- 1783 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Alimle sohbet insana Huzur ve mutluluk veriyor
Hiç unutmam,bir Alimle otuyor ve sohbet ediyorduk. (Hocam,maalesef bazı kimseler beni Dilleriyle ve Hareketleriyle çok incitiyorlar. Bu Yumuşak Huylu ve Allah dan korkan birisi olduğumu bildiklerinden kaynaklanıyor. Ben onlardan korktuğumdan değil,kalplerini kırarım düşüncesiyle alttan alıyorum veya ortamı yumuşatıcı sözler söylüyorum,onlar cahil olduklarından çok zaman bu kötü Huylarına devam ediyorlar.)demiştim. bu sözlerim üzerine,O Alim ( onların seviyesine inmeyip ,sabır ettiğin,ortamı yumuşattığın müddetçe gök den gelen melekler senin için Dua ederler.hem şunu da hatırlatmak isterim,Sevgili Peygamberimiz (Ben insanları idare etmekle emrolundum.) Ümmetim de öyle manasına Hadisi şerif de buyuruyor.,demişdi.
yine bu konuda Yüce Rabbimiz Bakara suresi 153.Ayetinde, ( Ey iman edenler,Sabır ve Namaz ile Allahdan yardım isteyin.Çünkü Allah muhakkak sabredenlerle Beraberdir.) buyuruyor. ve yine Zümer Surasi 10.Ayeti kerimesinde ise (Allah Rızası için sabredenler müjdeleniyor (Sabredenlere mükafatları Hesapsız ihsan edilecektir,ödenecektir.)diye hatırlatmıştı.
Bu Hesaba gelmeyecek mükafatı çoktur sözü beni çok sevindirmişdi.Tıpkı Kabeyi TAVAFdan önce Tavafın mükafatı hesapsız verilecek müjdesine Beytullah da vakıf olup sevindiğim gibi...
O muhterem Alim kardeşimize bir gün ( Hocam inşaallah siz Bakara suresi 5.Ayet de şu şekilde müjdelenenlerden ( işte onlar Rablarinden gelen bir Hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenlerde ancak onlardır.) şekilin de müfafalandırılanlardan olursunuz demiştim.O mübarek zat ömrümce unutamayacağım bir müjde ile bir Ayeti kerimeyi Hatırlatmış ve inşaallah sende bu Ayeti kerimenin müjdesine mazhar olursun,demiş. ve Yasin Suresinin 11. Ayetini Hatırlatmıştı ve kalbimin sevinçle mutlulukla dolmasına sebep olmuştu.Ayeti kerimenin Meali şöyle ( Sen ancak Zikre,Kurana uyan ve görmeden Rahmandan korkan kimseyi uyarabilirsin.İşte böylelerini,bir mağfiret ve güzel bir mükafatla müjdele.) Ayeti
kerimesini okumuştu.
Bu sohbeti benim maneviyatımı çok yükseltmişdi ve aynı zamanda ibadet aşkımı daha da kuvvetlendirmişdi.
ABDULKERİM KAYA . EMEKLİ VAİZ.19.05.2018.ANKARA
.
YORUMLAR
Huzur verici bi yazi siz konusurken huzur bulmussunuz biz de okurken
Allah razi olsun hocam
Saygimla
Vuslâtı kelam tarafından 5/19/2018 9:55:24 PM zamanında düzenlenmiştir.