Al Sana İfşa
Boş işlerle uğraşmayı sevmiyorum ama bu üye bunu hak etti. Kişi bir şiiri ve şairi eleştirip ifşa ederek engellendiği için kalkmış yazı asmış. Sonra ben ve bir başka üye olumsuz eleştiride bulunmuşuz. Arkadaşı poh pohlayan tüm yorumlar orada duruyorken sadece ikimizin yorumu silinsin diye engellenmiş iz. Yazının konusu tamamen eleştiriye açık olmamak ve güzel olmayan bir şiire beğeni yorumu yapan insanları eleştirmek üzerine iken ironiye bakın ki sayın üye aynı şeyi hem de bu yazının altında yapıyor. Pes ki pes.
Kendi yazdıklarımda; sadece bu tür paylaşımların edebiyata bir katkı getirmediği ve bunu edebiyat adına yapıyorum demekle asıl zararı kendisinin verdiğini söylemiştim. Samimiyetsiz bir tavır olduğunu,sadece engellendiği için kalkıp ana sayfaya taşıyıp kişiyi ifşa ettiğini söylemiştim. Ayrıca şairin izinsiz şiirini paylaşmanın suç olduğu konusunda kendisini uyarmıştım. yorum içeriğinde tek hakaret yoktu.
Yorumu silinen ve engellenen diğer üyenin de saygı çerçevesinde bir yorum yazdığını okumuştum. Ne gerekçe ile sen bizi engelledin sayın üye?
SAYIN ÜYE TÜM SÖZLERİMİ HAKLI ÇIKARDINIZ. BEN SİZİ ENGELLEMİYORUM . BUYURUN GELİN YAPTIĞINIZ HAREKETİN AÇIKLAMASINI YAPIN.
Yazının linki alttadır.
www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=174220
Deniz...
YORUMLAR
Tüh be! Bodoslamadan dalınacak ekşını kaçırmışım. Son günlerde çok şansızım. Kutup ayısının tutkulu nefesi ensemde.
Den(iz)
:))
Sevgilerimle
emirhan.efe1985
Sevgili Deniz.
senin bir kaç kişiyi '' Bu yazdıklarınızın edebiyatla ve edebiyatın gelişmesi ile hiç bir ilgisi yok'' Şeklinde uyardığını gördüm. Bu son olayda sanırım sözde ifşa eden bir şahsın, daha doğrusu şahsiyetsizin bir başkasının adını vererek direkt küfür etmesi ve yaptığı küfrü yazısının başlığına koymasıydı.
Ben bugüne kadar bu tiplere aynen anladıkları dilden pek çok kez cevap verdim ve uyarılarda bulundum. En son da İmdat Türkel'i diline dolayan bir namussuza nasıl döşendiğimin farkındasındır umarım.
Ramazan münasebetiyle şimdilik elime de dilime de kilit vurmuş durumdayım. Ama bu tür şerefsizler ( bu küfür değil :D ))))) ile ilgili olarak senin yanındayım bunu bilesin.
Gelelim engelleme konusuna: Benim de engellediğim pek çok insan vardır bu sitede. Bunun için aslında bir gerekçe ortaya koymam da gerekmez. Vatandaşın tipini beğenmem, siyasi ve ideolojik görüşlerini beğenmem, üslubunu beğenmem engellerim. Ben genelde eşeğin gaydasına dönüşen tartışmalardan uzak kalmak için engellerim. Bütün mesaimi sadece bir kişiye cevap vereceğim diye harcamamak için engellerim.
Velhasılıkelam haklı olsak da bir vatandaşa '' beni niçin engelledin?'' diye sitem etme hakkımız yok. Çünkü vatandaşın böyle bir hakkı var ve bu hakkını canı istediği gibi kullanır.
Ha sen mertlik gösterip '' ben seni engellemedim'' demişsin. Bakalım muhatabın da aynı mertliği gösterir mi? Hiç sanmıyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Den(iz)
Durduramadığım elim,dilim yüzünden defalarca pek çok sayfa da engellendim.Hiç kimseye de hesap sormadım. Tercihtir der geçerim. Ama bu üye engellenmek derdi yüzünden bir başkasını ifşa edip yazı astı buraya.İşte bu nedenle sordum ki SEN BENİ NEDEN ENGELLEDİN? diye. Yoksa bir üyeye böyle bir şey sormak çok mantıksız elbette.
Benimle aynı kaderi paylaşan Bir Eflatun Ölüm mahlaslı üye nin sayfasında mesela sert bir tartışma yaşamıştık. Ama ne o beni engelledi ne de ben ona tavır aldım. Oluyor böyle şeyler.İnsanız sonuçta hata da yaparız . Önemli olan konuşup orta yolu bulmak esas olmalıdır.
Bir başkası böyle düşünmüyor beni engelliyor diye de asla kin duymadım. Bu üyenin ettiği iş değildi hocam. Derdi engellenmek ama ilk eleştiri de engel koyuyor. Hesabını sorarım ben. Gelsin sayfama eğer tek bir mantıklı cevap versin ben ondan özür dileyeceğim.
Ha! o küfür değildir,kedidir kedi :)))))))))))))))
Sevgilerimle..
Severek ve beğeni ile okuduğum
Okuduklarımda hep farklı güzellikler bulduğum şaire
Yazını dikkatle okudum
Ve yazılanları
Elbetteki üzücü şeyler
Ama insanın ağzından çıkanlara bakınca zaten kimin ne olduğuda ortaya çıkıyor
Bu konulardan haberim olmadığından tepkimizi veremedik
Ama size böyle bir şeyin yapılmasına çok üzüldük
Den(iz)
Destek verici yorumunuz için teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
İşte budur!
Ben de bugün bunu yazmayı düşünüyordum.
Yorumu silinen diğer üye bendim. Eleştirmek üzere yazmak istediğimde, yazının yoruma kapatıldığını gördüm.
Sayın sanatsever (!) arkadaş, ikimizin yazdığı yorumdan sonra ifşa ettiği şiirden dolayı duyduğu mahcubiyeti, katlanamadığı eleştirileri silerken de gösterebilseydi keşke!
Beni en çok üzen de; hadsizce yazılan o cümlelere, o çirkin ifşaya, ikimizden başka kimsenin tepki göstermemiş, arka çıkılmış olmasıydı.
Den(iz)
Böyle bir hareketin desteklenmesi beni de aynı oranda üzmüştür. Sadece çalıntı şiirler ifşa edilebilir. Bunun dışında kişilere böyle saygısızlık yapmak ve bunun desteklenmesi çok üzücü bir durum.
Bir Eflatun Ölüm
Den(iz)
Sevgilerimle...