- 692 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MARDİN BENİM MİSTİK ŞEHRİM
Merhabalar :) nasıl başlasam bilemedim,bir tabir vardır yaa çok gezen mi bilir,çok okuyan mı!?
Ben bu sene sonu havada leyleği gördüm yine :)) Geziyorum arkadaşlar benim için ama iyi ama kötü bir çok izlenimlerim oldu..İyide geldi :)çünkü biricik eşim ve çocuklarla kısaca bir doğu turu yaptık,aslında yaptığımız bu tur bize hiç yabancı değil ama!özleniyor işte neresi mi? "MARDİN" insanı çeken doğa üstü bir manzarası var,havası ise doyumsuz,insanları başka türlü bir içten:)) gitmeyenlere tavsiyem şu anlarda tam sırası!:))gidin derim...
Sizlere gün ve önümüzdeki günler içersin de bir çok resmimi paylaşmayı düşünüyorum,yazılarım eşliğinde:) çünkü bir çok şeyi şahit oldum ,hiç bir şey bizlerin gördüğü ve göründüğü şekliyle kalmamış..Oralarda da çok şeyler değişmiş,en başta Diyarbakır içi ve Bağlar mevkisi bilenler bilir oralarda heybetli gökdelenler eşliğinde lüks ve fakirlik bir arada yaşanıyor olması!:(;Nasıl diyeceksiniz oluyor işte çekme fırsatım olmadı sadece gözlemim bu,evler çok lüks ama fakirlik ve ortam kirliliği had safhada:(birde artık iyice Dil konusu bilbordlar da sahneleri almış,ilçe isimleri değişmiş!,beldeler isim olarak değişmiş,Reklam panoları bile reklamlarını farklı sunum yapmış...İlginç olması ise biz istediğimiz kadar bölünmeyeceğimiz den bahsedelim olanlar orada oluyor!:(bizler ne kadar karşı çıksak ta! halk bunu isteğini ve olurunu vermiş ki bunlar bu şekilde olmakta..Gelelim Mardin’e orası sadece şehir "yeni şehir "olarak gelişiyor .) ilginç olan ev, ev,evler lüks ve alabildiğine büyük evler,ama asla "yukarı Mardin "denile yeri alt edemeyecek şekil ve güzellikte yapılar!:( Yukarı Mardin ala bildiğine o ihtişamı ve evleriyle yine bir numara! çarşı hiç değişmemiş,esnaf ise hiç!:))yine güler yüzlü ve pazarlık payı bırakır cinsten:) çok güzel şeyler alabilirdik ama bayram nedeniyle bir çok yerler kapalıydı:( elim erdiği,ayaklarımın gittiği yerlere çıktık,bakırcılar çarşısından eşim ne zamandır aradığı bakırlarını aldı:)Bakır Ehli keyif Rakı Bardağı ve Servis Tabağı:)iyi bir alış veriş ti her iki kesim için:)alan veren razı:)) oralara gittiğinizde muhakkak Bakırcılar kısmına uğrayın çok güzel ve eski şeyleri bir arada bulabilirsiniz..Gümüş dükkanları üç beş açıktı,istediğim gibi bir takı bulamadım ama kızıma ATATÜRK isimli kolyesini aldım uzun zamandır istiyordu:)Tabi’ki oraya gitmişim Sadık Künefenin o tatlısını yemeden olmaz..Sonrası yol bolu takip ederek 13 sene önceki görev yerimiz olan Akıncı Karakoluna geçtik,tabiki Köyümüze:)ortam ve kişiler aynı köylü zaten hiç unutmamış bizi her gören kapıda bırakmıyor,konuk etmek isteyenler ,evinde görmek isteyenler ayrı,ama gitmemiş gereken ve zaman azlığından asıl yerimize uğrayıp ,eski köy muhtarımızı ziyaret ettikten sonrası Karakola geçtik..O ayrı bir duygu sizlere anlatmam için benim bu mesleğimi yaşayan arkadaşlarım daha iyi bilirler :((çok duygu yüklü ve bir o kadar huzurlu yer ...Akıncı Karakolu Mardin ve Nusaybin yolu üstü küçük şirin köy karakolu,benim 4 senemin geçtiği,bana 40 seneye mal olan yer...Acısı ve tatlısıyla bir çok şeyi barındırdı ama o anda bom boştu kimsecikler kalmamış,eskisi gibi oralar cıvıl cıvıl değil :(işte bu bana çok hüzün verdi..Yinede oranın bendeki huzuru da ayrı,hüzün,çok şeyler yaşamıştık biz orada,acı ve tatlı,İlk oğlumun akşam yemeği yerken tam karşı taraflardan atılan roketlerin oğlum tarafından "Baba bak havai fişek atılıyor" demesiyle eşimin basıldık deyip masadan kalkışları bizim onu bir hafta göremeyişimiz:(,bir anda (ovada oturduğumuzdan )hortum çıkardı,üstümüzden bir toz bulutu geçer her şey alt üst olur ,suların olmayışı,bulaşıkları bulaşık makinesinde kalabalık bir ortam olduğunda,dökme su ile dökerek yıkaya çalışmam,,o kadar çok anımız vardı ki:)her şey şimdi yaşanıp anımla yazıya dökerek sizlere sunmam bile şu anda beni mutlu yapıyor:)O zamanlarda bunu hiç böyle düşünemezdim.Yalnız o günleri ve sonrakileri şu anda Kitap olarak düşündüğümden ilerde okurlarla çok paylaşacağım şeyler var,yeri geliyor anlatıyorum kahkahalarla gülüyoruz,yeri geliyor ağlıyoruz..Bunları bir gün Kitap olarak okumak dileğimle,şimdilik hoşça kalın, sevgilerimle.
YORUMLAR
Görmeyi çok istediğim bir ilimiz. Hatta şiir dahi yazmıştım Mardin için..
Yazınız bu anlamda rehber oldu inanın.. Ve okurken türküsünü mırıldandım..
"Turnam gidersen Mardin'e
Turnam yare selam söyle
Karlı dağların ardına
Turnam yare selam söyle "
Mardine, Mardinlilere ve kaleminize selam olsun.
Sevgi ve selamlarımla