- 839 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KAN DAMLADI YÜREĞİME BAYRAM BENİM NEYİME!
OKUNACAĞINI ÜMİT EDİYORUM FAYDALI OLUR İNŞALLAH!!!!
“Bayram gelmiş benim neyime, kan damlamış gömleğime, ağalara gün doğdu, domdom kurşunu değdi yüreğime…
”Ağalar beyler tahtı tacı bir gün bırakır giderler, ben sana ağa demem, ağaların sonu hazan olur, ben sana gül demem gülün ömrü az olur, ben sana paşa demem tahtan düşer azıl olur, ben sana dost diyerem, dostun kalbi daim müşfik olur… Bu mısraları Kızılay’dan alıp bu gün bana yazdıran bu bayram acaba bayram mı değil mi onda da şüphem var…
Ey dosttum! Seninle konuşacağım bu satırlarda, ağalar beyler, paşalar aldı başını gittiler, ancak dostlar geride kaldılar belki onlar bizim çığlığımızı duyarlar… İbrahim dosttu, dost, gerçek bir Dost, "Allah’ı dost edinenler İbrahim’i dost edinsinler… "Bu gün İbrahim’in bayramının arifesi, yarın ise En sevdiği İsmail’ini kurban etmek için kesmeye gittiği gündür… İbrahim’in, bir canı sonlandırmak için gittiği günü kurban olarak kutladığımız bu bayramın anlamını, ağalar, beyler, paşalar ve hükümdarlar anlamazlar, çünkü onların kurban edeceği en sevdiği İsmail’leridir onları yaşatan.O halde onların bayram diye bize yedirdiklerini hala bayram niyetiyle kutlayıp, Allah’ın bayramını kutlamaya geçmeyecek miyiz…
Ben sana Kurban olayım diyemediğimiz bir hayatta kurban bizim neyimize… Kurban kendisinden asla uzaklaşamadığımız, olmazsa olmaz sandığımız tüm bağımlılıklarımızı, Allah’ım senin için feda ediyorum ve bir daha döner bakarsam namerdim dediğimiz ve o kararlılığı gösterdiğimiz eylemlerimizin sonunda hakka dönüşün bir kutlamasıdır…
Soruyorum, etlerini nasıl saklayacaklarını, ne zamana kadar bekleteceklerini, hangi hayvanları keserlerse kendilerine virüs bulaşmamış olurun hesabını yaparak gündemleri belirleyenlerin bu eylemlerine sakın ola ki bayram niyetiyle bakmayın, eğer öyle bakarsanız bir daha asla bayrama kavuşamayacaksınız…
Bayram, bir hayvanı kesmiş olmanın adı değildir… Kan akıtma değildir, insanlara et dağıtmanın adı hiç değildir, ülke panolarına bayramda şu kadar kurban kestik diye reklamlarla ülkenin her yanını süslemek değildir… Bayram bağımlılıkları ve gelenekleri devam ettirmek değildir…
Bayram kurtuluştur…
Ağalıktan, paşalıktan, patronluktan, reislikten, hocalıktan, hükümdarlıktan, maldan, binadan, arsadan, kadından, erkekten, çocuktan, paradan, yamyamlıktan, statülerden, Landlardan, lonklardan, havası yüksek olan tüm balonlardan kurtulmak ve sadece, bir damla su olduğunu anlayarak, özgür bir kul olduğunu haykırmaktır…
Bayram, her şeyi kurban ederek kurtuluştur… Hırstan, arzulardan, bağımlılıktan, yalandan, dolandan, çıkardan, menfaatten, haksızlıktan, zulümden, kayırmacılıktan, adaletsizlikten, beklentilerden, adamcılıktan, vurdumduymazlıktan, gönlünü hoş etmekten, sahtekârlıktan, hileden, hokkabazlıktan, sürüngenlikten, omurgasızlıktan, amip sel yaşamdan, tekebbürden, tağileşmekten karunlaşmaktan, haydutlaşmaktan, mendeburlaşmaktan, enseyi kalınlaştırıp, işkembeyi şişirmekten, kendisine gelince tencereyle bölen başkasına gelince, iğnenin ucuyla taşımaya çalışmaktan kurtulmadan, nasıl kurban kestiğimizi ve bayram yapma hakkına sahip olduğumuzu iddia edebiliriz ki…
İbrahim niçin bayram yaptı bilirsiniz, kendi evladının canına kıydığı için Allah onu mükâfatlandırmadı… Böyle kuluna zulmeden bir Allah yoktur… Dostlar kendimizi kandırmayalım lütfen, bu ayrımı dikkate almayanlar, şunu bilsin ki, bu dünyayı bayram yerine çevirseler de asla Allah’ın belirttiği bayrama kavuşamazlar…Bir kul Allah’tan başka ne varsa hepsini rabbi için feda edecek bir yürekle ayağa kalktığı zaman bayram yapma hakkına sahiptir…İbrahim(a.s)ben sadece Rabbime gidiyorum diyor ve Rabbi dışında ne varsa hepsini feda ettiği için Rabbimiz ona bu tavrından dolayı bir Kurban göndererek afiyetle yeyip bayram yapmasının müjdesini verdi…Peki soruyorum bizler hangi marifetimizden dolayı bu bayramı yapma hakkına sahibiz…Allah hariç her şeyin hayatımıza müdahale ettiği ve hiçbir şeyi elimizden çıkarmayı hesaba katmadığımız bir yaşamda bayram yapacağız öyle mi…?Dünyayı çıkarları için kan ve revan içine sokanlar neden bunu hiç hesaba katmazlar şahsen bana kalırsa bunun hesabını yapsınlar da bayramı bir kenara bıraksınlar…Ölüm gelmiş bayram benim neyime, ağalara gün doğdu, kan damladı yüreğime…
Erol KEKEÇ/2013 Yılının Kurban bayramına atfen yazdığım bir yazımı sizlerle paylaşıyorum...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.