- 547 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM F/ 1-25
G/1- Dinimizin mezhep ve tarikatları arasındaki savaş, diğer dinlerle olandan daha şiddetli ve büyüktür.
***
2- Bir şeye karşı çıkmak veya karşı durmak, asla saygısızlık değildir.
***
3- İthal malı düzeltmeler, Mülüman ülkeleri hep felakete sürüklemiştir.
***
4- Dünya imkânlarını elde etmeye ve zevkimize harcadığımız zamanın yüzde birini, dinimizin gerçeklerini tanımaya harcasaydık, din tacirleri iflas ederdi.
***
5-Din tacirleri; din cahilidir ve menfaatlerine taparlar...
***
6- Şiddet ve ihanet, anaya, babaya olursa büyük günah, ülkene ve milletine olursa çok çok daha bü
Yük günahtır.
**
7- İlim hazmedebilene, bitmez hazine, en etkili silah, en besleyici gıda ve ölümsüz bir bedendir.
***
8- Kendilerinde yamukluk bulunanlara, doğru olanlar ve doğrular uymaz.
***
9- Keşke, insanlar acıya ve menfaatlerine duyarlı oldukları kadar, haksızlıklara da duyarlı olsalardı.
***
10- İncitmeyen yorumlar ve tenkitler duadır.
***
11-Sahtekârlar namuslu görülmeye başlanırsa, namuslular sahtekâr görünümüne düşerler.
***
12- Mübalağa geri tepen bir silahtır. Her zaman yapanını vurur.
***
13- Tavassut edene, amirine değil, sana o görevi bahşeden Yaradan’ına minnet duy, boyun eğ ki; yaşamın onurlu olsun.
***
14- İşletilen ve aydınlık olan aklın, yüreği daima diri kalır.
***
15- Övgüler sıralamak, gerçekten o övgülere layık birini bulmaktan daha kolaydır.
***
16- Haklının dili, dini, mezhebi, rengi, cinsi, mekisi ve serveti olmaz, olmamalıdır.
***
17- Şikâyetten önce, o şikâyetteki payımızı sorgulamalıyız.
***
18- Bir yanlışı örtmenin en iyi yolu, onu durmadan tekrarlayıp önemsizleştirmektir.
***
19- Yükseldiğin yerde kalmak, yükselmekten zordur. Yükselemeyenler, düşmeye başlarlar.
***
20- Özgürlük; her şart ve durumda mantıklı olanı yapma imkânıdır.
***
21- Birilerinin destekleriyle yükselenler, öncelikle kendisini oraya taşıyanları harcamaya çalışırlar.
***
22- Pusulanın sana doğruyu göstermesini istiyorsan , onu yakınındaki mıknatıslardan koru.
***
23- Değerlerimize zarar vermeyen her düşünce, biz katılmasak da saygıya layıktır.
***
24- Her düşünce şüpheyle başalar, ancak zıtlarıyla çarpışarak gerçeği fetheder ve ortaya çıkarır.
***
25- Dünyanızın genişliği konuşabildiğiniz diliniz kadar, ahiretinizin genişliği yaşayabildiğiniz dininiz kadardır.
VAVEYLA adlı şiir kitabımdan)
A.Hktnkçmz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.