- 467 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gedikli Geçidi -3-
Arabanın ön tarafı buzlu dağ yamacına çarpma sonucu içeri doğru göçmüştü.arabanın hava yastığı patlamıştı.Şoförün yüzünden kanlar akıyordu.Saniyeler içinde yanına koşmuş şah damarını yoklamıştım.Yaşıyordu lakin ayakları ve göğsü ön kaporta ile sıkışmıştı.Derinden iniltiler geliyordu.Kafamı arkaya uzattığımda ne göreyim yaşlı bir teyze ve kucağında küçük bir çocuk arka tarafta hayat mücadelesi veriyorlardı.
Hemen onların bulunduğu arka sağ kapıya yöneldim.Yaşlı kadını ve çocuğu kurtardım.Arkamda feryatlar içinde ağlayan kadını susturmak mümkün değildi.Hemen kadını yakasına yapıştım ve sakin olmasını söyledim.Lakin şoka girmişti.Okkalı bir tokat indirdim.Ve eline telefonumu verdim.
,
Acil olarak 112 ve 155 i aramasını söyledim.Zaman aleyhimize işliyordu.Koşarak traktörün halatını aracın arka tarafında bulunan çekici kısmına taktım.Traktörü olan gücünü kullanarak taksiyi sıkıştığı yerden çıkardım.Her zaman yanımda bulunan büyük kesici makasla şoförün kapı kısmını kesmeye başladım. Şoförüm durumu iyi değildi her tarafı kan revan içindeydi.
Sağ ayağının bulunduğu tarafı kurtarmak için epey mücadele verdim.Çok şükür çıkarmıştım.Bu tür olaylar sık başıma geldiği için boyunluk vardı çantamda.Boynuna boyunluğu taktım.Yere koyduğum battaniyenin üzerine eşiyle beraber yatırdık.Kadın biraz daha sakinleşmiş olayları net görebiliyordu.Ama yine feryat figan ağlıyordu.Kim olsa ağlardı.Bu kış ortamında 2750 mt yükseklikteki Gedikli geçidine ambulansın gelmesi de zordu.Sağlık Bakanlığına ve Valiliğe defalarca yazı yazdım. Karayolları şefliğinde bir ambulans bulundurulsun diye.Kahrolası bürokrasi burada da vatandaşı es geçmişti. Günlerden Çarşambaydı.Bu gün nöbetçi şoför Bektaş abiydi. Çok tecrübeliydi.Eli kulağında gelmek üzeredir derken siren sesini duydum.
Nice hayatlar bir anlık hatanın kurbanı olmuştu.Kendini düşünmüyorsun eyvallah ama çocuklarını aileni de mi düşünmüyorsun? Ne olur zincirini taksan,yavaş sürsen...
Trafik kazalarının çoğu sürücü hatası bana göre...
Ambulans aldığı yaralıları götürmüştü.Ben de trafik polislerine olay yeri bilgilerini aktardım.
Arabayı çekici götürdü.Kadını-dan iletişim telefonunu almıştım.Son durumları nedir merak ediyordum.
Devamı var
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.