- 853 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Tonton'umu Böyle Baktım
Tonton’um ölüp gitti elimden bir şey gelmedi. Yirmi yirmibeş yıl yaşatmayı hayal etmiştim. Hayalim şu anda toprakta yatıyor.
Bazı insanlar Tonton’umun ölümünü önemsemedi. Sadece Tonton’umun değil bütün kedilere karşı bu bazı insanların tavrı aynıydı. Bu insanlar hayvan bakmadığı sevmediği için bu duygudan uzak.
Benim bu kedim aynı insan gibiydi. İlk küçüklük fotoğraflarını onyedi temmuz ikibinonaltı tarihinde çekmiştim. O zamandan beri beraberdik. En son Tonton’umu canlı olarak altı mayıs ikibinonsekiz tarihinde gördüm. Gece geldiğimde ölüsünü buldum. Gözleri açıktı. Gözlerine baktım. Ölü bedeniyle beni hissettimi hissetmedimi bilmiyorum. O anki psikolojiyle aç gözünü altın gızım diye ağlamaya başladım. Nefes falan alıyor mu diye kontrol ettim. Vücudu katılaşmıştı nefes almıyordu.
İnşallah acı çekmeden benim gelmemi kurtarılmayı beklemeden ölmüştür. Haberim olsaydı Tonton’umu kurtarmak için kanat takar uçarak gelirdim. Bütün imkanlarımı seferber ederdim. Keşke yaşasaydı da bir trilyon borcum olsaydı. Tonton’um yaşasaydı ben çeyrek ekmek yemeye de razıydım.
Tonton’umu altın gızımı ben nasıl baktım biliyor musunuz? Ciğer alıp pişirip yedirdim. Sucuk aldım sosis aldım. Hazır tavuk döner alıp yedirdim. Suyunu eksik etmedim. Hastalandığında veterinere götürdüm. Aşısını da yaptırdım. Zorunluluktan ameliyat ettirdim. Çünkü hastaydı. Eve geldiğimiz de dışarı kaçmaya çalışıyordu. Beni bırakıp gidecek zannettim aklım gitti. Dışarı saldığımda evin arkasına kaçtı. Ordan evin önüne kovaladım. Evin önüne kovalamasaydım belki de beni bırakıp gidecekti. Ertesi günü kontrole götürürken kesecekler beni diye tir tir titriyordu. Korkmuştu. Korkmak iyidir kork kork dün bende senin için korktum demiştim.
Tonton’uma mama da verdim. Bir ara cebimde para yoktu. Sosisi veresiye yazdırıp alıp da yedirmiştim.
...
Kış günlerinde uykularımı bölüp de baktım. Gece üşümesinler diye evin içine aldım.
...
Yakuphan Kılınç
YORUMLAR
Bütün canlıların hayatları değerlidir. İnsanlar, hayvanlar ve bitkilerin de.
Hayvan sahiplenmek çok güzel... sahiplenilen o hayvan bir de insanın yalnız hayatına ortak olup, yalnızlığına bir nefes oluyorsa daha da çok bağlanıyor insan.Bir hayvan sever olarak ben de sizi iyi anlıyorum ve böyle üzülmeniz de çok normal. Ama vicdan azabı çekmeyin çünkü bütün canlılara Allah tarafından verilmiş olan nefes sayısı bittiğinde yapacak bir şey kalmıyor.
Bence de başka bir kediyi sahiplenebilirsiniz. Hem size iyi gelebilir , hem de bir kedinin daha sıcak bir yuvaya ve sizden göreceği sevgiye kavuşmasını sağlayabilirsiniz.
Saygılar
yakuphan kılınç
Hayvan sevginizi ve şefkatinizi çok takdir ettim. Benim de gözüm gibi baktığım bir kedim var. Hissettiklerinizi anlıyorum. Yeniden bir kedi sahibi olmak belki iyi gelecektir size. Lütfen kendinizi suçlamayın.
yakuphan kılınç
Bir hayvan sever ve iki kedi sahibi olarak sizi çok ama çok iyi anlıyorum.
Merhamet ve şefkatle bir hayvanın rızkını sağlamak hepimizin görevi olmalıdır. Çünkü bu evren sadece insanoğluna ait değildir..
Allah buyuruyor ki;
"Hayvanlar benim sessiz kullarımdır şimdi susuyorlar ama ahirette konuşacaklardır"
Kediniz için çok üzgünüm. Bence kısa bir zamanda başka bir kedicik sahiplenin. Belki tontonun yerini tutamaz ama sokak hayvanlarının bizlere ihtiyacı var..
Selam ve sevgiler
yakuphan kılınç
Yorumunuz için teşekkür ederim Dilek hanım. Saygılar