- 1901 Okunma
- 22 Yorum
- 5 Beğeni
EDEBİYAT DEFTERİ KULLANMA GILAVUZU
Ben bu yazıyı 2016 yılının başlarında yazdım. Yazı yayınlandıktan sonra bana bir sürü saldırılar oldu.
Önce kullandığım dile, daha sonra üslüba…(Merak edenler arayıp okuya bilirler sayfamdan)
Aslında ben her ne kadar Isparta da ikamet ediyorsam da, aslen Amasyalıyım. Ben bu söyleyişle büyüdüm. Bu dili kullandım. Biraz da mizah kattım.
Evet. Biraz kabadır lehçemiz. Ama insanları adam gibi adamdır.
Bakıyorum da yine site de bir hay huy aldı başını gidiyor. Kalemi eline alan (pardon klavyeyi önün alan diyecektim) siteyi eleştiriyor. Haklı yönleri de var.
Bazıları da ATATÜRK’ü takmış kafasına.
Onlara şunu demek geliyor içimden:
“Bana bakın ATATÜRK’ü ağzınıza almaya devam ederseniz şayet……..
Neyse vaz geçtim. Karşımızdakiler bayan.
Sevgili yazarlar; kardeşlerim bırakın günü münü, siz yazmaya devam edin. Boş verin okunma sayısını falan. Okuyor sizi kaleminizi sevenler.
Haaa…
Başladığım dizi mi?
O devam edecek.
Bu yazı kahve molası…
EDEBİYAT DEFTERİ KULLANMA GLAVUZU
Gendünde bi galibiyet olduna inananıpta, bildüremiyen sayın şayir ve yazallar…
Araduğunuz yer tamı tamına da bura.
Gogula “Edebiyat Defteri” yaz.
Yazdın mı? Gir şindi.
Haa…Şincide “Üye ol”a tıkıla. Oraları doldu.” Gönder” de. Bittii…
Sana bi kaç güne kadar bi haber gelü.“Temam üye oldun” deyi.
Hadi bakıyım işin güçün ıras gelsin. Yolun açıldı.
Ne gadar kolay doulmü ?
Şinci sen hem şayir oldun hemi de yazar.
Giriş parası yok. Azâlık ayidatı yok.
Bundan sona burada her tüllü dini yazu yazabilüsün. Bura bazen camüdür.
Burada her tüllü siyaset politikası da yapabülün. Hükümeti beğenmediysen yaz bi yazu.Yıkılsın hökümet.
Bura aynı zamanda siyaset politikasının gonuşulduğu gavedür.
Bakma sen başında “Edebiyat” yazduğuna. Sen isteduğunü yazmana bak…
Mesela örneğin misal;
Mehtap yıldızlar ay
Vay yavrum vay
Istanbulda tıramvay
Angarada Aksaray
Tiren yoluna deller ray
Diye bi şiyir,yada;
“Köyden indim şeere,şaşudum birden bire” diye bi yazu yazdın.
Örneğin, mesela; Yazunda gülünecek bi yere gelindi. Oraya hemen “ burada gül” yaz.
Sona üzüntücülü bi yere gelinci de oraya da “Burada ağla” yaz.
Haa…Dur dur. İkisine de bi şey yazma. Ne yap biliyon mu? Onnarın işaretlerini goy. Goy ki okuyanlar
annasın. Boş ver sen. O işaretler yazularda olmazımış felan. Sen goy goy… Sana“napıyon sen?” diyen
olusa da, engelle gitsin. Onu da golayı var.
Bundan sona,yapacan iş çok kolay.
As …
Yok yok çamaşur asmıcan. Üzüm asmasıda doul. Nazilli basması mı?
O da nerden çıktı. Asma… Asma…
Yani şiyirini, yazunu yayınlıcan.
Tıkıla”Yeni yazu”ya. Sona tekrar tıkıla. Tıkılıya tıkılıya gel.
Şinci sıra iresim de. Gogul emmimden iresimleri bul. Bak… Bak… Bak… Hah işte o.
Ona da tıkıla. Bak iresim de yazunun başına ulandı.
“Gaydet” de. Temamm. Bak eserin garşunda.
Şinçi görüçüye çıkma vaktı.
Öteki şayirler, yazallar başlallar senin eserini okumaya.
Bi kaçıda altına yazallar.
“Çok gozeldi.“Gozel bi şiyir okudum“Hayrikaydı”
Sen onnara inan. Onnar hep doğruyu söyleller. Bazı şayir ve yazallar da ;
“Şurası şöyle, burası böyle deller. Onnarı boş ver. Onnar hep gısgançdurlar.
Asıl hekikatı “seçmen gurulu” yok yok seçmen gurulu doul.” Seçici gurul” bilü.
Onnar her gece onikiden sona , en birinci şiyirleri, bi de en birinci yazuyu seçeller.
Aşam onda baykuş gibim tüne ekranının başına. Kafanı avuçlarıyın arasına al. Onikiye gadar öylecene
bekle. Netice sonuçları belli oldu da, senin şiyirin yada yazun seçilmediyse…
Bi yazu daha yaz anasını satıyım. Deki;
“Benim şiyirim yada yazum en gozeliydi.
Benim şiyirlerim ; Sayit Fayike, Orhan Kemala, Orhan Pamuğa, Ahmet Hakana daş çıkardu, daş…
Yazularım; Neçip Fazıl,Nazım Hikmet, Orhan Veli , Bediri Rahmi ayarında.
Niye ki benim kine”Hee” demiyonuz da başkasını seçiyonuz? Siz adam gayuruyonuz aslanım… Bu işten anlamıyonuz. “
Yaz ne olçak? Burası babayın tallası. Yaz da yaz…
Bi de şu var;
Sana ilhan gelmiş. Şiir üstüne şiyir yazmışsın. Öteki yazallar okusun bannaklarını ısırsın istiyon.Bide
bakıyon ki, “bi deneden başka asaman” deniliyo. İş mi sinci bu? Nedecen? Sineye çekecen mecbur.
İleride görecen. Gendünü şayir, yazar sanan bi sürü acemi burada şiyir yada yazu yazmaya
kalkarlar. Sen onlara bakma. Okuma yazduklarını. Senin hayranların sana yeter. Sen onları oku.
“Bek gozel olmuş” de. Onnarda seninkine “ Seninkide bek gozeldi” desinler. Geçinin gidin. Al gülüm ver gülüm…
Böyle böyle aluşusunuz.
Bi yıl sona yıllık çıkar. Onu bildürürler. O yıllıkta senin şiyirinde yayınlanu. Üç beş guruşa sana biçok
kitap gönderülü. Sen bi sürü şiyir, yazu yazacan bi de kitap parası ödücen hemi ? Niye paraynan
veriyollar ki? Bedava versinler. Başını sağa sola salla. Cık cık et. “Bu da iş mi ?” de. Sinillenmiş gibi
yap. Yıllığa katılma…
İşte böyle. Menşur oldun gitti. Sıra kitap bastumuya geldi. Bastu kitabını. Yok satsın…
Sen iyi bi edebiyatcı oldun. Kim bilü belki de Oskara aday olacaksin. Bellümü olu?
Nasıl? Golay doul mü ? Bu akılı sana baban virmez baban…!!!
Hadi bakıyım bilindin gitti.
Bu iyliğimi de unutma emi ?
YORUMLAR
sen isdediğin gada annat.. anneyom da.. dakılıp galıyon bizim olan
güne gelilemiş.. ben gelemeyyon..
o cihete bakmeyyon
umurumda da olmeyyo..
güne gelen...
kim getiediyse yorum bile yazmeyyo
de get işine aşam aşam
eyvallah Göze Adam
Bedri Tokul
Gönüllerimiz bir.
Selamlar.
..ben Bu sitenin arkasındayım. Evet bu stenin kitapları çıktı, zamanında ne mutlu bize. Şimdi ye kadar edebiyat dalı artık yok olmak üzeredir. Edebiyatdefteri, 2006dan beri okuyanın okumayanın özellikle besmelesiyle girip edebiyatın, felsefenin, edebiyat risalelerinin devam edip halka açılıp kültürün devam ettiği ve okumamış da olsa kültürlü insanların barındığı yerdir bu site.
şu an türkiye değil sadece, şayet kendi yerel hemşehrilerimiz daha bizleri tanımıyorsa, çıkarıp kitap satmak bu zamanda çok zorlaştı. Genel olarak söylüyorum; hangi arkadaşa bakarsak bakalım, hiç kimse edebiyatı ve şiirleri merak etmez duruma geldi, bu da edebiyatı yok etmek üzeredir. kitap okumayanların çoğunluk toplumluğu yüzünden de edebiyat, tabiat ve toprak şu anki tehlikemiz olan doları sevenler yüzünden de yok olma tehelikesi içerisindedir. Çünkü bütün yatırımlar ülkeyi soyup soğana çevirenden tutun, doları avrupa bankalarında gezdirip zengin olup Anadolu'yu terketme planları kuran ve yatırımlarını biz Türk toplumu için (kültür), aydınlaşmayalım diye, kültürleri yaşatmayalım diye ve bizleri sevmeyenlerden korkmalısınız. bir ikincisi; elbet ki siyasetimizi yapacağız. elbet ki birbirimizi koruyacağız, buna da bu site diye adlandırıp, siyaset yapıyoruz dememelisiniz. Buna devrimcilik adını koymalısınız. Buna devrimcilik demelisiniz. Hepimiz bu ülkenin topraklarıyız. 12 imanın 7. kuşak torunu, şu an ki dedemiz Zeynel Abidin bile devrimcilik yapıyor. Bir çağrısına, toplum olarak ayaklanma onu ve hepimizi sevindirecektir. şayet bizler oturup, şu, bu konuşuyor sadece dersek, hepimize ayıp olur.
Anlamlı paylaşımınızı tebrik ederim
Saygı selamlarımla
Sağlıcakla kalınız.
Bedri Tokul
İşte canlı örneğe siz sebep oldunuruz
HAAA... Alevivliiği tartşayacak şayet
Ona da açığım.
O başka bir konu.
Ben ne diyorum sen ne anlıyorsun?
Eğer benim üzerinden prim yapmak istiyorsan
geçeğin onu....
Boşa dememişim her önünde klavye olan kendini yazar sanıyor diye
Muharrem ayınız kutlu olsun
Yazınızı gülümseyerek okudum.
Buranın yani Angara Çubuğun dili de çok gaba.
Gonuşurken biraz inceltmeye çalışırız, ele güne garşı.
Atatürk'e kimse söz söyleyemez.
Edebiyat defteriyle ilgili görüşleriniz de gerçekçi.
İnsan yazdığını okuyanı, yada okudu sandığını okuyor en çok.
Ben bana gelmeyenlere de gider okurum, hepsine yetişemesem de.
Tebrikler gönülden,
selâm ve saygılarımla..
Güne tebessümle başlatan bu" kıssadan hisse" için teşekkürler
Biraz da ben mi anlatsam acaba hazır yeri gelmişken diye düşündüm
Mesela kadın mıyız erkek mi, kaç çeşit kullanıcı adıyla siteye yeniden, yeniden üye olmuşuz
Kendimizi ne kadar abartmış veya özellikle sızlanmışız ki, hani başımızı ne kadar okşatma
hevesindeyiz :)) Bakıyorsun yeni üye ama birden fazla rozet sahibi :)) Bu ne zaman olmuş
nasıl olmuş, komplekse girmek işten değil, yani bunlar yadırganan mevzular değil, yeter ki
gılavuzda aydınlatıcı olsunlar :)
Selam ve saygılar kaleme
Bedri Tokul
Sağ olun
''Gendünde bi galibiyet olduna inananıpta, bildüremiyen sayın şayir ve yazallar…''
Bu galibiyet gabiliyet olmasın gomutanım, una dakıldım da ben, biyo sorem dedim, emme doorusunu sen bilisin gene.
Sen çok yaşa e mi, sabaanan eyi bi güldüm, Allah eyiliini veesin senin.
Ne de güzee anatmışın meramını helal ossun valla.
Atatürk'e dil uzatan u dangavalla vaa ya hepicinin köküne gıran giisin. Gızı gızanı çavırıp,
alamalarnan süürmek ilazım unları sınır ötesine.Daha da bişe demiyon.
Bene güldüüdün sene de irabbim güldüüsün gomutanım.
Şavkı bol sabahlaa dilerin. Saygılaa selamlaaa...
Hicran Aydın Akçakaya tarafından 9/19/2018 8:40:44 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
Hangisi şair hangisi öykücü?
Onu da mizahın inceliğine bıraktım büyük Usta...
Selam ve saygıyla...
Hicran Aydın Akçakaya
Allah uzun ömürler versin size.
Usta olan sizlersiniz komutanım biz çırağınız olabiliriz ancak.
Selamlar, saygılar.
Eskiden bücükler vardı millet kedinin önüne ciğer atmış gibi sevinirdi .yerinde cok madinar yazı olmus
Sabah sabah icim açıldı kahkahalarla güldüm:)))
Yorumlarda (çok güzel olmuş tebrikler)
Okumadan anlamadan yorum yapmiyorlarmi?
Gicik oluyorum
Sag olun.
Bedri Tokul
Kediler de ciğeri yesin öyleyse...
Çok teşekkürler
Selam ve saygıyla...
Değerli abim.
Edebiyat Defterinin gerçekten de böyle bir kullanma kılavuzuna ihtiyacı vardı. Olanı biteni tüm çıplaklığı ile yazmışsın. Daha ne denebilir ki.
Bu arada hemen belirteyim müthiş bir mizah yazarı imişsin. Bu alanda daha fazla yazı bekliyorum senden.
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Yiğidin hakkı yiğide...
Bu yazı öyle bir denemeydi işte...
Selamlarımla dostum....
Yazdığım yorum nereye uçtu? :(
Olsun yeniden yazarım. :)
Kısa ve net olsun o zaman: Allah sizlerden razı olsun.
Aidiyet duygum yenilendi sizler sayesinde.
Çok çok şey var yazacak aslında hep de söylediğim üzere:
İyi ki aranızdayım.
Değerli hocam, var olun siz ve sizler.
Sonsuz saygı ve selamlarımla...
Bir gece ansızın hayatım değişti ve bu güzel bir ailenin ferdi oldum üstelik ne yaptığımı da bilmiyordum.
İyi ki de olmuşum yoksa arkamdan kapanan o kapının ardından nereye giderdim yeni bir başlangıç yapmak adına...
Bedri Tokul
sen yazıyorsun ben okuyorum
ben yazıyorum sen okuyorsun.
Yorum mu?
Es geç yorumları ...
biz bizi biliyoruz o da bize yetiyor zaten...
Gülüm Çamlısoy
Yüreğimin izdüşümü aslında her yazdığım bir o kadar sığındığım değerli dostlarım ve hocalarım.
Biz kocaman bir aileyiz.
Her daim saygılarımla...
Ömrünüz çok olsun.
Abi vallahi kahkaha attım. Sen neymişsin be abi :)))
Yok ben seninle Pirler Parkı'nda bir semaver devirmezsem olmaz...
Harikasın vallahi.
Yazdıklarının hepsi gerçek. İnsan psikolojisini iyi biliyorsun. Beklentilerini de...
Şiir emek ister. Umarım tavsiyelerin dikkate alınır.
Sitenin yeni müdavimlerinden kendini kalemle değil de başka yöntemlerle tanıtıp burada kariyer yapmak isteyenler de var. Mesela bir üye profiline şunu yazmış "güzel bir gazeteden bana ait köşe yazarlığı teklifi geldi şiirlerim oradan dünyaya ulaşacak doğru duvar yıkılmaz iyilere hep mükafat " O zaman napıcaz ? İnanacağız, etkileneceğiz ve her gün güne gelmesi için elimizden geleni yapacağız. Ama bak kurduğu cümledeki asalete bak ! Kim bilir daha kaç TV peşinde de tevazudan yazmıyor :)
Abi devamını diliyorum.
Teşekkürler.
Bedri Tokul
Şimdililk öyle olsun
Ya nasip diyelim beraberde içeriz bir gün.
Sonra parktan çıkınca kapalı spor salonun karşısına gel.Onun tam karşısında ki evde büyüdüm ben.
Babam gece bekçisiydi. Babam işe ben sokağa..
Haylazdım.
Belki öyle devam etseydim serseri de olacaktım.
Allahım yardım etti . Ekmeğimi devlet kapısında buldum.
Duygu yüklüyüm şimdi, Söyleyeceğim bir kaç şey daha var .O nu da belki de mesajda söylerim. Selamlarılmama dost insan.
Birincisi Atatürk'e kimse laf edemez. Kimsenin haddine değil.
İkincisi çok güzeldi. Selam ve saygılar can Dost.
Bedri Tokul
EVET... Kimse söz edemez. Etmeye kalkan olursa da ağzının payını alır.
Öptüm dost yüreğinden.
Bedri Tokul
O zaman ne mutlu bana...
Selam ve Saygıyla.
gülümsettiniz hemşerim sagolunuz..birinde ben şiir asmıştım o kadar eleştiri aldımki adam diyorki güzel Türkçemiz senin gibiler sayesinde elden gidiyor yazmış.kimsiniz dedim baktım ünüversite hocası imiş yav ben de cahilim derdim bu kadarda bilmezdim kendimi.....bu yazınızdan sonra bende yazmaya başlıyorum...gül diyarında duran usta kaleme selamlar
Bedri Tokul
Yaz tabii.
Gül koksun yazıların.
Selamlarımla Kardeşim.
Gercekler acidir sozu geldi aklima ama aci oyle guzel dille anlatiliyor ki gece gece bir tebessum yayildi yuzume..yureginize gam keder tasa ugramasin hocam siz bizi guldurdunuz Allah da sizi guldursun..ellerinize saglik..saygi ve selamlarimla
Bedri Tokul
Her zaman gülelim.
Benim için yaptığınız duaların bin katı
size olsun.
Çok teşekkür ederim.
:)))
Mizahi bir dille gerçekler ancak bu kadar iyi anlatılabilirdi. Verdiği mesajlar aslında her cümlede var. Ama gülmekten zor okuyor insan Bedri hocam bu yazıyı:) Hele bir cümle var orada bittim ben:) Şu saat onda baykuş gibi ekranın başına tüneyip de başını da avuçlarının arasına alarak gece on ikiyi bekle cümlesi.:)
Çok yaşayın siz. İyi geldi bu yazı akşam akşam.
Saygılarımla
Bedri Tokul
Ama haksız mıyım hepimiz geçirdik o dönemleri.
Belki sizler yaşamamışsınızdır.
Ama ilk zamanlarda ben baykuş gibi tünüyordum
ekranın başına.
Niye yalan söyleyeyim.
Selam ve Saygıyla...
Ansızın ağzının orta yerine vuruncu sümsüğü badalın başında dinelir kalırsın, sen kiminle tırış geçiyon gadacım. İreliğün tahtaya gelesiceler de yazdılar da öllüğün körünü kazandılar. yazdılar da tofladılar mı? Boş ver gel çay içek heri...
Bedri Tokul
Sen, ben bide hemşehrimiz Ahmet kardeşim.
Hesapları da Ahmet Ödesin
Sağ olasın var olasın.
Bu kardeşin yöremizin kendine has diline , insanına
kurban olsun.
Dinlemiştir bu aydınlatılmış üslup, ne sayrılık ateşi ne de can sıkıntısı, yatakta ya da çimenlikte....
Dosttur bu ne yaman ne güçsüz. Dısttur !
Sevilen edebiyattır bu ne acı çektiren ne acı çeken. Sevilen sadece edebiyattır.
Hava ve içinde beliren yazı, işte onlardan arta kalan...ve düş yoğunlaşıyor, acı net , tavır net, ama edebiyat yine yetersiz kalıyor...
Saygılar
Bedri Tokul
Teşekkürler bu anlamlı yorum için.
Selam ve Saygıyla.
Bedri Tokul
Olur mu olur diyeceğim amma , zannedersem olmaz.
Bizim o emmiye güçümüz yetmez.
Selam ve Saygılarımla.
hocam çok güzel yazmışsınız,anlayan anlamıştır anlamayan işine gelmediği için okumamıştır bile emeğine sağlık
Bedri Tokul
Anlayana sivrisinek....
Selamlarımla.
Bedri Tokul
Selam ve sevgiyle Sultan...