- 946 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
IĞDIR HAKKINDA BİLMEDİKLERİMİZ!
22 BAŞLIKTA IĞDIR HAKKINDA BİLMEDİKLERİMİZ
1- IĞDIR; Anadolu’nun doğusunda ve topraklarımıza güneşin ilk doğduğu uç kentimizdir!
2- IĞDIR; Dünyada birçok ülkenin bile sahip olamayacağı bir coğrafi konuma sahiptir!
3- IĞDIR; Bu coğrafi konum sebebiyle üç ülkeye sınırı olan güzide bir ilimizdir!
4- IĞDIR; Türkiye’nin en yüksek dağı olan Ağrı dağına sahiptir!
5- IĞDIR;Ağrı dağına sahip olması münasebetiyle yaz ve kış’ı bir arada yaşar. Yni IĞDIR ovasında yazın sıcaklık 45 dereceyi görürken, Ağrı dağını bir gelin gibi karlarla süslenmiş tacını görebilmek mümkündür.
6- IĞDIR; Dünyada ve ülkemizde birçok noktada denenmiş ama hiçbir noktada üretilmesi mümkün olmayan bir kaysı cinsine sahiptir!
7- IĞDIR; Bütün bir Doğu Anadolu’nun ürettiği Şeker Pancarı Kapasitesinin tam 17 Katı bir pancar üretim kapasitesine sahiptir!
8- IĞDIR; Sebze, Meyve ve tahılıyla bütün bir doğuyu besleyebilecek kapasitede üretime sahiptir!
9- IĞDIR; (Iğdır’ın al alması) Türkülere konu olmuş Al Elmasıyla dillere destan bir kentimizdir!
10- IĞDIR; Pamuk üretimiyle de ülkemizde hatırı sayılır bir yer tutmaktadır!
11- IĞDIR; Ağrı dağında olduğu düşünülen Nuh’un gemisi efsanesini bağrında uyutmaktadır!
12- IĞDIR’IN sözlük anlamı; İyilik, ululuk, yiğitlik gibi anlamlar ifade eder!
13- IĞDIR; Türk Oğuz Boyunun, 24 ana boyundan biridir .
14- IĞDIR; Birinci Dünya Savaşı sırasında Cemiyet-i Hayriye’nin temsilcisi olarak Balkan Savaşı’nda, çok sayıda asker göndererek Vatana olan sadakatini göstermiştir!
15- IĞDIR; Tanınmış, Bağımsız İlk Türk Cumhuriyetidir!
16- IĞDIR; Cumhuriyetin Cumhurbaşkanı, Balkan savaşlarında da yer alan, Ali Ekber TUFAN’dır!
17- IĞDIR; Türk Cumhuriyetinin sınırları;
Anadoluda, Iğdır, Tuzluca, Aralık, Doğu Beyazıt,
Nahcivan’da; Şerur,
Ermenistan sınırlarında; Vedibasar ve Serdarabad’dan oluşmaktaydı
18- IĞDIR; Bağımsız IĞDIR Türk cumhuriyetinin ömrü (1915- 1917) 2 iki yıl sürmüştür!
19- IĞDIR; daha sonra Rus ve ermeni çetelerinin işgaline uğradıktan, yaklaşık üç yıl sonra, Bugün 14 Kasım. 1920 Yılında düşman işgalinden Kurtularak, Anadolu Türkiye Cumhuriyeti’nin vazgeçilmez bir parçası haline geldi!
20- IĞDIR; İlimiz Merkez Iğdır olmakla birlikte; Aralık, Karakoyunlu ve Tuzluca olmak üzere üç ilçesi, Melekli ve Hoşhaber olmak üzere iki de beldesi vardır!
21- IĞDIR; nüfusu 2018 yılına göre 195.554’dir. Nüfusun, yüzde olarak %51,48 erkek, %48,52 kadındır.
22- IĞDIR; Yüzölçümü 3.546 km2 olan Iğdır ilinde kilometrekareye 55 insan düşmektedir. Iğdır nüfus yoğunluğu 55/km2’dir.
Efkan ÖTGÜN