- 996 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Nitelikli Edebiyat...
Sadece yazarın sorumluluğunda mıdır? Nitelikli edebiyat. Okuyucunun hele ki yayıncının ya da dijital ortamlarda erk sahibi edebiyat paylaşım site yöneticilerinin yok mudur? hiç sorumluluğu nitelikli eseri fark edebilmek adına (yetkin makamlar), birileri olmalı korkusuzca işte bu diyebilecek TEKRAR TEKRAR VE TEKRAR, dostlar alışverişte görsün mantığı ile günü, ayı, yani çarkı döndürebilme kaygısı hep arzulanan nitelikli edebiyat yolculuğunda ancak bol molalı türbe gezilerine benzemekte…
”DOSTLAR BU HAFTA NEREDEYİZ?” (YK.)
YORUMLAR
Konu başlığı ilk dikkat çeken ve gerçek anlamda edebiyata layık olduğu eserler sunmak.
Kenetlendiğimiz bir dünya bazen yetemediğimiz ve her nasılsa bir ışık içimizdeki devasa yangını bilfiil söndürmek gayreti ile bu ışık ile evreni aydınlatmak.
Ne çok okunası şaheser yine edebiyata gönül vermiş sayısız edebiyatçı...
Bir Pesseo.
Bir Calmus.
Bir Kundera...
Bu, bir coşku: hem öğretiler hem yeni edindiğimiz bilgiler ve şanıyla yürümek.
Gönül coşkun iken ve sığındığımız bu büyülü dünya.
Tüm sevgimle sığındığım bir dünya: düne bile kayıtsız kalamayıp bizzat kendimi yargıladığım her kelime ve ısrarcı olmak da değil bilakis sükutun ayak sesi ne zamanki yolum yazmaya düşse...
Selam ve saygılarımla değerli şairim.
Değerli Dost; Nitelikli edebiyat, nitelikli seçici editörlerin seçimi ile olur, dijital ortamda otamatik seçkilerle değil. Ben kendi adıma konuşmam gerekirse;serbest şiirler göreceli olabilir ama hece şiirlerinin, akıcılığı ötesi olması gereken bilgilerle de donanımlı olması gerekir. Bazen bakıyorum da ne kafiye, ne içsellik var ona rağmen çok şiirler günün şiiri seçiliyor. Hani çok okunan, çok tıklanan şiirler diyor ya hiç alakası yok yeri geliyor tek yorum almamış şiirler bile günde. Ne yazık ki. Ama ben burada şunu anladım ki burada hemen hemen her gün şiir ekleyenlerin şiirleri arasında yapılıyor bu seçkiler. Çünkü otamatik seçki onları tanıyor, bizler gibi aralarda şiir ekleyenler için değil. Ben Edebiyat defteri'ni gerçekten çok seven bir yazarıyım, sadece beğenmediğim şiir seçkileri. Tekrar eski haline gelmesi dileğimle diyorum ve bitiriyorum sözlerimi. Harika bir konuya değinmişsiniz, ya da ben öyle anladım. Tebrikler kaleminize. Saygıyla...
Kardelen-1 tarafından 12/11/2018 8:00:44 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nitelikli edebiyat, edebiyata gönül vermiş insanlar ile olur. Oradan bir şey kopyala yapıştır, buradan alınıtıla başka bir şeyi, yazı kuşa dönsün sonrada bunu ben yazdım diye millete hava at. Konu derinliği diye bir şey yok çoklarında zaten, lay lay lom laf olsun torba dolsun diye havanda su döv. Arapça farsça kelimelere de boğ yazıyı, sonrada edebiyata ve sanata hizmet ediyorum zannet kendini. Çok önemli olaylar var yılın 365 gününe dağılmış, sıkı bir yazar ve şair bir kalem erbabı bunları atlamaz, illa ki o gün için ufak ya da yerli yerinde bir şeyler karalar. Özetle güzel bir serzeniş bir durum tespiti... Kutluyorum yürekten...