- 1173 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BLACK LİVES MATTER EYLEMİ VE KAZ BESLEMENİN İNCELİKLERİ
’’Kaz beslemenin incelikleri’’ diye yazdım ama bazı vatandaşlarımızda kaz kadar bile beyin yok maalesef.
Yukarıdaki resmi görüp altındaki yazıyı okuyunca bazılarının yaptığı gibi Agop’un kazı misali hemen yutma eylemine geçmedim.
Acayip gelmişti işin doğrusu. Kanada’da doktorlar kendilerine devletin verdiği zammı çok bulmuşlarmış da, bu zammın geri alınması için eylem yapmışlarmış da mış mış da mış mış.
’’Ulan’’ dedim. Hangi ülke, vatandaşının maaşına zorla zam yapar ki? Hangi ülke vatandaşı ’’ Bana yaptığın bu zammı geri al. Bu bana fazla. ’’ diye sokaklara dökülür ki?
Yani neticede gerçekten böyle bir şey varsa sanırım Kanada’da da Tabipler Odası benzeri bir kuruluş vardır. O kuruluş hükumete müracaat eder, ’’ Bu maaşlar çok fazla, biz istemiyoruz bunca fazla parayı. Çok para insanı azdırır. Nemize lazım, bu saatten sonra azmayalım. Alın bu zammı geri.’’ der ve sanırım hiç bir hükumet de ’’ Yok arkadaş, alacaksınız. Almazsanız üzerinize tomalarla su sıkarım, gözlerinize biber gazı sıkarım, her birinizi cop manyağı yaparım, hapislerde süründürürüm ’’ demez herhalde.
Derken efendim resimdeki eylem yapanlardan birinin elindeki kağıtta yazılı olan cümle dikkatimi çekti. ’’ I Can’t Breathe ’’ yazıyordu o resimde. Türkçesi: ’’ Nefes Alamıyorum ’’
Allah Allah...Kendisine verilen çok fazla zammı protesto eden insan ne diye ’’ Nefes Alamıyorum ’’ desin ki? Acaba ’’ Verilen zam o kadar fazla ki para içinde boğuluyorum, nefes alamıyorum.’’ anlamında böyle bir cümle sarfetmiş olabilirler miydi?
Şeytan dürttü. Google Amcaya ’’ Nefes Alamıyorum Eylemi’’ diye yazdım. Anında karşıma bir isim çıktı: Eric Garner... Bu eylemler Eric Garner ile ilgiliymiş. Eric Garner boğularak ölmüş. Kanadalılar(!) da bunu protesto ediyorlarmış.
’’ Hımmmm. Kanada Hükümeti maaşlara çok fazla zam yapınca bu Erig Garner verilen fazla para içinde boğulmuş anlaşılan ’’ diye düşünmekten kendimi alamadım ama şeytan bir daha dürttü: ’’ Oğlum Sami, araştır şu Eric Garner’in kim olduğunu...
Bu sefer Google amcaya ’’Eric Garner ’’ Yazdım. Bakın karşıma ne çıktı?
2014 senesinde Eric Garner adlı astım hastası ABD vatandaşı bir zenci Amerika’nın Newyork Şehrinde( Kanada’da değil yani ) polis tarafından göz altına alınmak isteniyor. ( Neden bilmiyorum ) Polis Memuru Daniel Pantaleo, Eric Garner’in ısrarla ’’ Nefes alamıyorum ’’ demesine, astım hastası olduğunu belirtmesine rağmen kafasına ayağıyla basarak, boğazını sıkarak en sonunda ölümüne sebep oluyor. Fakat daha sonra yapılan mahkemede bu polis memurunu ve olaya karışan diğerleri suçsuz bulunarak serbest bırakılıyor.
İşte yukarıdaki fotoğrafta yapılan eylem bu. Yani zenci bir Amerikan vatandaşı olan Eric Garner’in bir polis tarafından öldürülmesi ve katil polisin suçsuz bulunarak serbest bırakılmasını protesto... Bu protestonun adı ’’ Black Lives Matter’’ Yani ’’ Siyah Hayat Meselesi.’’ Hareketin sloganı ise ’’ I Can’t Breathe ’’ ( Nefes alamıyorum )
Kanada’da doktorların maaşına yapılan çok fazla zammın geri alınması ile bir alakası var mı?
Kaz kafalılar için var. Tüm bu yazdıklarıma rağmen halen var. Kulaklarının, gözlerinin, bilumum deliklerinin içine soksanız da halen Kanada’da doktorların kendilerine verilen fazla maaşı protesto ettiklerine inanıyor, bu inanç üzerinden de ahlak üzerine, bir ülkedeki refah seviyesinin insanların davranış biçimleri üzerindeki etkileri hakkında ahkam kesiyorlar.
Gelelim sonuca:
Kaz beslemek, onları yemlemek görüldüğü gibi o kadar zor bir iş değildir. Onlar önlerine ne konsa yutarlar. O bakımdan eğer kaz beslemek istiyorsanız hemen belirteyim: Bu işin herhangi bir inceliği yoktur. Önlerine ot da koysanız yutarlar, bok da koysanız yutarlar.
Allah’ın kaz olarak yarattığı alt sağdaki resimde gördüğünüz güzel hayvanları ve aynı türden olanları tenzih ederek noktalayalım.
YORUMLAR
Sami Hocam,anlattığınız açık ,seçik,aleni bir durum tamamen milleti kandırmak için tasarlanmış kurnazların işi anlamadığım,okunduğunda anlaşılan bir yazının anlaşılmaması derin üzüntü duydum,ülkenin haline bak
yazık,selamla.
sami biberoğulları
Değerli hocam, işin aslı ne olursa olsun, böyle bir şeye inanmamızı gerektirecek bir bilinçaltı insanımızda var artık: 15 Temmuz...
İşte, ortaya çıkan bu 'yeni insan'ı sahipsiz bırakmama sorumluluğu ile hareket ederse bu kültür, Kanada'daki hassasiyet daha nitelikli, sahici olarak inşa edilebilir bu toprakta...
[Ütopik olmak gerektiğine inanırım... Yoksa, o dilimizden düşürmediğimiz bölünüp parçalanma paranoyasını besleyip duruyor dünya zaten...Yani, gerçekçilikle dejenerasyon özdeş hale geldi dünyada...]
Değerli hocam, yorumum pek yazı bağlamında olmadıysa da eklemeden edemedim...
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
milenyum yüzyıl dönümünden birkaç yıl sonraydı sanırım. döner sermayeyle şu an hatırlayamadığım o yıl ilk tanıştım. bilmem ne perfonmasına göre il müdürü kadar döner sermaye payı hak kazandığım bildiildi bana. bu yazının mantığıyla dünyanın en büyük kaz ı ben. o günün şartlarında bir traktör fazladan verilen parayı red ettim. ret etmek sanırım kaderim. bir dilekçe yazıp kuruma verdim (yani ispatlarım). verdiğim dilekçenin özü şuydu. bakanlık yapısında permon.... yani il müdürü ile karşı karşya geldik. hatırlamıyorum, sizin gibi kazları küçümseyen bir şeyler söyledi sanırım. ne dediydim ona. "beni şerefsiz yerine koyuyorsunuz. ben hak etmedim bu parayı.istemiyorum. yapmayın, etmeyin." dedim. türkiye döner sermaye tarihinde ilktir. ve gizlenir dosyam. ben ne anlatıyordum
sami biberoğulları
Kazlık farklı bir durum. Irkçılığı protesto eden insanların resimlerini Kanadalı doktorların eylemi olarak göstermek...İşte kazlık budur.
Öte yandan ben kazları küçümsemiyorum. Allah'ın kaz olarak yarattığı kulları tenzih ettim zira.
Selam ve saygılar.
'Kulaklarının, gözlerinin, bilumum deliklerinin içine soksanız da halen Kanada’da doktorların kendilerine verilen fazla maaşı protesto ettiklerine inanıyor, '
Resmin Kanadalı doktorlarla bir ilgisi yok. Bu konuda hem fikiriz. Ama Kanadalı doktorların maaş artışının çok fazla olduğunu söyleyerek Mart 2018 de yaptıkları bir protesto var (Aşağıda cnbc, Washington Post ve Newsweek haber linkleri var). Saygılarımla.
https://www.cnbc.com/2018/03/06/canadian-doctor-protest-their-own-pay-raises.html
https://www.newsweek.com/500-canadian-doctors-protest-pay-raise-834813
https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2018/03/07/hundreds-of-canadian-doctors-demand-lower-salaries/?noredirect=on&utm_term=.1501d9d1bb7c
sami biberoğulları
Bahsi geçen resmi paylaşmış olsalardı arar, bulur, sesimi çıkarmadan ben de '' Helal olsun'' derdim.
Resimdeki eylemin '' Nefes Alamıyorum ''Eylemi olduğu o kadar çok açıkken bu resmin Kanadalı doktorların eylemi olduğunu yazmak kazlık değil de nedir Allah aşkına...
Ayrıca linkini verdiğiniz eyleme de baktım. O eylem öyle sokaklara taşmış bir eylem gibi görünmüyor. Doktorlar '' Bize fazla maaş vereceğinize sağlık için daha fazla kaynak ayrılsın, diğer zor şarlarda çalışan personelin durumları iyileştirilsin, insanlardan sağlık için alınan kesintiler azaltılsın gibi isteklerde bulunuyorlar. Yani konu kendi maaşlarının çok olması değil aslında. Protesto ettikleri şey daha ziyade hükumetin sağlık politikası...
Selam ve sevgiler.