- 785 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SON TÜKETİM TARİHİ
SON TÜKETİM TARİHİ (I)
Dr. Sadık Özen
Üretilen şeylerin üzerinde üretim ve son tüketim tarihleri yazılıdır. İnsanlar da Allah’ın ürünleridir. Doğuşları bellidir. Ama ömürlerinin ne kadar olacağı ve yaşamlarının ne zaman sona ereceği bilinemez. Ama her yaratılanın bir kader çizgisi vardır. İnsanların kaderlerinin doğuştan alınlarına yazıldığı söylenir. Bilinen bir şey var ki; herkesin kaderi farklıdır. Yaşamın ne zaman sona ereceğini Allah bilir. Onu görebilen ve okuyabilen ise Azrail (Hazreti Azrail Aleyüsselam)’ dır. Çünkü bu görev ona verilmiştir.
Ankara’nın Kalecik İlçesi’ne bağlı “Gelbulasın” köyü var. Gelbulasın Ormanı eteğinde çok güzel bir köy. 55 yıl önce aşı yaptırmak üzere bu köye gitmiştik. Muhtarın evinde sohbet ederken gözüm kerpiç yapılı odanın tavanındaki otlara takıldı. Tavana çakılan çivilere bir iple takılmış olan otların kimi kısa, kimi uzun, kimisi de orta boyda görünüyordu. Kökleri dışarda, tavana paralel olarak duruyorlardı.
Muhtara “Bunlar nedir” diye sorduğumda çok ilginç bir yanıt aldım ondan. Bunların adı “Kader Çiçekleri” dedi. Sonra anlattı. “Bunları yukardaki ormandan toplar, tavana asarız. Onlar kendi kendilerine beslenir büyürler. Bir evde kaç kişi varsa sayıları o kadardır. Genç ölenlerin çiçeği fazla uzamaz ve erkenden kurur. Bak şu kısa olan var ya işte o benim ölen ağabeyimin çiçeği. Şu en uzunu da babamın. Maşallah o daha yaşıyor”
Ne kadar müthiş bir şey değil mi? Hep evinin tavanına bakarak ve kader çiçeğinin ne kadar uzadığını ve ne zaman kuruyacağını düşünerek yaşamak. Ancak, bir kere alışılınca, sonradan bunları sürekli olarak düşünmek gerekmiyor galiba. Taaa ki, köye yeni bir doktor ya da yeni bir konuk gelinceye kadar.
Eğer, şu anda Kalecik’te olsaydım; Gelbulasın’a gider, Gelbulasın Ormanı’ndan 6 tane kader çiçeği söker, her birine bir adayın adını koyar, götürür muhtarın evinin tavanına asardım. Bakalım sonları nasıl olacak diye…
Sevgilerimle…
02 Haziran 2018
NOT: Son tüketim tarihi hakkında daha yazacaklarım var. İnşallah bu fırsatı bulurum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.