- 956 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Tarım ve Hayvancılığa Yeniden Dönmeliyiz!
Dolar 7 lirayı aştı!!
Bu durumdan çıkarılacak çok önemli dersler var.
Şu andan itibaren tarım ekonomisine geri dönülmeli
Kendi tohumumuzu kendimiz üretmeli
Kendi besi hayvanlarımızı kendimiz üretmeli
Hayvan, gıda ve tohum ithalatından bir an önce vazgeçilmeli
Eskiden olduğu gibi tarım ve hayvancılığı yeniden canlandırmalıyız
En zaruri ihtiyaçlarımızı kendi imkanlarımızla üretmek zorundayız
Öz olarak tüketici toplum olmaktan çıkıp üretici toplum olma yoluna yeniden dönmeliyiz
Şüphesiz bu günler de geçecek Allah’ın izniyle, inşallah.
Ancak, bir daha aynı durumlara düşmemek, dışa bağımlı yaşamaktan mümkün olduğunca uzaklaşabilmek için tüketen değil üreten olmak zorundayız
Her şerden çıkarılacak bir ders vardır
İnşallah bu zor durumdan da güzel dersler çıkarılır ve uygulanır.
Mustafa Kemal ATATÜRK’ün hiç bir sözü boş olmadığı gibi; "Köylü, milletin efendisidir!", sözü de boşa söylenmemiştir.
Zira, köylü milletin temel gereksinimleri olan tarım ve hayvancılık alanındaki emekleri ile göz ardı edilemeyecek kadar çok memleket ekonomisine müthiş katkılar sağlamaktadır! Bu sözün anlamının oturduğu günleri yeniden görmek dua ve temennisiyle inşallah. Amin...
Perihan METİN
YORUMLAR
Tüm köylüler köyleri terketti. Balkonda mı yetiştireceğiz. Evlerde kedi köpek besliyoruz. O da ithal mama ile. Geçen hafta kedimin maması bitti. Dolara zam gelecek diye ithal eden satıcı göndermiyormuş, alamadım. Dedim ki 1 hafta daha göndermezse o mamayı satacak kedi bulamayacak.
Saygılarımla.
Perihan Metin
Hala köylerinde yaşayanlar azsınamayacak kadar çok..
Konu şu ki; bir ara köylü isyanda idi; dışarından hayvan getiriliyor onlar daha ucuz satıldığı için malımız elimizde kalıyor, dışarıdan hayvan getirilmesin, makul bir fiata bizim malımız piyasaya sürülsün. Tohum üretmemiz yasak, kendi tohumumuzu üretemiyoruz zira dışarından gelen tohumları ekmemiz isteniyor. Çünkü, İsrail ile böyle bir antlaşma var. Bu millet, kendi hayvanını da, tohumunu da, meyve-sebzesini de üretebilecek kapasiyete sahip ama GDO lu ürenleri üretmekte diretiliyor ve bu ürünlerin tohumu İsrail'den geliyor.
Daha sağlıklı günlerde buluşmak dileğiyle, iyi günler. Ve umarım kediniz de kısa sürede mamasına kavuşur :)
1974 yılında Kıbrıs'a çıkartma yapmamızın faturasını Amerikan ambargosuyla ödedik. Meşhur kuyruklar o zaman oluşmuştu. Ama gururluyduk, dimdik ayaktaydık. Ve sonunda atlattık. Peki nasıl atlattık ? İçeride kendimize yetecek kadar hayvanmız ve tarım ürünümüz vardı. Peki ya şimdi ?
Kesinlikle haklısınız.
Yazınızı tebrik ediyorum.