- 397 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Engelli Hakkını İyi aramalı
Engelli Hakkını İyi aramalı
Sevgili engelli dostum,
Önce duamızı yapalım
Allah’ım, bizi engelli yarattın ama bizlere sevgi ve saygı gösterecek bizleri sevecek kulların, bize gücü oranında yardım eden devletimiz de var. Engellileri seven insanlarla tanışmayı, devletimize engellilere daha çok faydalı olacak işler yapacak imkanlar sağlamayı nasip eyle. Amin”
Sevgili engelli dostum,
Engelli insanlar olarak devletimiz kanunlarla gücü oranında engellilere maddi ve manevi destek olmak için çaba harcıyor. Belediyeler engellilere hizmet için imkanlarını seferber ediyorlar. Haklarını aramasını bilen engelliler bu haklardan faydalanıyorlar. Kendilerine yol gösteren engelli veya sağlam insanlardan faydalanmasını bilenlerde haklarını arıyorlar. Ama ne yazık ki çok engelli kendilerine yol gösterecek insanların kimler olduğunu iyi anlayamadıklarından bazen kötü niyetli insanların oyununa gelebiliyorlar. Bu yüzden engelliler haklarını kimler en güzel şekilde savunuyor ve alıyor, kimler engelli hakları konusunda bilgi sahibi ve gayretli bunları bilerek kendilerini gerçekten seven insanları severlerse onlarda her zaman engellilere faydalı olmaya bakarlar.
Sevgili engelli Kardeşimiz,
Bazı engelli kardeşlerimiz, kötü niyetli insanlar bizle alay etse de, bizi küçümsese de sesimizi çıkarmayalım havasındalar. Engelliler ile alay eden insanlara engellilerle alay etme fırsatını vermemek engelliler ve ailelerinin elinde. Bazı ailelerde “ Çocuklarımızı seviyorlar” diyerek engellilerle alay edenlere ses çıkarmıyorlar. Halbuki Allah engellileri alay edilsin çay evlerinde çarşılarda eğlence konusu olsun diye yaratmadı. Onlara yardım etmek, onların haklarını korumak ile sağlam olanları sorumlu tuttu. Ama anlayana tabii.
Sevgili engelli Kardeşim,
Bir yerde haksızlık olduğu zaman insan gücü yeterse o haksızlıkları eli ile, olmazsa dili ile, o da olmazsa kalbi ile engellemeye ve haklıya hakkını vermeye gayret etmeli. Ama insanlar genelde haklıdan değil güçlüden yana olduklarından engelliler çok zaman toplumun duyarsızlıklarından bazen de hasta ruhlu insanların onları alay ve eğlence malzemesi görmelerinden bazen de engellilerin ve ailelerinin bu hasta insanların dengesiz ve densiz davranışlarına tepki göstermemelerinden dolayı engelliler ezilmekte ve horlanmaktadır. Bana bile çok zaman “ seni seviyorlar” diyenler ne yazık ki yol gösteren yazılarımızı okumak ve okutmak veya yayınlarımızı geniş kitlelere ulaştırmak için çaba harcamak yerine bu eserlerle alay edebiliyorlar. Bu yüzden insan üzülüyor. Çünkü engelliler çok zaman azimlerini ve kendi gibi azimli insanların hayatlarını anlıyorlar. Bunları düşündükçe “Anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az” atalar sözünü düşünüyorum da “anlama engelli olmadığıma “ şükrediyorum. Engellilerle alay eden, eserlerini küçümseyen onlardan faydalanmayan , onları geniş kitlelere ulaştırmaya gayret etmeyen insan “anlama engelli” değil midir sence? Anlama engelli olmak en tehlikeli engelli türüdür bence. Engelliler bu tür insanlara karşı dikkatli olmalılar.
Sevgili engelli kardeşim,
Hayat hakkını aramasını bilen insanlara güzel. Hakkını arayamayan insanlar için avukatlık diye bir meslek var. Bilgili insanlar da bir nevi avukatlardır. Engelliler içinde haklarını arayan gerçek manada okuyan, öğrenen ve haklarını arayan engellilerle ne yazık ki toplumun sağlam kesimi kadar engellilerin çoğu da ya ciddiye almayarak ya da alay ederek dinlemiyor, sonra da o engellilerin haklarını araması karşısında elde ettiklerini kıskanıyorlar. Bu yüzden engelli insan bilgi ve sevgi dolu kendisine gerçek manada yardım edecek olan engellileri anlayarak onlardan faydalanmaya bakmalılar. Engelliler haklarını aramasını iyi bilirlere toplumda kötü niyetli insanlar onları kullanamazlar. Buna sadece engelliler değil herkes dikkat etmeli.
Sevgili engelli Kardeşim,
Bilgi ve sevgi en büyük ayrıcalıktır. Bir konferansımda bir bayan demişti ki” Özgüveni sağlam insan asla engelli olamaz” Biz de bunu ciddiye alarak özgüvenli engelliler olmaya çalışmalıyız. Önce Allah’a sonra kendimize ve sonra ailemize ve gerçekten bizi seven ve haklarımızı arayan engellilere güvenerek onlarla el ele daha güzel yarınlara gidebiliriz.
Sevgili engelli Kardeşim,
Duamızı yaparak mektubumuzu sonlandıralım.
“Allah’ım
Bana haklarımı arayacak güç ve özgüven ver. Beni kötü konuşan ve alay eden, benim ayıplarımı her zaman konuşan kötü niyetli insanlardan beni uzak tut. Beni haklarımı arayacak gerçekten Allah için beni sevecek ve Allah için bana bilgi ve sevgisini verecek ve bunu da her zaman yapacak dostlar nasip eyle, böyle dostlar bulamadığım zamanlarda bana sabır ver. Kitap okumayı sevdir ve okuduklarımı anlamamı ve uygulayarak bilgimin bana faydalı olmasını sağla. Şeytandan ve şeytan kılıklı insanlardan ve şeytanın dostlarından beni ve ailemi ve sevdiklerimi uzak tut. Beni insanlara ve devletime faydalı olan bir engelli olmamı nasip eyle. Bunu bana nasip edecek de sensin sen. Amin”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.