- 3149 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Gerçek Dost kötü gününde de yanında olup,seni savunandır.
Gerçek Dost vefalı olur kötü gününde seni bırakmaz.Yüce Allah Araf suresi 156.Ayeti kerimesinde ( benim merhametim her şeyi kapsar.) buyurur.Gerçek Dost Allah Rızası için sever,korur.insan olsun Hayvan olsun sevgi acıma hissi bütün canlılara verilmiştir.
mübarek,Ecdadımız,ocağımıza düşeni asla düşmanına teslim etmeyiz,onu koruruz,onun için mücadele ederiz diyerek insanlığa çok güzel örnek davranışlarda,fedakarlıklarda bulundular.
İnsanlık Tarihi Suriyelilere Iraklılara reva görülen eza ve cefaları ve zenginliklerini çalmak,elde etmek için insanlık düşmanlarının yaptıklarını yazacaktır.Mübarek Türk Milletinin onları nasıl ölümden kurtardığını Tarih unutmayacaktır.Dile kolay üç buçuk,dört milyon göçmene nasıl şefkatli ve merhametli davrandığını hiç bir insan hiç bir tarihçi görmemezlikten gelemeyecektir.Aziz Milletimizin bu fedakarlığı sadece Allah Rızası için yaptığını kabul edecekdir.
Allahı ve Ahireti inkar eden Ataist,inkarcıların Aylan bebek dahil binlerce insanın Denizlerde boğulmasına seyirci kaldığını Tarih unutmayacaktır.mesela,Amerika ve Avrupa ülkeleri.. Allah milletimizi bu fedakarlığından dolayı Aziz,üstün edecektir.Her zamanda yardımını lutfedecektir....Katil Esedin bir milyondan fazla müslümanın ölümüne acımasızca sebep olduğunu,öldürdüğünü unutmayacaktır insanlık Tarihi...ve diyecedir,Allah dan korkmaz ecnebi ülkeler bütün sınırlarını tel örgü ile onlara kapattı,onları acımadan ölüme terk etti,Sadece Aziz Türk milleti ve idarecileri Eman dileyeni ölüme terk etmeyiz diyerek onlarla ekmeğini aşını ve dertlerini paylaştı diyede yazacaktır insanlık Tarihi.. konumuzla ilgili,çok güzel ibretlik bir Hikaye de şöyledir.
( Öncelikle Hatırlatmak isterim ki,müslüman sevdiğini Allah Rızası için sevmelidir.)Babanın biri evladının arkadaşlık yaptığı kişilerin gerçek dost olmadığı oğluna söyler ama oğlu onu dinlemez ve karşı çıkar hayır baba onlar benim en iyi Dostlarımdır,GerçekDostlarımdır der.baba peki der o zaman onların gerçek dostun olup olmadığını deneyelim edelim der.oğlu nasıl ? der baba,git bizim koyunlardan birini kes ve parçala ve sonra parçalarını bir çuvala koy ve gel der.Oğluna gider babasının dediğini yapar ve getirir.sonra babası derki şimdi bu çuvali al ve o dostlarına götür ben birisini öldürdüm ve bu çuvala koydum diyerek yardım iste der. oğlu ama baba der,baba eğer gerçek dostun olup olmadığını görmek istiyorsan bunu yap der.
Oğlu gider dostlarından birisinin kapısını çalar ve ben birisini öldürdüm ve bu çuvala koydum saklamak için bana yardım et der ama dostu hayır git benden uzak dur başımı belaya sokma der ve kovar sonra ikinci bir dostuna gider ama aynı yanıtı alır ve diğerleride aynı tepkiyi verince babasına gelir ve haklıymışsın baba onlar gerçek dostum değilmiş hiçbiri yardım etmek istemedi der.Babası sana söylemiştim der ve sonra derki şimdi felanca yere git felanca kişiyi bul ve benim selamımı söyle sonra aynı şeyi ondan iste der.Oğlu gider adamı bulur babasının selamını söyler ve amca ben birini öldürdüm ve bu çuvalın içine koydum der bana yardımcı olur musunuz der adam gel bakalım diyerken kendi evinin arka bahçesine götürür ve orda bir çukur kazarak çuvalı çukara gömer sonra bütün bahçeye laleler eker ve arka bahçe tam lale bahçesi olur.Oğlan gelir ve babasına olan biteni anlatır baba o adam bana yardım etti çuvalı arka bahçesine gömdü ve sonra tüm bahçeye laleler ekti der.Babası tamam şimdi yine git ve aynı adamı bul herkesin içinde olmadık hakareti yap ve birde tokat at demiş.oğlu şaşırmış ama baba nasıl olur o bize yardım etti ama der babası sen dediğimi yap der ve oğlu gider adamı bulur ve herkesin içinde hakaret eder ve birde adama tokat atar.
Adam gence şöyle bir bakar ve derki oğlum babana selam söyle ben bir tokata lale bahçesini bozacak adam değilim der...
Bu konuda Hayvanlar Aleminden de verebileceğimiz bir çok sevgi ,merhamet ve vefa örnekleri var.Zozo adlı bir kangal köpeği ölen sahibinin mezarını hiç aksatmadan bir yıl,her Allahın günü kendisini seven o sahibinin mezarına gitmiş,ona olan sevgisini,vefasını göstermiştir.
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.21.05.2018.ANKARA.
YORUMLAR
Şair arkadaşımdan hisse alınacak güzel bir yazı okudum.
Duyarlı yüreğiniz hiç susmasın.
Sağlıcakla kalınız..
ABDULKERİM KAYA
Bir ateist olarak çok feyz aldım. az daha iman edecektim. sonra vazgeçtim. (ateistleri aylan bebeğin ölümünden sorumlu tutan bir anlayışla doğru dürüst dalga bile geçilemiyor ya.)
ABDULKERİM KAYA
emirhan.efe1985
deniz dur ya güldürme.::))) şunun şurasında allaha havale edildim. şeytanla aram daha iyidir aslında. kafa dengi. diğeriyle aramız çoğu limoni. en sonunda ikimizde kafamıza göre takılma kararı aldık.
ABDULKERİM KAYA
Halifeydi,siz, siz bana yazın sözünüzle takdir ettim...maksadımı biraz aştım sa kusura bakmayın..kimin cennetlik olacağını ancak Allahü Teala bilir...iyi günler diliyorum.
Menfaat ilişkilerinin tavan yaptığı bu dönemde dost turfanda dır.
İnsan ilişkilerinin sadece maddesel nedenlerle devam ettiği, modern toplumlarda manevi ilişkilerin hazzını aramak mümkün değildir.
İnançlı olanla,inançlı gözüken maalesef bir birine karışmış,bu çakma inançlılar da inançsızlara
gösterilecek misal haline gelmiştir.
Bu açıdan inanç yönünden etiket sahibi olanların vebali iki katıdır.
Dostluğu anlatan yazınızı okudum.
Tebrik ediyorum.
Selamlar,saygılar.
Dostluk: Allah rızası için sevdiğimiz ve tarafınca sevilmeyi ümit ettiğimiz.
Bu kelimenin muhteviyatı enginlikle eş değer çok değerli üstadım hele ki değerli çalışmanızla bizlere sunduğunuz bu manevi doyum yüreklere huzur ekti.
Varlığınız bizler için eşsiz bir hazine ve yine yüreğinizden feyiz aldığımız.
Hele ki insan bir ömür dostlarının ihanetine uğramışsa...yine de arayışımız payidar hele ki dünya Kur'an üzerinde dururken.
Allah dostu olan güzel insanların mevcudiyeti yine bizlerin nazarında bir ışık ve buna dair güzel örnekler de mevcut: tıpkı birbirimize kol kanat gerdiğimiz ve yürekte huzura erdiğimiz.
Allah razı olsun değerli üstadım.
iyi ki varsınız, efendim.
Her daim derin saygılarımla muhterem hocam.
Selam ve dua ile.
ABDULKERİM KAYA
ABDULKERİM KAYA
Den(iz)
Bu yazının herhangi bir din ile ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bu tür itici, ayrıştırıcı, boş ve mesnetsiz iddalar ile insanları hedef gösterici bir yazı hiç bir tarafından desteklenmez.
Hoş görü dini İslam adına üzücü ve yıpratıcı bir yazı bu. Islam cahili sevmez bayım!
Günceli işlemiş yazı...
Ve Türk'ün hasletini yansıtmış, tarihe not düşmüş sanki...
İbret verici..
Tebrikler Abdülkerim Bey..