- 1535 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜRCİSTAN TEREKEME GÖÇÜ.
TEREKEME GÖÇÜ
1828’de TÜRKMENÇAY antlaşması ile Rusların işgali sonucu,GÜRCİSTAN TEREKEMELERİ BORÇALI’YA bağlı Aran Arıklısı,Orzumen, Karayazı ve Kepenekçi, KAZAK bölgesinden ,Soğukkulak, Davraz, Bezekli, Yırgancak, Kamerli, Ağalık, AHILKELEK bölgesindeki Hosbiya köyü. Göğe Lebis köylerinden gelmişlerdir.
Ayin yaparken Seyit HAMZA NİGARI’NIN şiirlerini okuyarak bir teneke parçası çaldıklarından dolayı TENEKE çalanlar diye adlandırılan TEREKEME zümresi BAŞGEDİKLER Bucağı, Duraklı köyü (Peldirvan), SUSUZ ilçesi Porsuklu köyünde otururlar. ÇILDIR TEREKEMELERİ. BORÇALI KAZAK bölgesinden 1828 TÜRKMENÇAY ANLAŞMASI ile Rusların işgali sonucu yurtlarını bırakarak KARS’A geldiler. ÇILDIR ve ARDAHAN köylerine yerleştiler. Oğuzlar müslümanlığı kabul ettikten sonra Terekemelere Türk-i İman yani Müslüman olan Türk dediler. Sonra Terakime KARS’TA Türkmen olarak bilinirler.
İRAN’A giden TEREKEMELER SULDUZ eyaletine yerleştiler. Bunlara SULDUZ Karapapakları denir. 1878 yani 93 harbinde Eleşkirt ve AĞRI bölgesine göç eden Karapapakların büyük bir bölümü İRAN AZERBAYCAN Ürmiye gölü yöresinde SULDUZ bölgesine geçmişlerdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.