- 3012 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İBRETLİ SÖZLER...İBRETLİ SÖZLER...
Allah Dostlarından Necip Fazılın,İstanbul Sultan Ahmet meydanından Gençliğe Hitabı çok manidardı,şöyle ki,islamı yaşamayan bütün gençleri kastederek,
Gençler bu sokak çıkmaz sokak diye yüz binlere seslenmişdi,ve islam davasının çok önemsenmesi ve yaşanmasıyla ilgili de,
( ’Kim var? ’ diye seslenilince, sağına ve soluna bakmadan fert fert ’ben varım! ’ cevabını verici, her ferdi ’benim olmadığım yerde kimse yoktur! ’ fikrini besleyici bir dâva ahlâkına kaynak bir gençlik...)
(Can taşıma liyakatini, canların canı uğrunda can vermeyi cana minnet sayacak kadar gözü kara ve o nispetle usûle, stratejiye uygun bir gençlik...)
(Büyük bir tasavvuf adamının benzetişiyle, zifirî karanlıkta, ak sütün içindeki ak kılı farkedecek kadar gözü keskin; ve gerçek kahramanlık mâdeniyle sahtesini ayırdetmekte kuyumcu ustası bir gençlik...)
ve yine çok Hikmetli sözlerinden bazıları,
( Rabbım isterse sular,büklüm büklüm burulur, Sırtına Sakaryanın Türk Tarihi vurulur.)
( sana kefendir yatak,bana tabuttur Havuz,Sen kıvrıl ben gideyim son Peygamber kılavuz.)
( Sakarya saf çocuğu masum Anadolu nun,Divanesi ikimiz kaldık Allah yolunun.)
( Yol Onun varlık Onun gerisi hep Angarya,Yüzüstü çok süründün ayağa kalk Sakarya.)
( Lekenin rengi kumaş,Kumaşın rengi leke,Altın küpü devirdi çör çöp dolu teneke.)
( kuru yel bir kıvılcım simsiyah oldu ocak, Gün doğmadan anneler ne zaman doğuracak.)
(Mehmedim sevinin başlar yüksek de,ölsek de sevinin eve dönsek de,sanmayın bu tekerlek kalır tümsek de,Yarın elbet bizim elbet bizimdir,Gün doğmuş gün batmış Ebet bizimdir.)
La edri,isimsiz şairden de şöyle güzel mısraları hatırlayalım bu bizim Ruhumuza iyi gelir ve maneviyatımızı kuvvetlendirir,islam yolunda sağlam adımlarla yörümemize bi iznillah yardımcı olur.
( Kırma kulun kalbini çok müteessir Ahı var,Sanma ki kimsesizdir,Düşün ki,Allahı var.)
( Gördünmü hiç eğri yolda karnı doymuş bir kulu,Akibeti muhtaç olur o bulamaz bir pulu.)
( İmanla erişilecek Kemalin zirvesine,Beşeriyet kulak ver Kuranın Gür sesine.)
( Ben ilmin mefhumuyum onda buldum her şeyi,Mürşidim kuranla ölçüp ilme verdim Sayeyi.)
( Bakma Ya Rab sevad-ı defterime,Ani yak ateşe benim yerime.)
( Bir kulak ki,ibret almaya her dinlediğinden,Akıt ona kurşunu deliğinden.)
Bu Sözler ne kadar güzel ifadelerdir.Büyük İslam Şairimiz Necip Fazılımızın ve Laedrinin Hikmet sahibi olduğu,Allah tarafından kendilerine Doğru ve Güzel sözler söyleme kabiliyetinin verilmiş olduğu iyi bilinse,iyi idrak edilse...Keşke şimdiki Gençlerimizde Bu Allah dostlarının Yolunu Takip etseler ve bunlar gibi güzel eserler meydana getirseler...Buda ancak ve sadece,islami ilim ve irfan sahibi olmakla İslam Ahlakı ile Ahlaklannmakla,islami bir Edep ve Terbiyeye sahip olmakla mümkündür...
ABDULKERİM KAYA.EMEKLİ VAİZ.14.05..2018.ANKARA.
YORUMLAR
Güzel Rabbimin bir lütfüdür; yine öykündüğümüz güzelliklerle yolumuz her kesiştiğinde.
Dünya bir imthana tabi tutulduğumuz en derin mecra ve yine yüreklerimizi sağdıç bellediğimiz.
Sevmek ve inanmak yine gönül gözüne hürmeten, aşk ve umut dolu yaşamak.
Değerli varlığınızı ve kaleminizi saygıyla selamlıyorum değerli hocam.
Varlığı ve kalemi ile bizlere ışık tutan değerli şahsınıza teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
Dostluğun ve inancın mabedi yine hayatın sığlarından uzaklaşıp enginliklerde buluştuğumuz.
Allah sizden, sizlerden razı olsun.
Selam ve dua ile muhterem hocam.