- 437 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
UYANIK ? AÇIKGÖZ ? FIRSATÇI ÜÇ ARKADAŞIN HİKAYESİ
Üç arkadaşmış bunlar. Beraber büyümüşler. Sıkı fıkı arkadaş olmuşlar.
İyi anlaşıyorlarmış. Çünkü zihniyetleri, düşünceleri aynıymış.
diğer arkadaşları, dostları, çevresi bunlardan çekinirmiş.
Çünkü keserin sapını hep kendilerine yontarlarmış.
Diğer insanların hak ve hukuklarını önemsemezlermiş. Kendilerinden başkalarını sevmezler beğenmezlermiş. arkadaşları bunlara lakap bile takmışlar. Başkalarının sırtından geçinmeyi bedavacılığı ve menfaatçiliği çok severlermiş.
Hatta onlar için boş mezar bulsa bedava diye girer derlermiş. Arkadaşlık, dostluk onlar için menfaatçilikmiş. Menfaati olmayan kişilerle dost arkadaş olmazlarmış.
Bu prensip yaşam tarzı olmuş onlar için. Dünya bu insanlar için bir cennet gibiymiş.
Sürekli iyi dürüst insanları kandırırlar, suistimal ederler, onları hayatlarından bıktırırlarmış.
Etrafımızda çevremizde böyle insanlara çok sık rastlarız. İş yapmayı sevmezler. İş yaparken işin ucundan tutarlar of puf yoruldum bin bir naz ile iş yaparlar.
Ama yeme içme gezme eğlenme olunca herkesten fazla hak ettiğini savunurlarmış.
Çalışıyoruz ya yapıyoruz ya derlermiş.
Hayat onlar için kendisini yıpratacak, yoracak bir ortam değilmiş. Onların yerine muhakkak işleri birileri yapar diye düşünürlermiş. Hatta bazıları çok uyanık olduklarından
“Dünyanın kerizi ile denizi bitmez” derlermiş. Lakin bu insanların sonuna bakıyoruz da hep hüsran ve acınacak durumdalar.
Hayata yaşadıkları gibi veda ederler. Kimsenin hakkı kimsede kalmaz.
Demek ki gün döner devran döner. Çevremizdeki uyanık fırsatçı ve açıkgöz geçinen kişilerden uzak duralım.
Bizlerin de canını yakmasınlar. Yani iyilik et kötülük bulma.
Elinle verirsin ayağınla peşinden koşarsın. Hep insanı zarara uğratırlar.
Her seferinde değişik yalanlar söylerler
dikkat edelim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.