- 1383 Okunma
- 13 Yorum
- 2 Beğeni
PARKTA...
Havalar da çok sıcak. Evlerde durulamıyor. Burada deniz de yok ki girip de serinlesek. En iyisi parklar. Hanım elektrik süpürgesinin başlığını ayağıma ayağıma vuruyor. Anladım bu- Kalk ta git temizlik yapacağım.- Demek. Kitabım elimde eve en yakın parkta aldım soluğu. Şu yeşillik, şu serinlik ne güzel. Şu güzelim ağaçlara nasıl kıyıyorlar da kesiyorlar anlamak mümkün değil.
Oturdum bir banka açtım kitabımı kaldığım yerden okumaya başlamıştım ki... Karşı bankta oturan genç:
“Ağabey okumayı çok seviyorsun galiba.”
Canım hiç konuşmak istemiyor. Başımı salladım.
“Severim. İnsanlar okumalı.”
Devam ediyorum okumaya. Ama okuduklarımı da anlamıyorum. Genç tekrar:
“ Ne okuyorsun ağabey?”
Cevap vermedim. Kapattım kitabı.
“Senin canın sohbet etmek mi istiyor?”
“Hee valla öyle be ağabey !” Dedi.
Der demez de kalktı yanıma geldi.
Kendini tanıttı. Üniversite de öğrenciymiş.
“Ağabey ben de çok okuyorum. Hem de yazılar, şiirler yazarım. Sende yazı yazıyor musun ağabey?”
“Evet, yazıyorum”
Gözlerinin içi güldü.
Benden büyüksün. Olgunsun. Tecrübelisindir de. Sana bir şey soracağım.”
Sor! Deme mi beklemeden başladı anlatmaya:
“Ağabey Apart ta beraber kaldığım arkadaşım edebiyata çok meraklı. Bir edebiyat sitesine üye olmuş. Israr etti. Ben de aynı siteye üye oldum. Aidat falan da istemediler. Bazı böyle siteler varmış önce ücretsiz üye yapıyorlar sonra bir sürü borç çıkarıyorlarmış. İnternetten girdim. Baktım. Çok kapsamlı bir site. Orada yazılarım yayınlanır mı? Beğenirler mi? Okuyucularım olur mu?”
Çok az da olsa yanılma ihtimali ne karşı sordum:
Sitenin adı ne?
“EDEBİYAT DEFTERİ”
Güldüm. Biraz da beklediğim cevabı almış olmanın verdiği huzurla, ona göre abartılı gülmüş olacağım ki. Telaşlandı.
“Çok mu yanlış yapmışım ağabey?”
“ Hayır, çok iyi yapmışsın. Sekiz yılı aşkın ben o sitede yazıyorum.”
Karne hediyesi bisiklet alınmış çocuğun sevinci belirdi yüzünde. Öyle bir sevinç yeli. Öyle bir coşku.
-Hayat tesadüflerden ibarettir-derler. Doğruymuş demek ki.
Uzun uzun Defteri, deftere yazı girmesini, o anda aklıma gelen yazarları özelliklerini anlattım:
Gül peri, Afet İnce Kırat, Hicran Akkaya hecenin ustasıdırlar.
Su Misali, Davidoff, Aynur Engindeniz, Gamzelimm, Ayşegül Akdağ, Nermin Kaçar, Emine45 de öykülerin…
İbrahim Çelikli, Numan Kurt köy öykülerinin, Serhat Bingöl, Sami Biberoğulları mizahın ustasıdırlar.
Hele mizahta Sami Hocayı tek geçerim ben. Bazen siyasete de girer ama illa benim gibi düşünmek zorunda olacaksınız demez. Bazen sinirlenir, kızar. Siteye yazarlara ver yansın eder. Ama özünde
Pırlantadır. Adam gibi adamdır. Benim dostumdur.
Makale mi istiyorsun? Ya da bilgilenmek mi? Oku Suat Zobu’u, oku Levent Taneri. Canın karikatür mü çekti Yekta Atillaya bak mesela… Ama sen sen ol siyaset yazma.
Mesela duygu şairi Oya Gedik vardır. Ve daha niceleri…
Serbest şiir deyince bir zamanlar Toynak mahlaslı bir şair vardı ki Aman Allah.
Serbesti ondan okuyacaksın.Eğer sağ elin sol göğsüne ulaşıyorsa kalbinin sesini dinleyeceksin...
Adını hatırlayamadım diğer dostlar kusura bakmasınlar. Şu anda aklıma gelenler bunlar.
Haa anmadan geçemeyeceğim. Felsefeyi seviyorsan Gülüm Çamlısoy’u okumadan geçme.
Hanımefendi hem şiir hem nesir yazan birini arıyorsan Fatma Oral’a uğramamazlık etme.
Peki; kısa ve özü mü seviyorsun. Adresin Esma Kahramandır unutma…
"Şiirle aran nasıl?"
"Fena değildir."
“Peki. Ben sana bir şiir okuyayım bakalım kimin olduğun bilecek misin?"
“Oku abi”
Dört yanım puşt zulası
Dost yüzlü, dost gülücüklü
Sigaramdan yanarlar
Alnım öperler
Suskun hayın çiyansı
Ağabey bilmez miyim Ahmet Arifi’n Ay Karanlık şiirinden. Peki, ağabey sekiz senedir bu site yazdığını söylüyorsun. Tecrübelisin site de bazı aksaklıklar var mı?
“Var tabii olmaz olur mu? Mesela seçimlerden önce de şimdiler de de siyasi yazılar aldı başını gidiyor. Bu tür yazı yazanlar birbirleriyle takışıyor. Edebiyat adına iyi olmuyor. Daha evvelki birkaç yazımda da bunu belirttim. Ne kadar insan varsa o kadarda fikir vardır. Yazmayalım bu tür yazıları dedim. Ama ben kimim ki. Bende 200 bin üyeden biriyim. Peki, yönetim buna müdahale etti mi?
“Hayır”
“Ben şöyle düşünüyorum. Bu site bizden beş kuruş talep etmiyor. Katılırlar ya da katılmazlar. Güzel bir platform yazalım şiirlerimizi yazılarımızı dostça paylaşalım. Herkesin siyasi görüşü kendine kalsın. Olmuyor. Olamıyor işte.
“Abi kitap?
“ Var bir kitabım. Adı DÖRT DÜĞME”
“Dört düğme derken?
“Otuz senede milyonlarca kere düğmelediğim çözdüğüm üniformanın düğmeleri”
“Abi sen asker miydin?
“Evet”
“Allah…Allah.. Ben askerleri kusura bakma ama duygusuz sanırdım.
“Tanıdın işte bir askeri
“Şeyy.. Abi o kitabından bana bir tane satsan.
“Bak genç; benim bir Bedri yanım bir de Bedros yanım vardır. Ben kimseye parayla kitap satmam. O kitap benim üç çocuk dört torundan sonra en kıymetlimdir. O nun değerini belirleyen para henüz icat edilmedi.
“Abi…!!!”
“Tamam, git derslerine bak. Yarın burada buluşur kitabını da imzalar veririm.”
EDEBİYAT DEFTERİ YENİ BİR YAZAR MI KAZANIYOR? BEKLEYİP GÖRECEĞİZ…
YORUMLAR
Mesela duygu şairi Oya Gedik vardır. Ve daha niceleri…çok tesekkürler ederim güzel görüşlerinize.
Evet çok değerli kalem dost , subat ayından beri eşimin sağlığıyla uğraşıyorum, biraz önce girdim siteye eşim çok ağır bir durumda yoğun bakımda , inanın aylardır ilk kez sizin kaleminizi okudum, ne güzel edebiyat diliyle yazmıs kaleminiz. çok özlesem de sitemizdeki kalemleri , darmadağınım . Saygılarımı bıraktım...
Bedri Tokul
Önemli olan Sağlık...
Sevgili meslektaşıma acil şifalar, size de sabırlar diliyorum.
Duygu yüklü kardeşim benim.
Selam ve Saygıyla...
aksine
gençleri öyle bir bataklığa sürüklemişsin kiiii
yanılıyorumdur inşaallah
biraz önce Sn Mehmet Ali IŞIK'ın "Zamane Gençleri" isimli eleştirel şiirine yaptığım yorumda "biz hiç genç olmadık mı" dedikten sonra;
"" şiirinize sanatınıza hayranımdır..
ancak; haklı olsanız bile serzenişe hakkımız yok..
Şairi karşılaştığı bir manzara meyus kılmış olabilir..
biz öyle olmadık malum
keşke olsaydık.
ya da bizim jenerasyon kendi şımartılmadığı için sonrakileri şımarttı
yani müsebbibi bizleriz..
onun çün şikayet hakkımız yok"" demiştim
Üstad kendimden biliyorum.. hatta defaten etkinliklere davet edildiğimde
"benim muhataplarımın yaş ortalaması 60 ın üzerinde olmalı" derim.. gençler ne bilsin kölgenin dışınd kalan yolma tarlasındaki bebeği.. eynelden çıkılmadan anasının bebeğini emziremediğini.. sabah öğle akşam sadece bulgur aşını.. haksız mıyım..
ezcümle mesele şudur efendim.. özellikle bizim jenerasyon kendi sıkıntılarımızdan bizden sonrakileri kolladık.. hal böyle olunca yeniyetmeler daha kolay eserler.. daha yogun flörtlerdeler.. özellikle benim işledim ömür verilen sevdaları anlamkta güçlük çekerler..
hal böyle olunca önerdiklerinizi görünce ağır-ağdalı eserler veren bir güruh..
Delikanlı bir daha Edebiyat Defterine girmemek üzere Ispartayı da terk ederse vebali Sizin
saygılar sunarım..
NOT: bizler de O Delikanlıyı da takip edelim.. biz de gençleri yanıyalım sayenizde..
bu da vebalinizin dyeti olsun
Bedri Tokul
Bir yorum değil de, güzel bir yazı olabilecek yüreğinizin sesini dinledim.
Ustalık kolay değil be Dostum.
Selamlarımla.
İbrahim Çelikli.
Ey benim gönlü evren büyüklüğünde olan Koca Dostum, ey benim benim gönlü güzel Can Dostum; VAROL..
Nasıl onure ettin anlatamam. Senin övgüne mazhar olmak ne büyük mutluluk, çok teşekkür ederim.
Baldan damlalarının arasında yer bulabilmekten çok mutlu oldum sağolasın.
Ne diyeceğimi bilemiyorum, ne güzel bir yazı.
Çok selam ve saygı gönderiyorum Can Dost VAROL..
Bedri Tokul
Anlattıklarımın aynısını yap.
Neler hissettiğimi o zaman anlarsın.
Önce sağ elini dudaklarına götür.
Daha sonra;
Dört parmak kapalı. Baş parmak işaret parmağının ilk boğumunda
iken sağ kaşın hizasına getir.
İşte ben de bu güzel yorum için bunları yaptım.
DOSTUM BENİM...
Çok teşekkür ediyorum sevgili üstadım, sevgili ağabeyim. Ne güzel anlatmışsiniz. Edebiyat defteri bize sizleri kazandırdı. Güzel insanların paylaşımlarını okuma fırsatı verdi. Her üyenin siyasi fikirleri için saygımız sonsuz. Yeni üyenin de sizinle karşılaşması çok güzel. Kitabınızı kutlarım .
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Selam ve Saygılarımla.
Ne tuhaf şu kötü ruhlu insanlar.
Biri birinin ardından kötü söz söyleyince veya iftira atınca tatmin olur haldeler.
Ne oldu şimdi birkaç satır yazı ile mars oldunuz.
Şahitlerimizde var mı? Sizi yakında bizler Mars'a bile yollarız biz evvelallah. Orada bir edebiyat sitesi kurun " Gel kardaş gel, ilk gelenlere ucuzluk." Diye bağırın. Biz buraya para ödemen girdik. Öyle de devam ettik. Hay senin kafana Habib Kardaş nasıl akıl edemedin. Hazırlan sende Mars'a gidiyon. Akıllanmadan da dönmeyeceksin.
Sevgiyle Abim.
Bedri Tokul
"Alındı anlaşıldı"
Sen hep bildin zaten ne zaman ne diyeğini...
Selamlarımla Usta.
Güzel bir paylaşım olmuş, gerçekse de kurguysa da... Eleştiri babında tek katıldığım nokta siyasi yazı ve şiirler, ya herkes fikrini kendisine saklasın ya da birbirlerinin yazdıklarına karışmasınlar. Sevmediğim bir insana, düşünceye övgüler yazanları da okuyorum aksini de. Sadece yazmıyorum o kadar. Bu arada ismi geçenlerden Toynak kardeşimizi özledim gerçekten keşke geri gelse. Teşekkürler saygılar ağabeyim.
Bedri Tokul
Değil mi ama Toynağın , eski dostlukların ayrı bir tadı yok muydu?
Selam ve Saygıyla hecenin Sultanı can Bacı...
Yine ilgiyle okuduğum güzel bir yazı. Teşekkür ediyorum bu arada.
Edebiyat defteri yeni yazarlar kazansın tabii bu çok da güzel olur. Yeni kalemlerden şiirler ve yazılar okumak.
Yazınızda bir çok şey buldum. Siyasi yazılar hakkında sizin gibi düşünüyorum. Herkesin tercihi farklı olabilir ve buraya yansıdığında tartışmalar yaşanıyor bu da üzücü oluyor.
Verdiğiniz isimlerden bir çoğunu biliyorum , içlerinde takip ettiklerim de var. Toynak isimli üyeye ise bir kaç gün önce rastladım. Bazen artık deftere gelmeyen eski üyelerin şiirlerini ve yazılarını okuyorum, çok iyi şairler ve yazarlar var gerçekten. Okumanın ise insana çok şey kattığını düşünenlerdenim.
Buraya üye olmanıza vesile olan ve kıskanan arkadaşınızın yaptığını anlamak zor. Her kalem farklıdır çünkü. Umarım yakın zamanda bu durumdan vazgeçer.Kitabınız ise hayırlı olsun. Yazmak istediğim çok şey vardı yazınıza dair inşallah çok karışık yazmamışımdır. Bazen konudan konuya ani geçişler yapıyorum çünkü.
Severek okuduğum yazılarınızdan biriydi. Emeklerinize sağlık.
Selam ve saygılarımla
Bedri Tokul
Sizi de ben zevkle okuyanlardanım.
Ah Ustam Ahh...
Bu siteye yeni girdiğim yıllarda , yazılar da dostluklarda kaymaklı kadayıf tadındaydı.
Şimdi; kızan kızsın ama eski tat maalesef kalmadı.
Hani söze başlamışken şunu da söylemeden geçemeyeceğim:
Fikrime katılanlar olur ya da olmaz.
Bu site de kendine isim bulmuş bazı yazarlar başka sitelerde de aynı yazılarını yayınlıyorlar.Ben buna katılamıyorum.
Ne var? Sitemizin suyu mu çıktı ?
Selam ve Saygıyla...
Bedri Tokul
Selamlarımla.
Bedri Tokul
Okumazsan okuma.
Ben de ...Duygusuz.....
Hadi neyse söylemiyeyim...
Bedri Tokul
Her şeye negatif yaklaşıyor, hatalar yapıyorum.
Yorumunu dikkatli okusaydım üslubunu da bildiğime göre
doğruyu anlardım.
Neyse!
Sen gani gönüllüsündür Sultan benim kusuruma bakmazsın.
Sevgiyle kal.
kutlarım hocam..bazen kitap alıp bende parka gidiyorum.....ve kitabınız çıkmış hayırlı ve okuyucusu bol olsun..bakarsın parkta filan karşılaşırsak kimbilir banada imzalarsanız sevinirim......selam ve dualarımla
Bedri Tokul
Gün olur bir gün seninle de bir parkta oturur,
Edebiyat konuşuruz.
Belli mi olur?
Selamlarımla.