Duâ
Duâ insanlara manevi kalkandır duâlarınız olmasa neye yarardınız denmekte.
İnsanları duâya teşvik edilmektedir.
Duâ edenler iki kısım birisi avam diğeri ârifler.
Avam sınıfı şımarık çocuklar gibiler..
İstediklerinde yaygara kopartır tek o an hatırlarlar yaratana mutlak güc sahibi ALLAH a DUAYA EL AÇARLAR..
İstekleri gecikse feryad ederler..
***
Asla kendilerini sorgulamaz tartmazlar ne iyi gitmiyor ki olan olumsuzluklar oldu diye..
Kişilerin başlarına gelen genelde dilleriyle elleriyle yaptıklarının karşılığıdır bazanda imtihandır onda sır gizlidir.
Onu sakince duâ ve tövbe Allah a sığınarak atlatırsa hem bunalımdan hem depresyon günümüz hastalığından kurtulurlar.
Nefis hep refağa debdebeye koşar, ruhsa temiz olan Allah aşkına ebedi olana uçmayı diler.
İnsanlar acizdirler, acizliklerini kabul edip hatalarına
tövbe edip yaşlı gözlerle samimi içten kalpten ve dille duâ ettiklerinde Allah kullarına
şah damarından yakınım demekte Rabbimiz görür dualar cevap bulur amma er amma geç..
***
Bazan er bazan geç olmasında bizlerin bilmediği iyilikleri gizler insanoğlu sezemez bilemez..
İnsanlar gafletten ancak öldüklerinde uyanırlar.
Veya kalp gözleri açılınca uyanırlar.
Allah her varlığı duyar görür dualarınıda kalbi dille içtende geçse duyar .
Duâ inanmayla olur.
İnananlar kurtuluşşa ererler.
***
Yabancı ülkedeyim.
Kaç kez ölümün eşiğinden döndüm doktor bu senin nancın samimi duâların neticesi herşey bitti dediğimizde
mucize oldu demişti.Şükürler olsun Rabbimize..
Diğeride âriflerin duâları onlar ALLAHU TEALAYA öyle teslim olmuşturlar ki.
Tövbe ve zikir eder âleme halka hakka duâ eder kendileri için bir şey istemeye dünyalık istemeye utanırlar.
Halimizi bilensin derler.Sıkıntıları olsa vermezse vardır hikmeti derler hamd ederler.
Verilince de hamd ederler.
***
Verilmediğinde asla yüz çevirmez yaygara etmezler..
Duâ kalkandır koruyucu zırhtır Allah u Teala nın kullarına bahşettiği..
İnsan oğlu öylesine aciz bencil ki!
Bir arkadaşı, büyükten bir ey rica edeceğinde en güzel haliyle gider
iki büklüm olurken emanet verilen dünyalık için yalvarırken..
***
Allah tan isterken duâlarında aceleci isyankardır ol demesiyle yaratana baş eğmez aciz kullara baş eğer.
Hata ve günahlarına isyanlarına dur demez tövbe etmez helal lokma yemez sonra basar yaygarayı duâ ettim kabul olmadı unutur gider..
Oysa her zaman sığındığımız huzurunda ruhumuzun kalplerimizin huzur bulduğu tek ALLAH TIR..
Tövbelerinizde samimi olun tekrar etmeyin duâ ederkende içten samimi olun yüz dönmeyin edeble tövbemize Yaratanı anmamıza duânıza devam edelim inşaallah .Allah büyük rahmetiyle kuşatan bir anneden daha merhametli şefkatlidir kullarına.Yeri geldiğinde ana baba dostlar terkeder ALLAH kuluyladır koruyan hıfzeden Rabbimizdir..
Allah ın selam ve rahmeti inanan mümin kullarının üzerine olsun.
Selâm ve duâ ile.
***
C]MLETEN HAYIRLI CUMALAR !!
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Dua kul ile Allah arasında yakınlaşma ve müminin silahidir .Rabb'im duamıza icabetini nasıp etsin.Amin güzel bir yazı okudum teşekkür ediyorum
Yüreğin sesi tarafından 12/7/2018 3:24:52 AM zamanında düzenlenmiştir.