- 2107 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşitme Engelli Ressam Enes Can Memiş ile...
İşitme Engelli Genç Ressam Enes Can MEMİŞ: “ Resim yapmak manevi olarak çok seviyorum. Sevdiğim işi yapmak çok güzel resim yaparak kendimi çok mutlu hissediyorum.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz.
E.C. MEMİŞ- Enes Can Memiş 18 yaşındayım.
Ankara’nın Sincan ilçesinde oturuyorum.
Hacı Bektaş Veli ilkokulu ve Ortaokulu okudum.
Kırıkkale Güzel Sanatlar Lisesi son sınıf öğrencisiyim.
SORU- Resim çizmeye ne zamana başladınız ve nasıl geliştirdiniz?
E.C. MEMİŞ- Küçüklükten beri resim yapmaya seviyorum. Lise başladığımda yetenek sınava girdim ve ikinci oldum. Özellikle Resim Öğretmenim Sayın Ayşegül SALUK’ un bu konudaki katkıları unutulmaz. Resim Öğretmenleri bana yardımcı oldu ile kendimi geliştirdim.
SORU-Ressamlıkta aldığınız ödüller neler?
E.C MEMİŞ- 1- Kırıkkale İl Sağlık Bakanlığı konu "Akılcı ilaç kullanımı" konulu resim yarışması katıldım ve Kırıkkale İl birincisi kazandım.
2- Kırıkkale Gençlik Merkezleri "Değerlerimizi Uygun Edepli Mozaik karikatür eğitimleri katıldım ile kazandım. Katılımcı belgesi aldım.
3- Okulda arkadaşımla resim alanında birinciyiz okulumuz resim öğretmenlerimizden, Ayşegül öğretmenimizin danışmanlığından açtığımız resim ve portre sergimizde emeklerimizi sergileyerek birinci olduk.
Kırıkkale Milli Eğitim Müdürlüğü Yusuf TÜFEKÇİ’nin teşvik etmiştir.
SORU- İşitme engelli olma hikayenizi anlatır mısın? Nasıl işitme engelli oldunuz.
E.C. MEMİŞ- 2000 yılında Ankara’nın Sincan ilçesi dünyaya geldim.
2003-2004 yılında işitme engelli oldum. Sol kulak sağır, sağ kulakla ise cihazla duyabilmektedir.
ilkokulu ve Ortaokulu normal sınıfları okudum.
Kırıkkale Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü okuyorum.
SORU- İşitme engelli olarak okumak zor olmadı mı zorlukları nasıl aştınız?
E. C. MEMİŞ-Yok. Sıkıntı olmadı. Derslerde bazen arkadan geliyordum.
SORU- Ressamlıkta nereye kadar gelmek isterseniz?
E.C. MEMİŞ- Resim yapmak işi olarak başladım. Hayatıma çok gireceği bir şey oldu ve nereye kadar gideceğini belli değil. Allah izniyle yolunda ne takdir edeceği göreceğiz.
SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve Babanı ne işi yapar? Kardeşlerin nerede okur onları size bakışı desteği nasıl?
E.C MEMİŞ- Annem ve babam birlikte yaşıyorum. 1 kardeşim var. Yani 2 kardeşiz.
Babam; Savunma sanayisinde kalite kontrol elemanı olarak çalışıyor.
Annem; Fabrikada ofiste çay servisi elemanı olarak çalışıyor.
Kız kardeşim 9 yaşında 4. sınıf okuyor.
Benim dünyamda çok birlikte bir öneme sahiptir. Hayatın her şeyinde yanımdadır.
SORU- Kendinizi resim alanında geliştirmek için neler yapıyorsun?
E.C MEMİŞ- Bir kalem ucundan tutarak yeni teknikleri öğrenmeyi devam ediyorum. Portre ve Model çalışmaları devam etmektir.
SORU- Resim çizmek size nasıl maddi ve manevi kazanç sağlıyor?
E. C MEMİŞ- Resim yapmak manevi olarak çok seviyorum. Sevdiğim işi yapmak çok güzel resim yaparak kendimi çok mutlu hissediyorum. Maddi olarak şimdilik fazla gelir sağlamıyorum hediye olarak çiziyorum.
SORU- İyi ressam olmak isteyenlere ne önereceksiniz?
E. CEN MEMİŞ- Bolca resim çizimlerini önerim. Hocalarının dediklerini düzenli olarak yaparlarsa birde yetenek olursa insan sevdiği işi severek yapar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.