- 463 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMIZDA PLANLAMANIN YERİ
Planlama adından anlaşıldığı gibi plan program yani yapacağımız işleri en ince detaylarına kadar düşünerek kağıt üzerinde plan yapmak.
Plan hayatımızdaki her iş için geçerlidir. İnsanlar yaşamlarını planlı yapsa her şeyini planlarına göre hazırlarsa hata yapma oranı ortadan kalkar.
Mimarlar, mühendisler planlarını yaparlar. Kimisi inşaat planı, kimi makine planı yani her şey plan üzerindedir.
Plansız bir şey yoktur. Okullarımızda çocukken planın ve planlı çalışan insanların başarı oranlarının çok yükse olduğunu söylemek gerekiyor.
Plansız insanlar ne iş yaparsa yapsın dağınıktır. Başarı oranı düşüktür.
Plan bir işin iskeletidir. Neyi nasıl yapacağımızı en ince detayları planlayarak görürüz.
Türkiye de her sektör planlama üzerine hareket ediyor. Örneğin inşaat firmaları her siteyi AVM iş merkezi rezidansları artık detay detay yaparak hazırlıyor.
Bütün sektörler artık dünya çapında teknolojinin en son sistemlerini planlama yaparak uyguluyorlar. Planlama aile üzerinde de yoğunlaşıyor.
Aile planlaması adı altında planın önemini vurguluyorlar. Hükümetler ülkelerin her sene kalkınma planlarını yaparak uyguluyorlar.
Başbakanlık planlama teşkilatı adı altında ülkenin geleceğini planlamaya çalışıyorlar.
Vatandaş olarak, devlet olarak ve özel sektör olarak en büyük sorunumuz planlamayı hayatımıza, işimize, ailemize yerleştirmek planlı yaşamak, modern ve çağdaş yaşamın bir gereğidir.
Dünyamızda zaman en önemli değerimizdir. Zamanımızı boşa harcamamak için planlı yaşamak gerekiyor. Her şeyimizi saatle yaparsak gün içinde daha çok şey yaparız.
Günümüzü zamanımızı daha verimli değerlendirebiliriz. Zaman ve plan birbirine yakın unsurlardır. Planın içinde zamanda vardır.
Kaç yıl kaç gün saat dakika planlarda olur. Uzaya atılacak bir roketin planlı olarak zaman faktörleri ele alınarak gerçekleştirilir.
Türkiye de geleceğini planlarken zamana göre planlar. Mesela 5 yıllık 10 yıllık gibi kısa ve uzun vadeler yapılır.
Kısacası planlı yaşamı kendimize bir hedef olarak koyabilirsek hayatımız düzene girer ve işler yolunda gider. Neyi ne zaman nasıl yapacağımızı planlarız.
Plansız ve zamansız yapılan işlerimiz hep hüsran olmuştur.
Onun için planlı yaşamın hayatımızdaki yerini 1. sıraya alalım.
Geleceğimizi en ince detaylarına kadar planlayalım. Kara düzen başıboş yaşamdan vazgeçelim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.