırkın hikayesini tek bir sembolle özetliyordu; “X” ...
Atalarını bilmeyen Malcolm Little,yani Malcolm X…
“X”e yüklenilen ve bir sayıya karşılık gelmeyen bu yeni anlam benim için tam bir devrim niteliğindeydi.Sonuna eklendiği ismin çelişkisine tutunup aslına işaret etmenin sembolü olmuştu “X”.
Mesela “ özgürx”; özgürlüğünün sınırlarının farkında olmanın,gerçek özgürlüğü masivadan soyutlanıp,Allah’a kul olmanın parantezinde bulmanın remzi gibidir us-fezamda.
Bir anlamda “x” benim için belirsizliğin,hiçliğin, sıfır olmanın bir harfle anlatımına denk…
“x” ;daha henüz prizmadan yansımamış ,yüzlerce farklı tona annelik yapan aydın renk
“x” ;hiçlik kapısında çömelmiş dingin bir dervişin susku egzersizi
“x”; harflerin ve kelimelerin kaosundan kaçan bir gezginin aradığı ahenk
Bu arada adım “
Ama benim adım “X”le yazılır...
Farzımuhal