- 1202 Okunma
- 8 Yorum
- 2 Beğeni
adalet yerini bulacaktır...
Her canlı eceli geldiğinde mutlaka ölümü tadar.
İslam inancına göre ölüm bir yok oluş değildir. Çünkü Yüce Allah dünya hayatı bittikten, bütün canlılar öldükten belli bir süre sonra insanları başka bir âlemde yeniden diriltecektir. Her insan dünyada yaptıklarından sorguya çekilecektir. İyilik yapanlar mükâfatlandırılacak, kötülük yapanlar ise cezalandırılacaktır. Buna ahiret inancı denir. Her Müslüman dünyanın bir imtihan yeri olduğuna ve ahirete gönülden inanır.
Her Müslüman ölümden sonra dirilişin gerçekleşeceğinin farkında olmalıdır. Allah’a inanmalı,kendine ve topluma faydalı olacak güzel işler yapmalıdır. Ölümü bir yok oluş olarak görmemeli,ahirete inanmalıdır. Ahirete inanmak, yeniden dirileceğini bilmek insanın ölüm korkusunu yenmesine de katkıda bulunur. Ona ümit, huzur ve güven verir. Bu inanca sahip olan kişi kötülüklerdenkaçınmaya, güzel davranışlarda bulunmaya her zaman özen gösterir.
Dünyada iyi insanlar yanında kötülük yapanlar da yaşamaktadır. Bazen adalet yanıltılmakta,suç işleyenler, kötülük yapanlar cezasız kalmaktadır. İşte ahiret inancı bu açıdan da büyük önemtaşımaktadır. Çünkü dünyada kötülük yapan herkes ahirette cezasını çekecektir. Böylece adalet yerini bulacaktır.
selam ile...
allaha inanmayan olabilir ama küfür bazlı yazanları kınıyorum
YORUMLAR
Ahiret ve mizan gerçek hiç kimse saklanamaz kaçamaz mizandan Hiç kimse başı boş yaratılmadı yeme içme keyf etmeden ibaret değildir yaşam..Bazıları her yaptığı pislikler haksızlıklar yanlarına kalır sanarlar aldanırlar...İlahi adalet mutlaka tecelli eder..Yalan dolanlarla kaosda kurulsa mazlum suçlu durumuna düşsse her şeyi gören Allah yeter kullarına şahit..Her hareketini yazan kayıt eden melekler var..
Her verilene her şeye şükür gerekken insanlar nankör ve gaflettelerdir..
Can yaktığınız kadar canınız yanar demiştir HZ Muhammed s.a.v. hiç kimse güvenmesin ebedi değillerdir..Tüm varlıklar ölücüdürler..
Tek mutlak olan daima diri olansa MÜLKİYETİN TEK SAHİBİ ALLAHTIR..
Allah razı olsun hakkı yazan kalemler susmasın..Hakkı anan diller kalpler susmasınlar..
Hayırlı cumalar Selam ve dualar..
Sevgili NAZLIM CAN
Doğrusu dini konularla ilgili yazılara pek yorum yazmıyorum. Bunu temel nedeni bir insanın ne düzeyde dindar olduğunu yazdığı yazılardan veya yaptığı ibadetlerden çok inancına ne oranda sahip çıktığıyla ilgilidir. Yani gerek sosyal hayatımda gerekse edebiyat defterinde (sizi tenzih ediyorum) Habire uzunca dini yazılar yayınlayan veya dini her ortamda konu eden insanların burnunun dibinde dinine yapılan saldırıları görmezden gelmesi tek kelime bile etmemesi tam bir riyakarlık örneğidir. Naçizane benim için bu tip basiretsiz insanların din adına söylediği sözleri ve yazdığı yazıları içerik olarak değil ama nicelik olarak anlamsız kılıyor.
Ben bu defterde dine saldıran yazılara yorumlarıyla tepki koyan öyle yazarlar gördüm ki itiraf edeyim, hiç beklemediğim kalemlerdi. Yani şunu söylemek istiyorum iman çok başka bir şey,din adına atıp tutan ama dine yapılan saldırılara sesini çıkarmayan kaplamalar dansa dinine yapılan saldırılara karşı reaksiyon gösterip tepki koyan imanlı insanlar emin ki,Rabbimizin katında daha makbul ve ayrıcalıklı kullarıdır.
Kaleminize emeğinize sağlık
Saygı ve sevgilerimle
Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm buyurdu ki:
“Şu beş şeyin cezası dünyada hemen verilir: 1- Zulmetmek, 2- Hainlik etmek, 3- Anne babaya eziyet etmek, 4- Akrabalarla ilişkiyi kesmek, 5- Yapılan iyiliği görmemek.”
Yaptıklarımızın cezasını bu dünyada çekiyorsak amenna.... Fakat ahirette çekeceksek, vay hâlimize. İşte o zaman Allah'a kalmış demektir, Allah sonumuzu hayır eylesin inşallah...
Dünyada adalet ne kadar var ya da yok o tartışılır, fakat ilahi adalet er geç tecelli eder.
Teşekkürler....
Allahu teala bizleri kendisine kulluk yapmamız için yarattı. Bu dünya sınav dünyası. Ahiretin hemde tarlası, ne eklersek onu biçeceğiz! Nasıl ki, bir şehir valisiz olmaz, bir ülke başkansız olmaz hatta köy bile muhtar sız olmaz. Nasıl oluyor da Dünya sahipsiz olsun. En ahmak bile anlar! Elbet sahibimiz var. Kulluk görevi şükürdür. Şükrü eda etme yolları mecburidir. Mal karşılığı para istemez... Sadece dini vicdani görevleri hakkıyla yapmamızı istiyor. Allah hak yolunda yazmaya güç versin. Rabbim Her daim hak yolunda ilerlemek nasip etsin. Yaşayıp yaşatmayı nasip etsin.