- 486 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NEDEN HERKES AVUKAT KESİLDİ?
İnsanlar haddini bilmeli. İnsanlar ne olduklarını, nereye kadar uzanacağını da bilmeli.
Son günlerde insanlar, bilsin bilmesin, anlasın anlamasın konuşuyor. Din konusunda, eğitim konusunda, siyaset konusunda konuşuyor. Hatta hukukçu oldu çıktı bazıları.
Neden?
Taraftarları hapse atıldı diye. Ya da hapse atılan, sorgulanan, suçlu olabilecek kişilerin arasında kendi gibi düşünenler var diye.
Yapmayın beyler! Kendi işinize bakın. Eğer öğretmenseniz öğretmenliğinizi yapın. Eğer doktorsanız doktorluğunuzu bilin, doktorluğunuzu yapın. Bırakın da hukuku da hukukçular yapsın.
Ben de hukukçu değilim, ama her şeyden önce şunu biliyorum ki, içeri atılan insanlar arasında elbette haksız yere atılanlar da vardır. Zaten bugün mahkemelerin de yapmaya çalıştığı, haksızı haklıdan ayırmaktır. Sorgulamayacak, araştırmayacak, gözaltında bulundurmayacak da nasıl gerçeği bulacak? Hukuk açısından yapılması gerekenler elbette yapılıyor. Her insanın hata yapması mümkün, hakimlerin, savcıların da hata yapmaları mümkün, ama bunun ortaya çıkması yine hukukçularca olacaktır. Sağdan soldan duyduğu kırıntı bilgilerle, dedikodularla, kafa karıştırmak için ortaya atılan saçma sapan zırvalarla kimse karar veremez, vermemelidir.
Millet adına o makamları işgal edenlerin işleri zaten zor. Bir de adalet adına adaletin “A”sından anlamayanlarla uğraştırmayın adamları.
Bir acayiplik de şu bizimkilerin sözüm ona hukuk anlayışlarının zamana göre değişmesi. Dün buna benzer şeyler olduğunda sesini çıkarmayanlar, bugün feryat feryat bağırıyorlar.
Yapmayın beyler, yapmayın!
Bekleyin, beyler bekleyin. Sizin feryatlarınız onları kurtarmaya yetmeyecek. Suç işleyenlerin cezasını bulmasını bekleyin. Kimsenin yaptığı yanına kalmaz. Hele şu yüce milletin hakkını gasp edenlerin yaptıkları asla yanlarında kalmaz.
Bu dünyada olmazsa, mahşer günü hesabını verirler.