- 1268 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Uzak Ülke Dergisinin 18 lik Genel Yayın Yönetmeni Ömer Faruk Argun ile...
Uzak Ülke Dergisi ‘nin 18 ‘lik Genç Genel Yayın Yönetmeni Ömer Faruk Argun. “Kitaplar ve yazılar milletin hür tefekkür kalesidir .
İçi boş, dışı loş olmaz ! “
SORU-.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz?:
ÖMER FARUK ARGUN- Benim için özel bir yeri olan Batman’ın, Bayındırlık Mahallesinde doğdum. Bir çok okul değiştirdim .Orta okulu bitirene kadar 5 tane okul değiştirdim .
Kitap okumayı ,gezmeyi severim..
SORU-Çok genç yaşta yazmaya başlamışsınız . Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız:
ÖMER FARUK ARGUN- Küçük yaştan itibaren dedem ağızlı olmaya ,erken yaşta büyümeye mecburdum ,çünkü hayat erken başladı benim için .doğduğum andan itibaren sanki dünya benden özel gayret bekliyormuş gibi zorluyordu .Birçok talihsiz olay...
Üçüncü sınıfta okumayı söktüm .aynı sene içinde kitap okumaya başladım. Sene sonunda yaşadığım günlük olayları öykü olarak yazmaya başladım. Bunları sadece ben okur, kimseye demezdim, göstermezdim .
Orta sona gelinceye kadar arada sırada karaladım .
Tabiri caiz ise bazen kamyon arkası yazardım .
En son lise birde girdiğim ilk öykü yarışmasında ilçe birincisi olana kadar .Büyüklerim yazmamı istedi .Ben ise uzun bir süre okudum arada bir yarışmalara katılıyor ödüller ile ödüllendiriliyordum, ta ki hem öyküde hem de şiirde Türkiye birincisi olana kadar .Ondan sonrada dergilere yazı göndermeye başladım 😊
SORU- Yayın hayatına başlayan Uzak Ülke Dergisinin Genel Yayın Yönetmenisiniz. 18 yaş da güzel bir derginin genel yayın yönetmeni olmak nasıl duygu?
ÖMER FARUK ARGUN- Ben bu işi gençlere ulaşmak için yapıyorum ...
SORU- Genç yaşta pek çok Üniversitenin bile yapamadığı edebiyat etkinliği organize ediyorsunuz. Bunu nasıl başarıyorsunuz? :
ÖMER FARUK ARGUN- Hiçbir zaman benden emeğini eksiltmeyen sayın Şair Yazar Behçet GÜLENAY ve İdealist Genç Düşünürler Derneği Başkan Vekili Sayın Muhsin ÖZTÜRK Bey’ ve her zaman arkamda olan birçok güzel insanın samimi yüreği ve gayretine borçluyum .
SORU- Gençler okumadan yazmayı sever, bu konuda siz ne yapıyorsunuz.?
ÖMER FARUK ARGUN- Okudukça kelime hazinesi gelişir insanın ,dayanamaz doldurmak ister. Kelam taâm eder dilde destan olur kağıda nakşeder .
Ey Aziz kardeşim bil ki bir yoldasın altını doldurman gerek yoksa çökecek ,hayat gibidir susadıkça çeşmeye gidersin . Vazgeçme sakın. Azim muhteşem bir şeydir !
SORU-Yazar olmak isteyen genç çok nasıl yapacaklarını bilemiyorlar ve okumak da istemiyorlar. Bu konuda ne diyeceksiniz?:
ÖMER FARUK ARGUN- Bunu zaman gösterir ama ben bu konu hakkında fazla tecrübeli değilim çok toyum “Ahmet Günbay Yıldız,Mehmet DOĞAN ,Necmettin EVCİ gibi isimlerden daha iyi bilgi sahibi olunur diye düşünüyorum .
SORU- İlerisi için hedefleriniz nedir?:
ÖMAR FARUK ARGUN- Üniversitede öğretim görevlisi olarak kalıp birçok gence ulaşmak
SORU- Yazarlar ile dostluk seviyorsunuz. Çok genç ise yazarlardan kaçar. Bu size ne kazandırıyor?
ÖMER FARUK ARGUN-Olgunluk ve alanlarındaki bilgiler hakkında pratik ve birinci ağızdan öğrenme .
SORU- İyi yazar nasıl olur. Bunca sene yazarlarla haşır neşirsiniz. İyi yazarı nasıl görüyorsunuz?
ÖMER FARUK ARGUN- Benim gözümde yazan herkes yazar değildir . Yazdıkları ile topluma fayda veren ,toplumu kazanmayı amaçlayan
Güzel bir gelecek için bencil bir şekilde değil herkes için düşünen bir kişiye yazar denir. Benim nazarımda. Çünkü kitaplar ve yazılar milletin hür tefekkür kalesidir .
İçi boş, dışı loş olmaz !
SORU- Genç yaşta yazarlarla güzel dostluklar kurmak size ne kattı :
Birbirinden değerli birçok insan .
Ama bunlar arasında üç isim var ki benim içimde söylemez isem olmaz çünkü bunlar gönlü şiir gibi olan güzel insanlar ☺
Esma KOÇER, Behçet GÜLENAY, Muhsin Öztürk ve daha nice güzelliklerle dolu insanları hayatıma kattı. Mutlu olmak için bahane aramamak gerektiğini .Çok çalışıp en iyisini yapmayı ,bugünün işini yarına bırakmamayı ...
Yarının düşünceleri için bugünün temellerini at. Unutma ki sağlam betona kazık çakılmaz !
İcraatın hayalin kadardır icraatlerin ise dünyadaki kabul sebebindir “Allah’a kul olmak ,güzel bir meslek sahibi olmak hem dünyanevi hemde ahiretteki kabul sebebindir onun için en büyük silahın hayallerin ve icraatlarındır .
Düşlerini hayal deyip geçirme ,bakmışsın seni değerli yapmış .
Hayata bir dipnot düş;
Daha çok çalışacağız!
Sabır ,şükür ,duâ ile
Selametle ..
Ömer Faruk ARGUN*
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.