- 360 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAM VE GÜZEL BİR KIR DÜĞÜNÜ
BAYRAM VE GÜZEL BİR KIR DÜĞÜNÜ
Hüzün bayramdan iki gün önce başladı. İlk defa annemin mezarını kardeşlerimle beraber ziyarete gittim. Daha evvel mezar ziyaretlerine giderken yapmış oldukları hiçbir teklifi kabul etmemiştim. Mutlaka her reddedişimde ne kokar ne bulaşır diye düşünmüşlerdir. Evet, gitmiyordum çünkü ben yapı olarak kardeşlerim kadar soğukkanlı ve sakin kalamıyorum. Nitekim aynı şey başıma geldi. Gözlerimden yağmur niyetine yaş akıyordu.
Bayramın birinci günü bütün gün evdeydim. Sadece alış veriş yapmak ve gazete almak için dışarı çıktım. Beklediklerim vardı ama kimse gelmedi. Aksine hiç beklemediğim biri gelerek yüzümü güldürdü. Birinci günü böyle kapattık.
İkinci güne çok daha iyi başladık. Eşim telefonla arayarak ‘’ abime bayramlaşmaya gideceğim gelecek misin?’’ Dedi. Bir an düşündüm, gidersem ne kaybederim? ‘’ Geliyorum ‘’dedim. Bizim sokağın köşesinde buluşarak Saimlere gittik. İyi ki de gitmişim bütün kızlar bir aradaydı. Hepsiyle görüştüm. Ama içlerinden biri vardı ki uzun zamandır görmüyordum. Aysel ile öyle sarıldık ki bir birimize yılların hasreti bir anda yok olmuştu. Demek ki insan sevdiği birini böyle özlüyormuş. Kim bilir bir daha ne zaman görüşmek kısmet olacak.
Ve saat beş buçuk Bekir’in kullandığı arabayla Beykoz’a Kır Düğününe yollandık. Giderken yol boyunca yanıma aldığım kitabı okudum. Zaman bana çok çabuk geçti. Böyle bir şeye ön ayak olduğun için sana teşekkür ederim Bekir.
KIR DÜĞÜNÜ
Düğün önemliydi ama benim açımdan yıllardır görmediğim fakat yüreğimde yaşattığım akrabalarımı görecektim. Gördüm de Yengemin yeniden elini öpmek geç te olsa nasip oldu. Nilgün’ü, Nihal’i, Nilüfer’i gördüm. Hayriye Ablamı, İbrahim Ağabeyi, Rıdvan’ı, Üzeyir Ağabeyi gördüm.
Daha da önemlisi Meliha’yı gördüm Gökmen Beyi tanıdım. Gözlerine baktığım zaman İzmir’i gördüm ve o güzelim şehre gidemesem de, ailecek gelerek İzmir’i bana getirdiler
Düğüne gelince, yağmur keyfimizi biraz kaçırsa da güzel oldu. Amma en güzeli Gelinle damadın piste oynayarak gelmesi harika bir şeydi. Ve çok uyumluydular. Benden on üzerinden on puan. İnşallah bir gün bir daha sevdiğim insanları görmek bana kısmet olur.
Böylece hüzünle başlayan bayram öncesi ve bayram, ikinci günü dört başı mamur bir şölene dönüştü. Allah her kese böyle bayramlar nasip etsin. Nice yeni bayramlarda buluşmak dileği ile.
17.06.2018/Pazar
Tuğrul Ahmet Pekel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.