- 1108 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AİLE BAĞLARI
Aile bağları nedir. İnsanların birbirine kan bağı ile bağlılığıdır. Maddi ve manevi olarak bu bağlılık aileden başlar. Anne bana çocuklarını büyütmek için binbir çile sıkıntı çekerler.
Maddi manevi yıpranırlar. Bir bakmışlar ki seneler su gibi akıp gitmiş çocuklar büyümüş okula gitmeye başlamışlar. İlk orta lise üniversite derken çocuklar gelmiş yirmi yaşına. Sizlerde ortalama elli yaşına gelmiş olabilirsiniz.
Derler ya kuşak farkı diye anne babanın kendi yetişme tarzı ile çocuklarını yetiştirme tarzı farklıdır. Maddi ve manevi olarak değişiriz.
Teknoloji her geçen gün yenileniyor, gelişiyor. O zamanlar yani eski yıllarda çok kanallı televizyon yoktu. Şuan yüzlerce yerli yabancı TV kanalları var. Hepsi de dijital ve led’li görüntülü sistem. Telefonlar var. Kameralı görüntülü internet var.
Buda insanların daha kolay iletişim kurmasını sağlıyor. Bilgi kaynaklarına ulaşmaları bir tuş kadar yakın internet sayesinde. Yeni nesil bu yeniliklerle yetişiyor. Dede, nine, anne, baba da hem eski teknolojiyi hem de yeniye adapte olmaya çalışıyorlar.
Konut ve yaşam alanları son teknoloji olarak villalı siteler. Havuzlu, güvenlikli, her türlü konforlu konutlar üretiliyor. Otomobiller hepsi son sistem full otomatik her türlü aksesuar var. Kısacası az gelişmiş bir teknolojiden son sistem teknolojiye geçildi.
Yeni nesil bu kolaylıklarla büyüyor. Eskiden fiziksel olarak daha fazla emek harcıyorduk. Şimdi her şey otomatik sistemle. Sadece kontrol ediyorsun, planlıyorsun, yönlendiriyorsun.
Bu kadar kolaylığa rağmen rahatlığa rağmen gençlerimiz mutsuz. Sebebi nedir acaba yalnızlaşmak mı? İnsanlar sosyal ortamlardan uzaklaşıyor. Her insan teknolojinin esiri olmuş. Televizyonun internetin bu aletlerin başından kalkıp ta sosyal ortamlara girmiyor.
Aile bağları insan için çok önemlidir. İnsan maneviyatını ailesini ikinci plana atmamalı onlara zaman ayırmalı, saygı sevgi ve vefayı unutmamalı. Şimdiki gençlik vur patlasın çal oynasın kendisi için yaşıyor. Kimseyi önemsemiyor. Kendi geleceğini planlayıp bu planın içine ailesini koymuyor.
Çünkü özgür ve yalnız olmak istiyor. Aile bağları kavramları işlerine gelmiyor. Kimseye kendilerini borçlu hissetmiyorlar. Babasına, annesine tabi bakacaksın baba değimlisin diyorlar. Sende evlatsın sende ailene önem ver o zaman. Aileni ikinci plana atma.
İyiye mi gidiyoruz yoksa kötüye mi? Evladına bak büyüt okut sonra terk edip gitsinler. Giderken de herkes kendi hayatını yaşar. Kimseye borçlu hissetmiyorum kendimi diyerek tavır koyuyorlar. Ailelerde çocuklarımız çok şımartılıyor. Biz sıkıntı çektik onlar çekmesin diye her istediğini yapmaya çalışıyoruz
imkanlarımız ölçüsünde. Yapmadığımız zaman da hemen tavır koyuyorlar. Seni duygusallığı ile kullanıyor. Seninle konuşmayarak istediğini yaptırmaya çalışıyor. Allah böyle evlatları ıslah etsin.
İnancı zayıf ailelerde kalpler taş gibidir. Gençlerde de aynıdır. Çünkü maneviyatı zayıftır. Her şeye maddiyat ve menfaat olarak bakıldığı için verirsen iyisin vermezsen senden kötüsü yoktur. Bir daha yüzümü göremezsin diyen evlatlar bile var.
Allah kimseyi evladıyla imtihan etmesin. Her şeyin bir bedeli var. Ne ekersen onu biçersin. Ağaç yaşken eğilir. Terbiye ve İslami bilgi çocukken başlar.
Bunlardan yoksun olan gençler hata yapmaya yanlış yapmaya müsaittir, eğilimlidir. Kimseyi önemsemez. Bakış açısı farklıdır.
RAFETTİN AYVACI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.