- 2204 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Hak Aşığı Mevlana dan Bazı Öğütler
Mevlana deyince hemen onun insan sevgisi de akla gelir. İnsanın dünya hayatını Allah’a iman ve güven üzere tamamlamasını öğütler. Öyle yaparsa Allah’ın affına mazhar olacağını hatırlatır. Şöyle ki; kıyamet günü cehenneme götürülen bir kimsenin dönüp dönüp geriye baktığını ve Allau Teala’nın bu durumdan dolayı meleklerine “O kulama sorun niçin dönüp dönüp geri bakıyor” soruna melekeler “kendisine ne için durmadan geri baktığı sorulunca, “Hala rabbimin beni bağışlayacağını ümit ekmekteyim” sözünü karşısında Allahu Teala’nın “Ben kulumun zannı ve ümidi üzereyim” buyurup onu affedip cennetine dâhil ettiğini nakleder.
Hz. Mevlana, Allah’a ve ahret inanmayı kurtuluşun, Huzurun, karşılıklı sevgi ve saygının ve karşılıklı güvenin insanlığa hakim olmasına bir sebep olarak görür. Ve ahretin kapısını şöyle açıklar; mezar cennet topluluğunun perdesidir. Batmayı gördün ya doğmayı da seyret. Güneşle aya batmadan ne zarar gelir ki?... Yere hangi tohum ekildi de bitmedi, yetişmedi? Niçin insan tohumuna gelince bitmeyecek, yetişmeyecek sanıyorsun. Hangi kova kuyuya salındı da dolu olarak çekilmedi. Can Yusuf’un kuyuya düşünce niçin ağlasın?
Büyük İslam şairi Mehmed Akif de “ Doğrudan doğruya Kuıran’dan alarak ilhamı, asrın idrakine söyletmeliyiz İslam’ı” derken Mevlana gibi evliyaları örnek almamızı istediğini kanaatindeyim. Zira o büyük veli:
Gel, yine gel, ne isen öyle gel
İster kâfir ister Mecusi, ister putperest olsan da gel
Bizim dergâhımız umutsuzlar dergâhı değildir.
Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel. Sözleri ile gerçekten Kuran’dan aldığı ilhamlarla asırların idrakine İslam’ı söyletmiştir.
Hz. Mevlana’nın ilahı aşk ve sevgi ile ilgili şu sözleri de ne kadar manidardır. “Aşksız olma ki ölü olmayasın, aşkta öl ki diri kalasın.” “Bütün ömrümün hülasası şu üç sözden ibarettir; hamdım, piştim, yandım.”
Sevgi ve birlik il ilgili sözleri de hatırlatmanın çok büyük faydası olacağı düşüncesindeyim.
Sevgiden acılar tatlılaşır, sevgiden bakırlar altın olur. Sevgiden tortulu bulanık sular, arı-duru hale gelir, padişahlar kul olur.
Gelin dostlar, gelin kardeşlerim.
Gelin oturalım yan yana.
Gelin bağdaş kuralım şu sedire
Anlaşalım, bilişelim, görüşelim.
Son olarak Mevlana’mız, biz inananların niçin GÜNEŞ, GECE, ÖLÜ, TOPRAK, AKARSU ve
DENİZ gibi olmamız gerektiğini ile ilgili öğüdüne kulak verelim.
Cömertlik ve yardımlaşmada akarsu gibi ol,
Şefkat ve merhamette güneş gibi ol,
Başkalarının kusurlarını örtmekte gece gibi ol,
Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol,
Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol,
Hoşgörülükte deniz gibi ol,
Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol
Netice olarak Mevlana bu güzel,Hikmetli öğütleri,inşallah,bütün dünyaya sevgi ve barış getirsin. İnşallah,Suriye, Irak,Arakan, Afganistan ve Filistin’deki kardeşlerimize reva görülen zulüm, işkence ve haksızlıklar sona ersin. Bütün insanlarda Allah(c.c) Muhammed(s.a.v), İslam ve Kuran sevgisi Hâkim olsun. Hak, adalet, merhamet, insan sevgisi ve sağduyu bütün insanların kalbinde yer etsin.
ABDULKERİM KAYA
(Emekli Vaiz) 13,09.2018.ANKARA
YORUMLAR
Selamlar üstadım. Mevlânâ o ki, Allak kelamını en güzel deyişlerle ve en derinden kavrayarak insanlığa sunmuş bir dev kişilik. Kur an`ın çıkarımlarını doğru anlamak için, yolumuzun Mevlânâ`ya çıkması gerekir diye düşünüyorum. Verdiğiniz emek ve seçtiğiniz konu için kutlarım. Elleriniz der t görmesin.
ABDULKERİM KAYA
ABDULKERİM KAYA
İklimi "Anadolu..."
Alperen Ruhu... Mevlana hoşgörüsü...
Tebrikler, teşekkürler...
ABDULKERİM KAYA
Ne güzel bir dinimiz var.
Ne kadar güzel değerlerimiz var.
Var olun üstadım.
Allah sizden razı olsun.
Aydınlık kattınız yine.
Selam ve dua ile muhterem hocam.
Gülüm Çamlısoy
Varsa bir hatam affola üstadım.
Üzmek ve kırmak ve yanlış anlaşılmak isteyeceğim en son şey.
Ömrünüz çok olsun.
ABDULKERİM KAYA
Gülüm Çamlısoy
Mahcup oldum.
Sizlere layık olabilmek ve yine hayatın sunumunda hakkıyla yaşamak içimdeki saklı iyi niyetin de bir göstergesi.
Çok çok sağ olun.
Ömrünüz çok olsun.
Rica ederim değerli hocam asıl ben özür dilerim: aceleci davrandım.
Değer verdiğim kimse asla kırılmasın asla gücenmesin yeter ki.
Selam ve dua ile muhterem hocam.
MUHTEREM HOCAM ÇOK GÜZEL OLMUŞ. BENDENİZİN; 1. KONYA'DA DİNİ HAYAT, 2. MEVLANA'NIN TEFEKKÜR DÜNYASI, 3. İSRAİL İHANETİ VE GAZZE, 4. ŞEMS-İ TEBRİZİ'NİN EVRENSEL MESAJLARI, 5. HZ. MEVLANA'NIN EVRENSEL MESAJLARI, 6. İBNİ ARABİ'NİN EVRENSEL MESAJLARI, 7. HZ. MEVLANA'DA İLAHİ AŞK, 8. HZ. MEVLANA'NIN YEDİ SIRRI, 9. SULTAN VELED'İN EVRENSEL MESAJLARI, 10. SADREDDİN KONEVİ'NİN EVRENSEL MESAJLARI, 11. HZ. İBRAHİM'İN EVRENSEL MESAJLARI, 12. HZ. PEYGAMBERİN EVRENSEL MESAJLARI, 13. HUZUR KAPISI, 14. ŞEB-İ ARUS, 15. AŞKA DÜŞEN PERVANELER... İSİMLİ KİTAPLARIM MEVCUT. SİZİN DE BU TÜR KİTAPLARI OLDUĞUNU TAHMİN EDİYORUM. SELAM OLSUN.