- 911 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
TARİH TEKERRÜRDEN İBARETTİR
[ Türk Osmanlı Ceddin Deden Neslin Baban Ey Kahraman Türk Milleti.
Türk Milletinin asırlar boyunca zaman yolculuğunda nasıl doğduğu büyüdüğü sayısız devletler kurduğu imparatorluklar ve dünyaya tarihe ismini eserlerini altın harflerle yazdırdığı aşikardır. Bizler böyle bir neslin evlatlarıyız. Geçmiş Türk devletleri, Hun devleti, Göktürkler, Selçuklular ve sayısız Türk devleti son olarak Osmanlı İmparatorluğu. 600 yıl devam eden muhteşem bir imparatorluk. Devamı ise Türkiye Cumhuriyeti Devleti. Şanlı bir mazisi olan Türkler yılmadan usanmadan atalarının izinden gittiler. İslamiyeti kendilerine pusula olarak aldılar. Çünkü İslamiyet bir yaşam tarzı. Doğruluk, dürüstlük, haramdan uzak kalma, adalet. Çünkü Allah’ın adaleti 100 yıllar boyunca Türk devletlerinin sistemi olmuştur.
Osmanlı imparatorluğu dağıldıktan sonra değişik bölgelerde kalan Türkler başka devletlerin boyunduruğunda yaşamak zorunda kalmışlardır. Türk halkı zorla islamiyetten uzaklaştırılmış, Rusya’nın boyunduruğunda kaldığı için Gagavuz Türkleri ne zorla Hıristiyanlığı kabul ettirilmişlerdir. Sovyetler birliği parçalandıktan sonra Rusya’nın boyunduruğundan kurtulan Türkler kendi devletlerini kurmuşlar. Tekrar tarih sahnesine çıkmışlardır. Azerbaycan, Türkmenistan, Kırgızistan, Özbekistan, Kazakistan…vs. bugün gelinen noktada Türkiye Cumhuriyeti devletleri hızla büyümekte ve gelişmektedir.
Çin devletinin kapitalizme adapte olması dolayısıyla Çin devletinin ileri de dağılması küçülmesi beklenmektedir. Çin de yaşayan 50-55 milyon Uygur Türkleri de bağımsızlığına kavuşmak için tarih yolculuğunda zamanı beklemektedir. Türk devletleri zaman içinde birleşerek Türkiye Birleşik devletleri gibi olacaklar. Osmanlı İmparatorluğunu yeniden canlandıracaklardır. Çünkü tarih tekerrürden ibarettir. Geçmişimiz geleceğimizdir.
Siyaset mi paraya hükmetmeli? Para mı siyasete hükmetmeli? Tabi ki siyaset paraya hükmetmeli. Eski dönemlerde güç ve para siyasete ve siyasetçiye hükmediyordu. Bu tamamen değişti. Türkiye’de ki sistemde yavaş yavaş taşlar yerine oturarak ülkemiz adaletli kalkınan halk ve özgürlükler adına hak düzeni olan bir ülke konumuna geliyor. Halkımız sağ duyulu, sabırlı ve azimlidir. Ülkemizin geleceğini emperyalist ülkelerin boyunduruğundan kurtararak kendi ayakları üzerinde durarak İslam birliğini kurup bölgesinde ve dünyada güç olup adaleti temsil etmeye çalışacaktır. Yeter ki milli değerlerimize, milli politikalarımıza, kültürümüze ve geçmişimize sıkı sıkıya sarılalım. Kurtuluşu çareyi başka rejimlerin politikalarında aramayalım. Kurtuluşumuz bizim özümüzdedir. Bizim içimizdedir. Kültür emperyalizmine uğramayalım, dönüşmeyelim, değişmeyelim. Gelecek bizlerindir.
Dünyanın gücü olan devletler Amerika, Rusya, Çin, İngiltere, Avrupa devletleri siyaset yaparken kendi kendilerine yetmediklerinden değil kendi topraklarında ki enerji kaynaklarını ve yer altı zenginliklerini daha sonraki yıllarda çıkaracakları için başka ülkelerin üzerinde hakimiyet kurarak enerji kaynaklarını ve yer altı zenginliklerini ele geçirmişlerdir. Yüzyıllar boyunca gerek Afrika da misyonerlik adı altında kendi kültürlerini, dinlerini, dillerini Afrika’ya orta doğuya taşıyarak ülke insanlarını kendilerine benzetmeye çalışmışlardır. Medeniyet, demokrasi, çağdaşlık, moda adı altında ülkeyi ve kültürlerini özünden başkalaştırmışlardır. Amaç o ülkeleri kalkındırmak değil, demokrasi getirmek değil, yer altı zenginliklerine, enerji kaynaklarına sahip olmaktır. Sonunda da oldular. Afrika bugün aç ise geri kalmış kıta ise emperyalist ülkelerin sömürülerinden dolayıdır. Sürekli ülkeleri iç kargaşaya, kaosa sokmuşlar, kardeşi kardeşe kırdırtmışlardır.
Amaç ülkelerin kendilerine bağımlı kalabilmesi için yapmış oldukları senaryolardır. Dün olduğu gibi bugün de durum aynıdır. Yap boz tahtası gibi ülke rejimlerini siyasi, askeri ve maddi güçleri ile değiştirip sömürü düzenine devam etmektedirler. Turuncu devrim büyük Ortadoğu projesinin bir eseridir. Irak, Afganistan, Mısır, Tunus, Libya, Suriye..vs ülkeleri sil baştan değiştirip ülkeleri bölerek yeni baştan devam etmeleridir. Bunun tek çaresi İslam birliğinin kurulması ülkelerin bilinçlenmesidir. RAFETTİN AYVACI ]
YORUMLAR
Sevgili Yazar,
Makalenizde verdiginiz bir bilgi var ki, ciddi bir yanilgi ve yanilgi sonucu yanlis bilgilenme, dolayisiyla yanlis bilgilendirme.
Gagauz'larin Rusya'nin boyundurugunda kaldigi için zorla hristiyanlastirildiklarini söylemissiniz, bu bilgiyi nereden aldiniz, bunu bir yerden aldiysaniz o aldiginiz yer uydurmus, bir yerden almadiysaniz siz iyi uydurmussunuz.
Gagauzlar yani Gökoguzlarin yasadigi yer, Moldova'ya bagli bir küçük bölgedir bugün, tarihte de Ruslara hemen hemen hiç bagli degillerdi, yahutta sizin bahsettiginiz döneme bakarsak, Gagauzlar'in yasadigi bölge Osmanli dönemi Bogdan olarak isimlendirilmistir.
I.Murat yani Murat Hüdavendigar ve onun oglu Yildirim Beyazid dönemine tekabül eden 14.yúzyil sonlarinda bir prensin ismi Bogdan oldugu için, Osmanlilar tarafindan bu isim verilmistir.
19.yüzyilda Ruslar isgal ettiler evet ve oraya Besarabya dediler. Fakat Bogdan prensligi Osmanli'ya bagli iken ve hatta evvelinde de orada yasayan Gagauzlar müslüman degillerdi.
Yildirim Beyazit ve Fatih dönemleri arasinda Gagauzlar için özel kanunlar çikarilmistir zaman zaman. Hatta bu kanunlardan birisi, Gagauzlar gayri-müslim olmalarina ragmen, diger gayri-müslimlerin ödedikleri vergilerden muaf tutulmuslardir ve hatta orduda ve hatta Türk veya múslüman olunmasi gereken savasçi birliklere de alinmislardir.
Yani hep hristiyanlardi, sonradan hristiyanlastirilmadilar.
selamlar, saygilar,
Gürcistan'ın Lari'si, savaştaki Suriye'nin lirası bizim paranın karşısında değer kazandı; hadi gülümse :)
Yani doların değeri yükselmiyor, TL nin değeri düşüyor; hadi gülümse :)
Burnumuza kadar lağım çukuruna battık; hadi gülümse :) (ama ağzını açmadan)
Ekonomik bağımsızlığın gitti, sıra siyasi bağımsızlığında; hadi gülümse :)
Otoyola, köprülere %40, Doğal gaza %49, Elektriğe %9 zam geldi (şimdilik) ; hadi gülümse :)
Benzin 6.20 TL ; hadi gülümse :)
Demokrasi, hak hukuk adaleti salla; hadi gülümse...
Not: lütfen gaza zam yapmayın. Gazla çalışan bir millete en büyük kötülük olur...
Hadi gülümse :)
Zannederim insanın en büyük yanılgılarından biri zanlarını gerçek zannetmesidir. Bir zannın gerçek zannedilecek kıvama gelmesinin sırrı ise çok tekrar edilmesidir. Çok duyduğumuz, çok gördüğümüz, çok konuştuğumuz, çok düşündüğümüz şey zihnimizde kendini gerçekleştirir ve gerçekte de gerçekleştiği algısına kapılmamıza neden olur.
İnsan ve hayat düşünceden ibarettir. Onu iyi veya kötü boyutuna taşıyan biziz. Daha iyi bir insan, daha iyi bir aile, daha iyi bir ülke olabilmek adına pozitif zanlar(düşünceler) üretebilen zihinlere ihtiyacımız var ki pozitifleşebilelim.
Pozitif zanlar üzerine kurulu yazınız için teşekkürler. Zira pozitif gerçekler, pozitif zanların ürünüdür. Hayal edelim, gerçekleşsin. Saygılarımla.
Samimi anlamaya çalışıyorum
Çin devletinin kapitalizme adapte olması dolayısıyla Çin devletinin ileri de dağılması küçülmesi beklenmektedir.
(Komunist likten kapitalizme geçiş nasıl bir küçülme sonucunu doğurur izaha muhtaç...Çin’in orta Asya’da ,Pakistan’da ve daha nice yerlerde yaptığı yatırımları bilmeden mi yazıyorsunuz )
Çin de yaşayan 50-55 milyon Uygur Türkleri de bağımsızlığına kavuşmak için tarih yolculuğunda zamanı beklemektedir. (İstemediğimden değil ama nasıl ?)
Türk devletleri zaman içinde birleşerek Türkiye Birleşik devletleri gibi olacaklar. Osmanlı İmparatorluğunu yeniden canlandıracaklardır. (En azından Türki cumhuriyetleri hiç bilmediğiniz anlıyorum bu cümleden.)Çünkü tarih tekerrürden ibarettir.(tarihte her olan şey sizce aynıyla mı tekrar eder.Misliyle tekerrür diye birşey duydunuz mu peki )
Yaşasın propoganda..
En azından siyaset para hüküm ilintisini açıklasaydınız bari
Geldi bizim fino resimli ihtiyar :)
TC düşmanlığı he !
Biz kaldırdık ehr yerden TC yazılarını.
Dağlardan taşlardan biz sildirdik "Ne Mutlu Türküm Diyene" Yazılarını.
Andımızı biz yasakladık.
Hiçbir biligi, bilimsellik, gerçek done yazmadan kuru amigolukla nereye kadar gideceksiniz merak ediyorum. Dolar 5.400 ü gördü. Yani bir ülkenin iflasının ilanıdır bu. Ki isteyenle istediği iddiaya varım, yılbaşında 7 lirayı aşacak. Adı sanı duyulmamış ülkelerin parası bile bizim Lira karşısında değer kazandı ama gururunuza dokunmuyor. Gerçi yok ki dokunsun. Allah ömür verirse yılbaşını göreceğiz. Aynı Barzani konusunda olduğu gibi dilin nereye kaçar bilmiyorum.
Nasıl yendik amaaa diye avunun bakalım. Unutmayın aynı gemideyiz !
ya hu abim normal görmek gerekir
adamların gayesi yok lideri yok sorsan atatürk ya der :)
işi gücü t.c düşmöanlığı çünki başka şekilde fark bile edilmiyorlar
yanii buncağız bari bırakın konuşsunlar yoksa ikiye yarılır da çoluk çocuk sıkıntı çeker
koskoca devlet bizde ya hu... bir çıkmaz mahalleyi bunlara bırakmazsak birbirlerini kovalarlar valla
avunsun dursunlar abi ya hu :)
çok güzeldi tebrik ederim, saygılarımla
Ben konuşunca suç oluyor. Defterden bahsetmiyorum sadece ! Ama susunca da şişiyorum.
Sahi sen ne içiyorsun arkadaş. Benim bildiğim hiçbir uyuşturucu bir insanı bu kadar tuhaf yapmaya yetmez. Tuhaf kelimesi üzerinde baya bir düşündüm. Kırmadan dökmeden en uygun kelime olarak bunu bulabildim.
Türklükten bahsediyorsun da, daha ağzına Türk kelimesini almamış, Türklüğü ayakları altına almış ve 16 yıldır üstünde tepinen bir adamın ardında koşturuyorsun. Hatta nefret ediyor yahu...
Geldiğinden beri bu ülkenin mazisinde görülmemiş bir ayrımcılık, düşmanlık ve kutuplaşmayı körükleyen adamın ardında birlikten beraberlikten bahsediyorsun. Ayrıca Doğu Türkistanlı kardeşlerimizi Çin rejimine karşı koyduğu için terörist olmakla itham eden bir adam var karşında ! Yok yok bunun içilen şeyle de bir bağı bağlantısı yok. Sen başka bir şey kullanıyorsun kesin.
"Türkiye Cumhuriyeti devletleri hızla büyümekte ve gelişmektedir. "
"Gelecek bizlerindir"
"İslam Birliği"
Kardeş evde yalnız mısın ? Seni dürtüp uyandıracak kimse yok mu ?
Batmışız birader bitmişiz. İflas etti Türkiye iflas. Akbabalar malumun ilanını bekliyor. Büyüyen gelişen ülkelerde zırt pırt halkın yastığının altındakilerinin devlet tarafından dilenildiğini gördün mü ? Mesela Merkel'i yastığınızın altındaki doları altını bozdurun derken düşünebiliyor musun ? Yada Trump'ı ? Ama bizim dünya lideri her sene tazeliyor bu çağrıyı. O kadar mı düştük diye sormuyor musun kendine ? Daha dün hava atıyorlardı AY EM EF bizden 5 milyar euro istedi de verin dedim diye... Şimdi %25 faizle Çin'den 3,6 milyar euro kredi bulduk diye zil takıp oynuyorlar. Sana da bir tuhaflık var gibi gelmiyor mu ?
Ben bunları yazdım ya, sen şimdi bunların hiçbirine cevap vermeyeceksin biliyorum. Çünkü sizin civarda bunlara verilecek cevap yok. Gak guk edeceksin, geliştik, uçuyoruz, dünya lideriyiz babında saçmalayacaksın yine; mesnetsiz...
"Eski dönemlerde güç ve para siyasete ve siyasetçiye hükmediyordu. Bu tamamen değişti. Türkiye’de ki sistemde yavaş yavaş taşlar yerine oturarak ülkemiz adaletli kalkınan halk ve özgürlükler adına hak düzeni olan bir ülke konumuna geliyor. Halkımız sağ duyulu, sabırlı ve azimlidir. Ülkemizin geleceğini emperyalist ülkelerin boyunduruğundan kurtararak kendi ayakları üzerinde durarak İslam birliğini kurup bölgesinde ve dünyada güç olup adaleti temsil etmeye çalışacaktır. Yeter ki milli değerlerimize, milli politikalarımıza, kültürümüze ve geçmişimize sıkı sıkıya sarılalım. Kurtuluşu çareyi başka rejimlerin politikalarında aramayalım. Kurtuluşumuz bizim özümüzdedir. Bizim içimizdedir. Kültür emperyalizmine uğramayalım, dönüşmeyelim, değişmeyelim. Gelecek bizlerindir"
Siz bu yazdıklarınıza gerçekten inanıyormusunuz değerli kalem.
Çünkü bana fazla ütopik geldi.Bu ülkede siyaset paraya hükmetmiyor para siyasete hükmediyor maalesef ve bizim rejim sistemimiz CUMHURİYET bile yerle yeksan olmuşken daha hangi birlikten bahsediyorsunuz anlayamadım.
BOP eş başkanının sizin gibi düşündüğünü sanmıyorum.
Selam ve sevgiler