- 456 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ALİ FUAT CEBESOY.
ALİ FUAT CEBESOY
Ali Fuat Cebesoy Türk asker ve siyaset adamı olup 23 Eylül 1882 yılında İstanbul Üsküdar da dünyaya gelmiş olup hayatını ise 10 Ocak 1968 yılında kaybetmiştir. Türkiye Cumhuriyetinin ilk Cumhurbaşkanı olarak Mustafa Kemal Atatürk ün Harp Okulundan sınıf arkadaşı olmaktadır.
Ali Fuat Cebesoy Türkiye işgali sırasında İzmit’ten Ankara ya ilerlemekte olan İngiliz birliklerine ateş açma emrini vermiştir. Bu emir sonrasında ise Kurtuluş Savaşını fiilen başlatan komutan olmuştur. Ali Fuat Cebesoy savaş süresinde çok önemli görevler aldı ve Moskova Büyükelçiliği görevini oldukça başarılı bir şekilde yürüttü. Türkiye’nin kuzeydoğu sınırlarını belirlemek adına Moskova Antlaşması’nı imzalamıştır. Savaş sonrası siyasi yaşamına başladı ve Türkiye’nin ilk muhalefet partisi olan Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasının kurucularından birisi oldu ve sonrasında İzmir suikastı sanığı olarak Orgeneral rütbesi adı altında İstiklal Mahkemelerinde yargılanmıştır.
Cebesoy 1939 yılından sırasında siyasete dönerek TBMM başkanlığı, Bayındırlık bakanlığı görevini üstlendi. 1948 yılından sonra ise siyasete Demokrat Parti’de devam etmiştir.27 Mayıs Darbesinden sonra Yassı ada Mahkemeleri’nde yargılandı.
YORUMLAR
...
cokbilmis tarafından 7/27/2018 7:18:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Filiz Şahin.
Kurtuluş Savaşı karşıtı Alemdar gazetesinde Mustafa Sabri ile birlikte yazılar yazan biri İskilipli Atıf. Yazılarından birinde de “İslamın kilidini İngilizler koruyacak” diyen biri.
vatanın bekası deyip ingiliz ajanlığı yaptığı, halkı isyana teşvik ettiği belgelenmiş birini sırtlanmanızı da ben anlamıyorum
Şapka Devrimi’ne karşı olmaktan veya şapka takmamaktan değil, hem Kurtuluş Savaşı yıllarında, hem de Cumhuriyet döneminde dini kullanıp kışkırtıcılık yapmaktan, halkı isyana teşvik etmekten o zamanki yasalara uygun olarak “vatana ihanet” suçundan idam edilmiş...
selametle