- 1768 Okunma
- 3 Yorum
- 4 Beğeni
Aklımızda tutmamız gereken bazı Ayeti kerimeler ve Hadisi şerifler.
Zilzal süresi 7. ve 8. Ayeti kerimeler dee Rabbımız, ( Kim zerre miktar Hayır yapmışsa onu görür.Kim de zerre miktar şer işlemişse onu görür.) mükafatını ve cezasını mutlaka görür manasınadır.insan oğlu bu Ayeti kerimenin manasını keşke hiç unutmasa hep aklında tutsaydı.O zaman iyilikler yapmak ve kötülükler den kaçınma ,sakınma durumu insanlarda Hakim olurdu. Ve kin Düşmanlık nefret,terör ve öldürme gibi kötülükler yok olurdu,bunların yerini sevgisi,saygı,hürmet,Hak Adalet sevgisi,Hoşgörü Hakim olurdu.Zamanımızda artış gösteren ,öldürme,yaralama,kin ve nefret ortadan kalkardı yok olurdu,Huzurlu bir Millet Haline gelirdik...
Zariyat süresi 55. Ayeti kerimede ise insanların ve cinlerin yaratılış Hikmetini beyan buyurur ve Allahın Hikmetinden de sual olunmaz. ( Ben cinleri ve insanları ,ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.)
Yine Haşr süresi 18 Ayeti kerimesinde Kıyamet gününe Hazırlanmaya Dikkatimizi çekmektedir şöyle buyurmaktadır,Yüce Mevlamız ( Ey iman edenler,Allah dan korkun ve herkes ,Yarına ne Hazırladığına baksın.Allah dan korkun,çünkü Allah yaptıklarınızdan Haberdardır) buyrulur. Ve insanlarda Allah korkusu olduğu zaman cemiyetlerde ve toplumlar da Huzur ve mutluluk olacağı bildirilmektedir.Unutmayalım ki,Allah korkusu ve Allah sevgisi olduğu milletlerde her zaman,BİRLİK,BERABERLİK,KARDEŞLİK,DOĞRULUK,DÜRÜSTLÜK,HAK SEVGİSİ,ADALET SEVGİSİ, HUZUR,SAADET VE MUTLULUK Hakim olmuştur.Birlik Beraberlik,Kardeşlik de çok sağlam ve çok kuvvetli olmuştur.Toplumu meydana getiren insanlarda Hak Adalet Merhamet ve Adalet üzere bir Hayat yaşamışlardır,Hizmetçi ile Padişahın eşit olduğu ADALETLİ bir toplum...
sevgili Peygamberimiz iki cihan Güneşi Hazreti Muhammed Mustafa (s.a.v) da Yukarıdaki Ayeti kerimenin açıklaması mahiyette şöyle buyurur ( Allahü Teala kıyamet günü,Hesap günü, sizin suretlerinize ve mallarınıza bakmaz.Yalnız,amellerinize ve kalplerinizdeki niyetlerinize bakar.) ve Yine başka bir Hadisi şerif de ise ( İnsanların yaptıkları Ameller Niyetlerine göredir,o şekilde değer kazanır ve herkes de Niyetinin karşılığını mutlaka görecektir. )Allah Hepimizi sevdiği ve Razı olduğu Kullarına Dahil eylesin.
ABDULKERİM KAYA,EMEKLİ VAİZ,04.09.2018. ANKARA
YORUMLAR
Var olun değerli üstadım.
Faydalı ve etkin bir çalışmaydı bu anlamda teşekkürlerimi sunuyorum değerli hocam.
Ömrünüz çok olsun, efendim.
Selam ve dua ile.
ABDULKERİM KAYA
Faydalı çalışmanız için sizi tebrik ve teşekkür ederim ..
Sağ olun Abdülkerim Bey.
ABDULKERİM KAYA
DEĞERLİ HOCAM, ALLAH RAZI OLSUN. GERÇEKTEN BİLİNMESİ VE AKLIMIZDAN ÇIKARILMAMASI GEREKEN İLKELER. TEŞEKKÜR EDERİM.
BENDENİZ; "LA" DAN, "İLLA" YA İSİMLİ BİR ÇALIŞMA YAPIYORUM. YAKINDA KİTAP OLARAK ÇIKACAK. DUANIZI BEKLERİM. SELAM OLSUN.