- 1235 Okunma
- 15 Yorum
- 1 Beğeni
Güne Gelme Gılavuzu
.
Bir şeyler yazarsınız, çizersiniz, paylaşırsınız. Okunur veya okunmaz, beğenilir veya beğenilmez; ayrı konu..!
Bazen yazı, bazen şiir yazarsınız, paylaşırsınız. Kendinizce iyi yazdığınızı da düşündüğünüz olur ama başkaları tarafından beğenilmeyebilir. Gayet doğal. Yayınladığınız sitede güne gelen şiirlere bakınca içinize bir kurt düşer. Peki dönüp kendi yazdıklarınıza bakmanız gerekmez mi..? Belki sizin yazdıklarınız bazı kriterlere uymuyordur, kim bilir..
Bence kendi öz eleştirinizi yapmalı ve takkeyi önünüze koyup biraz düşünmelisiniz..
Burada tecrübe konuşuyor. Güne gelebilmek için işte size çok önemli bazı ipuçları:
1- Öncelikle Nick’iniz cafcaflı bir şey olmalı. “Gecenin Çıtkırıldımında Seyir,,meler” gibi mesela..
2- Bir yerlerden arakladığınız; erkek iseniz "yakışıklı", kadın iseniz "çok güzel" bir profil resmi eklemelisiniz..
3- Sık sık soyut kavramlardan oluşan dizeler kullanmalısınız: “Kavak yellenmelerinde davul tozu yanılsamaları” gibi..
4- Şiirinizin içinde Matilda gibi, Anna Melissa gibi tuhaf –kesinlikle yabancı çağrışımlı- hayali bir kahraman ya da kahramanlar olmalı, sık sık onların ismi geçmeli.
5- En önemlisi şiirlerinizde, okuyanların kolay kolay anlamayacağı kelimeler olmalı. Özellikle Arapça, Farsça.. Çeşni olsun diye Yunanca, Rusça hatta Zimbabwe dilinden kelimeler bile kullanabilirsiniz.. Kullandığınız kelimenin anlamını şiirinizin altında üstüste iki nokta koyarak açıklarsanız bu sizin birikiminizi gösterir..
6- Şiirinizin başlığı da kesinlikle cafcaflı olmalı. Onu da siz bulun bir zahmet..
Evet şimdi bu kıyağımı unutmayın ve yazdığınız şiirlerinizi yeniden gözden geçirin.. Hadi bakiimm..
Ben mi..!
Kelin ilacı olsa…
Suat Zobu
.
YORUMLAR
On yıldır üyeyim bir defa güne geldim,sanırım o da kazara oldu..yazıyı okuyunca eksikliğimin nick olduğunu fark ettim:)
Yalnız şu '' Günümün şiiri seç'' butonu baya aktif,birkaç gündür çok beğendiğim şiirlerde oraya tıkladım çalışıyor mu diye,baktım akşam seçtiklerim güne düşmüş.Gizli editör müyüm acaba.
Gkhn. tarafından 10/29/2018 10:12:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
On numara tespitler:))
Merhaba abim!..
Uzun zamandır uğramıyordum sayfaya, kaybettiğim pek bir şey de olmamış gördüğüm kadarıyla.
Anlaşılan, yine gül bahçesinde dikenler dalamış yüreğini.
İnsan bir yere kadar susuyor demek ki.
Selam ve saygılarımla.
Suat Zobu
Yazılanlara çizilenlere bakınca da insan kahroluyor.
Birkaç gündür bakıyorum da ne çok Türk düşmanı varmış meğerse.
Ebulfez Elçibey geliyor aklıma mekanı cennet olsun. Azıcık teselli buluyorum. Bak ne demiş:
“Türk değilim diyene karşı sakın ısrar etmeyin. Allah'ın bahş ettiği (bağışladığı) şerefi istemeyen şerefsize biz zorla şeref verecek değiliz ya! ”
Selam ve sevgiler Kardeşim. Gözlerinde öperim.
Sitede yazmaya başladığımda herkesin bir "nickname" dediğiniz aslında takma ad/ mahlası vardı ve hâlâ var. Bakınız site yöneticisi. "Ansızın"
Şiir ya da yazı, güne gelmiş gelmemiş hiç derdim olmaz . Benim derdim okunma sayısıdır. Yorumların çoğunda "ahbap çavuş" ilişkisi olduğu için onu da pek kaale almam . Gerçek yorum yapan varsa ve de gerçekten inanıyorsam "eyvallah". İnsanın doğasında takdir edilmek vardır elbet ancak böylesi değil.
Eğer şiir ya da yazı bana hiçbir şey hissettirmiyorsa, kimse bana asla zorla yorum yazdıramaz. Ama yazılan yazılarda bir çirkinlik görürsem kimse beni o yazıya iki çift lâf etmekten alıkoyamaz. Boşnak damarıma basmasınlar, yalnız polemiğe girmem yazar çıkarım.
Yazdım yazdım da şimdi aydım gibi sanki (Türk'ün aklı sonradan gelirmiş demişler ne derece doğrudur bilinmez?!) sanırsam siz şöyle biraz eğleneyim mi dediniz acaba? Bizler de sazan gibi atladık Gılavuzunuza...Ne dersiniz acep? Ama hoştu ben gülümsedim şahsen.
Haydi kalın sağlıcakla
Suat Zobu
Ben gerçekten güne gelmeye layık pek çok eser varken bunların yerine hiç de hak etmeyenlerin güne gelmesine üzülüyorum. Bazıları çok matahmış gibi özellikle yabancı kelimeleri kullanıyorlar ve bunlar güne geliyor hep. Hak ederek güne gelen eserlere asla sözüm yok..
Selam ve saygılarımla..
sahaf
Ben güne gelme meselesine bakmıyorum artık. Üzülmenin bir faydası olmuyor çünkü. Zaten eskisi gibi çok fazla okuyamıyorum şiirleri. Okuduğum zamanda yazdığım gibi hissetmiyorsam geçip gidiyorum.
Hoşçakalın
İyi geceler olsun
Ne gün ile ne de güne gelmek ile bir derdim yok. Güzel buldummu okurum. Zamanım az. Boşu boşuna harcayamam.
Içimden geldiği gibi yazarım.
Sloganım
Gündüzler sizin olsun. Geceler bana yeter.
Saygılarımla.
Suat Zobu
Güzel slogan gerçekten.. Saygı duyarım.
Selamlar..
İlk 2 si bana çok uygun.)
cafcaflı bir nick var:)
güzel de bir resmim:=:)
o zaman her şiirim güne gelmeliydi:) oynamıyorum bu yazıyı ben:)
çünkü ben soyut tumturaklı da yazarım.)
gülesim geliyor bazen.. Ben içimden gelirse yazarım. Güne gelmiş gelmemiş sallamam.. ama şu bir gerçektir ki eskiden böcük olayı vardı onu çok severdim..:) böcük alamadımmı hemen şiirimi kontrol ederdim ve mutlaka yüzde doksanında hatayı görürdüm..
yazmak isteyen yazsın be kardeşim..güzel olan her şiir güne gelmiyor ki. ama şiiriniz hiç güne gelmediyse lütfen hatayı biraz da kendinizde arayın derim ben. neyse canım sıkılıyordu az çızıktırdım amacım damara basmak değil:)
Suat Zobu
Evet bir çok özelliğiniz tutuyor aslında :))
Onur verdiniz sağolun..
Selam ve saygılarımla..
:)
Can Dost !
1. Ben şiire fazla takılmıyorum.
2. Nick nedir bilmiyorum.
3. Natürel bir insanım ben. Yapmacıklığı beceremiyorum.
Bu üç nedenle herhalde yırttım ben. İçtimaya çıkmıyorum.
Haa... Düz yazı için tavsiyelerin olursa emrin başım gözüm üstüne !!!
Harfiyen uyarım.
Selam, sevgi, saygı muhabbetle CAN DOST...
Suat Zobu
Selamlar saygılar iyi ki varsın..
Gülüm Çamlısoy tarafından 10/21/2018 11:51:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Ne kastettiğimi en iyi anlayacak kişilerden birisiniz.
Bazen gerçekten layık eserler güne geliyor. Bazen de güne gelenleri gördükçe üzülüyorum.
Sürçü lisan ettikse affola..
Selam ve saygılarımla..
Gülüm Çamlısoy
Benim de canım çok yanıyor ne yazık ki.
Dediğinizi çok iyi anladım.
Tek derdim: Edebiyat.
Tek derdim: huzurla yaşamak.
Teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize.
Elimden geleni yapıyorum ve tüm derdim; kendimi geliştirmek üstelik her anlamda.
Bu ülke bu devlet bana emek verdi ve okuttu ve layığı ile iyi bir eğitim aldım.
İş hayatında verimli bir çalışandım ve verimli bir öğrenci ki öğrenmek ve çalışmak hep prensip bildiğim ilkeler oldu.
Çok güzel şeylere imza atabilirdim ama olmadı.
Sakın bu gayretim bir hırs ya da bir heves olarak algılanmasın ben sadece atıl beynimi kullanmaya çalışıyorum üstelik yüreğimi de koyduğum.
İnsan mükemmeliyetçi de oldu mu.
Teşekkür ediyorum anlayışınıza.
Netice itibari ile aciz bir kulum katığı sevgi ve emek olan.
Hayırlı akşamlar dost yazarım.
Asıl ben sürçü lisan ettiysem affola.
Güne gelen şiir değil, yüreğime dokunan şiirlerin takibindeyim. Okuduğumda yaşanmışlık barındıran gerçekçi şiirler her zaman tercihim. Zaten yapaylık çok sırıtıyor.
Yazınız tebessüm ettirdi 😊
Saygılar
Suat Zobu
Çok teşekkür ederim onur verdiniz.
Selamlar..
Zimbabwe dili:) Yalnız itiraf etmeliyim ki tavsiyeler çok iyi.
Gerçi yazının en sonunda yazan sözler düşündürücü ama :))
Saygımla
Suat Zobu
Evet.
Son aldığım tüyoya göre Burkino Faso'ca daha makbulmüş..
Sayfama onur verdiniz çok teşekkür ederim. Selamlar..
yazınızı okudum,tavsiyeleriniz ışığında şiirlerimi gözden geçirdim,iki yılı aşkın bir süredir bu sitede olmama ve 700 den fazla şiir paylaşımı yapmama rağmen neden şiirlerimden bir tanesinin bile olsun güne gelmemesi sebebini anladım :)
tavsiyeler için,kendi adıma teşekkür ederim :)
Suat Zobu
Daha kırk tekne ekmek yememiz lazım.
Onur verdiniz teşekkür ederim, selamlar..
:)
Suat Zobu
Her zaman onur verdiniz Filiz Hanım VAROLun. Selamlar..
Şiirle aram yok. Keşke düz yazı (metin) ile ilgili ip uçları da verseydinizde bir iki laf da ben edeydim.
Selam ve saygılarımla.
Suat Zobu
Maalesef düz yazı konusunda bir şey diyemeyeceğim.
Onur verdin..
Selam ve saygılar sevgili Gönüldaşım..