- 1064 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOSTLUK?
Bugünde herkesin dilinden düşüremediği ve mükemmellikten dem vurduğu bir bir konu var dostluk.
Nedir ne değildir diye sormaya gerek yok çünkü bu konu o kadar farklı bakış açılarıyla yön değiştirme özelliğine sahip ki neresinden bakarsanız yada tutarsanız tutun hep farklı cevaplarla karşılaşma olasılığınız çok yüksektir şimdi gelelim dost olmak için insanların özel bir çaba harcamasına gerek var mı yok mu...aslında dürüst insanların yapıcılık anlamında davranan insanların kimselerin zarar görmemesi açısından idarecilik yapmayı kendine vazife edinen insanların temelde oldukları gibi hareket etmeleri ve sonucunda etrafında olup biten şu veya bu şekilde tanık olduğu olaylarda iki tarafında yararına olacak davranışlar sergileyerek kırgınlığa uğranılmaması açısından sorumluluk bilinci ile hareket etmesi kişinin erdeminden olduğu kadar ne denli ileri derecede insancıl bir davranış olduğu çok net bir şekilde anlaşılmaktadır..ve bu tarz davranışları sergileyen insanlar genellikle çıkarsız ve sadece iyilikle sınırlı dostane davranış sahipleridir..ama hiç kabul görmezler dürüstlük pahalıdır her vicdana sığmaz.
Bir başkaları da kendilerini olduklarından farklı gösterme çabası içinde olanlar vardır ki bunlar tehlikeli yanları olabilen kimi zaman bilinçli kimi zaman bilinçsizce iletişim kurdukları insanlara zarar verebilirler bunu yapmış olmaktan da asla rahatsızlık duymazlar ona göre o onu hak etmiştir ne anlatırsanız anlatın asla fikrini değiştiremezsiniz çünkü sınırları kendisi belirler o sınırlara kimseyi dahil etmezler ama en ufak bir şeyde dostluğun kalmadığını anlatıp durur oysa hiç kimseyle dost olmamıştır kendinin övülmesini ister,en iyisi hep kendisi olmalıdır,asla başkaları onun önünde yer alamaz bu ve benzeri şeyleri sıralamakla bitmez bu kişiliğe sahip olanlar hayatları boyunca bencilce yaşarlar aslında hep yalnızdırlar.
ne tuhaftır ki bu tip insanlar bütün olumsuzluklara rağmen mevki makam ve ekonomik güçlerin kullanımıyla hiç kaybetmezler çünkü anı yaşarlar ama hiç bir zaman insan olamazlar.
Bir diğerleri sempatik görünmeye çalışanlar vardır aslında içten pazarlıklı olurlar yüz yüze gelmekten hep kaçınırlar riya en büyük yakınıdır...yüzünüze karşı konuştuklarını daha arkanızı döndüğünüz anda değiştirebilecek kadar basitleşirler neden diye araştırmaya aslında çokta gerek yok günümüzde bir çok insanın eğitimli,eğitimsiz ayrımına tabi tutmadan davranış şekillerini incelersek bir çoğunun sonradan görme olduğunu anlaya biliriz bir başkalarını yapmış oldukları işlere göre analiz edebiliriz tamda burada tam yeri gelmişken Mevlana nın şu sözlerini dikkate alalım "NE İNSANLAR GÖRDÜM ÜZERİNDE ELBİSE YOK
NE ELBİSELER GÖRDÜM İÇİNDE İNSAN YOK" sanırım bu söz bir çok şeyi açıklamaya yeter ..şimdi herkesin bir an için şöyle düşünmesini istiyorum kendinizi ve yapmış olduğunuz işi düşünün ne kadar hakimsiniz işinize ne kadar barışıksınız işinizle insanlara iletişiminizi bir an analiz edin sonuçlarını kendinize söyleyin cevaplarınız sizlere çok net sonuçlar gösterecek ve ne acıdır ki ne çok yalnız olduğunuzu göreceksiniz ne çok hatalarınızla yüzleşeceksiniz sonramı sonrası kişinin kendisine kalmıştır ya iki yüzlü olarak yaşamaya devam edecek yada yaptıklarından ders alarak yeni bir yola girecek.
Şimdi bu kadar yazı içinde dostlukla alakalı yazılması gerekenleri yazmaktı gayem ama önce dost var mı .gerçek mi.ve sair gibi bir kaç konuya değinerek aslında ne kadar yalanlarla dolu bir hayatın içinde yaşamak zorunda kaldığımızı ve nasıl mücadele etmediğimiz ne kadarda açık bir şekilde ortada sanırım bu konu biraz uzayacak gibi..
Dost olmak için kimsenin düşmesini beklemeyin dostunuzu sizlere muhtaç halde bırakmayın ve ona hiç bir zaman bakışlarınızla eziyet etmeyin çünkü gerçek dostlar anlarlar
Çünkü"DOST SUYA YAZILAN GİBİ SİLİNEN DEĞİL
DOST MEZARA KADAR YAŞANANDIR"
selam ve saygıyla.
Not..Kıymetli arkadaşlarım yazdığım yazılarda genellikle yapmış olduğum gözlemlerim ve tanık olduğum olaylar hatta kendi yaşadığım olaylardan yola çıkarak yazılmıştır.. sorumluluk ve toplumsal duyarlılık gereği olduğundan
altta paylaşılan resimdekiler biri abim diğerleri aynı yerde doğup büyüdüğüm insanlar ve biz hala DOSTUZ.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.