- 766 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAKSIZ YAPILMIŞ BİR İLTİFAT, EDİLENİ DEĞİL, EDENİ KÜÇÜK DÜŞÜRÜR
VE BİR ŞİİRİ SATIR SATIR OKUYUP TAHLİL ETTİĞİM İÇİN YİNE ENGELLEME! YİNE TEPKİ!
VARSIN OLSUN. BEN BUNU HEP YAPACAĞIM!
Merhaba,
Antoloji sayfalarının amacı; körler ve sağırların birbirlerini ağırladığı nokta olmaktan çıkarılıp, Şiirlerin tahlil edildiği, analiz yapıldığı, eksiklerin ve aksakların şair dostlarımıza telkinde bulunulduğu bir yer olması gerektiğine inanıyorum!
Birkaç kez dostlarımıza tahlil neticesi birtakım eksiklerini, aksaklıkları söylediğimde, direk kişiliğime yönelerek saygısızlığa varan söylemlerle karşılık vermişlerdir! Bu sebeple, uzun zamandır kimsenin paylaşımına yorum yapmıyorum.
Biz şairler şunun farkında olmalıyız; Birine yaptığınız haksız iltifat o kişiyi yanıltableceği gibi, iltifat eden kişiyi de küçük düşürür!
Yani iltifat edileni değil edeni küçük düşürür! Kaldı ki, bir fiile, bir işe, bir eyleme yapılan eleştiri, o fiilin, o işin, o eylemin daha da güzel olmasını sağlayacaktır!
Hele hele sayfaların hazır cevapları yok mu? Kopyala yapıştır ve ben şiiri tahlil ettim yorum yaptım de. Bu durum kadar nahoş bir eylem yoktur!
Şimdi, İmgesi güzel, fakat birkaç hatası olan bir şiire yorum yapan arkadaşlarımıza soruyorum; “SİTEMGAHIM SANADIR” başlıklı şiirin başlığını okuduğunuzda, bu sözcüğün yanlış olduğunu görmediniz mi? Yahu bu sehven yapılmış bir hata olabilir, ya da kelimenin ne anlama geldiğini bilmeyebilir. Bu dostumuzu uyaralım da bu hataları düzeltsin dediniz mi? Hayır!
İlle de iltifat edeceksiniz ya,
Yok kaleminiz kırılmasın.
Yok kaleminize sağlık.
Yok kaleminizin mürekkebi kurumasın! Ebedi yaşayacak o kalemin canı cehenneme! Yazdıkları şiir ebedi olmayacaksa. kalemi kırılsa ne olur kırılmasa ne olur? Hem kaleminize sağlık diye iltifat eden şairin de aklına şaşar, kalemine hastalık dilerim. Yahu var mı biyle bir şey, Kalemine sağlık ne demektir?
başka bir kelime de; Sitemgah ve Mağbed.
Sitemgah değil, Sitem’dir!
Mağbedim değil, mabet’dir!
Biliyorum sığ düşünen insanlar yine öfkesini kusacak, ya da bu eleştirinin yapılan işe değil de kişiliğe olduğunu düşünerek, dönüp benim kişiliğime saldırıda bulunacaktır!
Eee bu da bu toplumun özelliklerinden biridir! Ama son 60 Yıldır bu ülke neden şair yetiştirmiyor’un da bir cevabıdır!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.