- 515 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EY SAİT FAİK !
-ZITLAR ZITLARA İYİ GELİR..-METİN KAÇAN
İyilikler kötülüklere iyi mi gelirdi, ya da gelebilir miydi?Bu kadar kirlenmiş bir dünyanın evlatları güzellikleri hak eder mi ki?Merhametten yüz bulmuş binlerce maskeli yüzler varken mazlumun sessizliğinden güç alıp acımasızca hayatını mahvederlerken zalimler, neydi ki iyi gelen?
Bir sözünü hatırladım Sait Faik’in:
-Dünyayı güzellik kurtaracak..Bir insanı sevmekle başlar her şey..-
Öyle miydi gerçekten ey Sait Faik!Sevince dünyan daha da güzel mi oldu, yoksa daha da mı virane?..Haksızlığı görüp bir şey yapamayan kendini yazmaya veren, yazmasam deli olacaktım diyendin oysa...
Metin Kaçan intihar mektubunda yazmıştı oysa bu dizesini..Yaşayamadıysan, ölmeli..dedi ve attı kendi sonsuzluğa..Belki de zıtlık buydu yaşamak ve ölmek ...Yaşayamayanlara ölmek iyi gelir..demek bu..
Peki iyiler ölürse dünyayı hangi güzellik kurtaracaktı ey Sait Faik!...Şairlerin intihar ettiği bu kahpe dünyada..
Yaşar Kemal dememiş miydi:
O iyi insanlar, o güzel atlara binip çekip gittiler..Demirin tuncuna insanın piçine kaldık..
İşte buydu ey Yaşar Kemal!- İyiler ölümü seçti, dünya alçakça insan siluletinde maskeli yüzlere kaldı..İnsanın namussuzuna, kötüsüne, umursamazına ve kahpesine, piçine kaldık..Kalmıştık..
-Biz inanmazsak tanrılar ölür demiştin- ey Metin Kaçan!İnanmak mı istemedin, neydi inancını kaybettiren..Doğru ya insanın kötüsüne kalmıştık...
Ey dünya, iyileri öldürme!Döktüğün bu kaçıncı kan, aldığın can..Döndükçe kötüleri döndür yolundan..Affetme, dönmezlerse yolundan sakın..
-Tanrım, onları bağışlama çünkü ne yaptıklarını çok iyi biliyorlar-dememiş miydi Vladimir Jankélévitch..
Kim bilir hangi acının tadını yaşarken, ümidini kesmişken her şeyden..Ona bunu dedirten hangi zalim veya zalimlerdi?
Affetme tanrım, bağışlama kötüleri..Güzel insanları alıp bu diyardan götürenleri, intihara sürükleyenleri, can yakanları..Yalvarırım...
Kötüye de uğrasın kötülük..Ettiğini bulsun, mazlumun da güldüğünü görelim..Onlara gün yüzü gösterme, yalvarırım..Şairler ölmesin daha çok yazılacak şiirler varken..Yalvarırım..
Bir türkü çalıyor..NEŞET ERTAŞ’tan...
-CAHİLDİM, DÜNYANIN RENGİNE KANDIM.-
Ey, Neşet Ertaş!Sazınla hüzünlü, güzel kalplere dokunan üstat..
Cahildim, evet ama öğrendim.Kanmam daha..
Ey şair yürekliler dinleyin bu kalemi..KANMAYIN DAHA KİMSENİN,DÜNYANIN RENGİNE, ALDANMAYIN...ALDANDIM, YANDIM../CANAN KAÇAN