- 603 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DOMATES TOHUMU
Hangi bombalar tepemize düşecekte bizi uyandıracak bilemiyorum.Dün yine Filistin de katliam yine gözyaşı yine yas.Yıllardır ne değişti ki.Hala uyanamadık cehaletimizden bir türlü.
Dünya savaşlarının ana temelini ekonomik sebepler oluşturur.Doğal kaynaklar beşeri kaynaklar olmak üzere , bunlara ülkeler daha çok sahip olmak ister.Bu amaçla politik,askeri,teknolojik çalışmalarını yürütür.Dünyanın kaynaklarını paylaşmada savaşlar çıkmaktadır.Her ülke her millet pastadan daha çok pay alabilmek için mücadele etmektedir.
Bazı insanlar savaşları din, ırk, mezhep,üzerinden anlamlandırmaya çalışsa da bu düşünce yeterli değildir.Savaşların ana sebebi bunlar değildir.Bunlar kaynak paylaşımına geçirilmiş kılıflardır.Gerçek sebep kaynaklara ulaşıp güç sahibi olmaktır.
Dünyanın sorunu kaynakları adaletli paylaşamamadır.İnsanlığın sorunu emperyalizmdir.Sömürgecilik,
Zihniyeti nerdeyse insanlık tarihi kadar eskidir.Paylaşım sebebi ile çeşitli izmler ortaya çıkmasına rağmen bunların çözüm olmadığı ortadadır.Hala savaşlar devam etmekte ve hala insanlar ölmektedir.
Haçlı seferlerini sadece dine indirgemek,Yahudilerin katliamlarını sadece eski ahite bağlamak eksik kalır. Bu gün bazı mücahit kardeşlerimiz Filistin meselesini salt dini olarak değerlendirirken gerçeği göremiyorlar.İnançlarında,düşüncelerinde samimi olsalar da Filistin meselesinin çözümünün sloganlarla çözülemeyeceğini bilmeleri gerekir.Realist olarak bakacak olursak,doğruları belki anlayabiliriz.Küçücük Filistin de dört coca cola fabrikası varsa ABD’nin vereceği üç buçuk milyar yardıma bakıyorsa biraz düşünmemiz gerekmiyor mu?İsrail in kurucusu emperyalizmin başkenti Londra da ticari!!! Anlaşmalar yapan liderini sorgulamıyorsan ,hac yaptığın ülkenin yönetiminin Londra dan yönetildiğini bilmiyorsan neyin mücadelesini yapıyorsun muhterem.İpleri Londra da arap birliği,İslam birliği Müslümanların kaynaklarını İsviçre ,abd bankalarına akıtıyorsa,üstün zekalı insanlarını emperyalizme köle olarak gönderiyorsa neyin mücadelesini yapıyoruz.
Emperyalizmin kucağına sığınan cemaat liderine,devrimcilik yapıyorum diye emperyalizmin türbe yaptırdığı Moskova da ki şaire,Türkistan a kan ağlatan pekine umut bağlayanlar ,ne kadar doğru yoldalar bilemiyorum.
Bu gün borsanın yüzde yetmişi,sigorta şirketlerinin yüzde doksanı ,bankaların yüzde atmışı ,450 ton altının londrada iken yerli ve milli demenin hiçbir anlamı kalmıyor.
İsrail den domates tohumu alıp,Rusya ya domates satmaya çalışmakla bir yerlere varamayız.Domates tohumları Filistinli kardeşlerimize bomba olarak düşüyor.Biz yasını tutuyoruz.Sibirya kamplarında kırımı tatarı yok eden Rusya dan s 400 alıp domates parasıyla ödemek,otellerimizde eğlendirmek benim kabullenemediğim gerçekler.
Emperyalizm sömürüden asla vazgeçmeyecek.Zalimden merhamet beklemek beyhude.Bunun dini milliyeti yok.Çözüm kendimizde.Güçlü olmalıyız.Teknoloji üretmeliyiz.Kaliteli insan yetiştirmeliyiz.Doğal ve beşeri kaynaklarımıza sahip çıkmalıyız.
Hangi fikre,hangi inanca sahip olursak olalım beraber yaşadığımız ülkede kimseye bel bağlamadan emperyalizm ve işbirlikçilerine boyun eğmeden özgürce ve insanca yaşamak,hepimizin ortak dileği değil midir?
Beş bin yıllık devlet geleneği olan Türk milletimizin bütün olumsuzlukları aşarak kendisi ve tüm insanlık adına yaptığı mücadeleyi kazanacağına yürekten inanıyorum.
Bu gün yastayız ,hepimiz üzgünüz ve bir şeyler yapamamanın acısını hissediyoruz.Bende acizane acılarımızın dinmesi adına birkaç satır yazdım.Duygusallığımız yanında olayları akılcı bir şekilde değerlendirmemiz gerektiğini ifade etmeye çalıştım.Bütün Filistinli kardeşlerimize Allahtan rahmet diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.