- 453 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gedikli Geçidi -1-
Göz gözü görmüyor.Dağın tepesinden yola inen sis insanın kabusu. Üstelik fırtına var hemde lapa lapa kar yağıyor.Fırtına,yağan karı anında yola tepeleme dolduruyor.
İlerlemek mümkün değil.Bu mevsim burası hep böyle oluyor.Araç kuyruğu bir kilometreyi buluyor.Sağa sola koşanlar,arabasını kaydıranlar,rampada yukarı çıkamayanlar,zincir takmasını bilmeyenler.
Bunlar benim ekmek kapım.Üç çocuk okuttum bu sayede.Nice olaylar geçti başımdan.Ne olur yani zincir taksan,yavaş sürsen...Nice ocaklar söndü.Niceleri can verdi kucağımda.İlk zamanlar uyuyamıyordum.Karabasanlar, basardı uykumu.
Yaşanılacak yer değil velhasılı kelam.Yazın bile bir metre karın olduğu bu akabede
yaşamayı bir kenara bırak her gün ölüp ölüp diriliyorum.Ama olsun burası benim ekmek kapım. Yıllardır araç kurtarma işi yapıyorum.Küçük kulübem ve traktörüm.İki dostum gibiler.
Son getirttiğim halatım bayağı sağlam çıkmıştı.
On yıl öncesi;
Çardağın üzerinde savrulan yaprakların hışırtısı uykumu getirdi.Otobüsten ineli yaklaşık bir saat olmuştu.Aydın öğretmenevini tarif ederken,
son bakışındaki derinliği hissetmiştim.
"Receptionda Sabri var,ona Aylin Hoca’nın selamı var dersen sana yardımcı olur" Samimi ve naif ses tonuyla söylenen bu cümle beynimin içinde
baş köşeye oturdu.Yankılanıp duruyor.Ela gözlerinin içi gülerken,gamzesine o oyukluğu sağlayan dudakları unutmak...
Sıcağın şiddeti iyice artıyor mu ne? Sıcağı da hiç sevmem.Boncuk boncuk terliyorum.İçeride giremiyorum.Ya gelir de bulamazsa.
Gelen ayak sesleriyle oturduğum sandalyeden ayağı kalktım. O yöne doğru hamle yaptım.Gelen garsondu.İçime bir hüzün çöktü.
Yıllardır gurbetten gelmesi için babasını bekleyen çocuk gibiydim.Babası değilde mahalle muhtarını karşısında görünce ağlayan çocuk gibi.
Beş saniye insanın hayatını bu kadar değiştirir mi?
Erzurum oto garı;
Öğretmen atamaları sonrası elime geçen tebligatta" Aydın ili,Kuyucak ilçesi,....ilköğretim okulu " yazıyordu.Sevinç ve hüznü bir anda yaşadım.
Hayalim gerçek olmuştu.Lakin, hasta annem ve küçük kız kardeşimi yalnız bırakamazdım.İl Milli Eğitime gidip mübadele yaptırmalıydım.Doğuya gelmek istemeyen birileri vardır mutlaka.
Çünkü evimiz,hayvanlarımız düzenimiz bozulacak gibi değildi.Defalarca konuştuk bu konuyu.Bir yerde gelip tıkanıyor.
Devamı var...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.